:( Hei, hei. Har holdt på med ketolyse kuren i 5 uker nå. Gikk ned 4 kg de første tre ukene, men etter 3.uka har jeg bare gått ned litt under halv kiloet pr uke. Leste innlegget det Torkild snakket om å spise nok grønnsaker, men føler jeg gjør det også. Ketostix er rosa hver dag slik de var når jeg først kom i ketose. Er kanskje ikke den flinkeste til å tene, men kan det være grunnen? Holder på å bli sprø, å føler motivasjonen holder på å forsvinne:eek:
Ja, jeg syns det er flott jeg, nesten en halvkilo i uka er flott. Tenk på at det er fett som forsvinner. Det er omtrent en kladd smør det. Og se på den, så ser du det er masse som blir borte. [color=#006400][/color] Det står også i boka at fra uke 4 vil det bli en mindre, men jevn nedgang. Fordi nå er det fettet som blir borte.
Fortsett å følge kuren, ha tålmodighet. Det er bedre at det går sakte, men sikkert enn fort og gæli...
Jeg har jamt gått ned ca 500 gram i uka og er stoooorfornøyd med det. For dette er en endring for livet.... :)
Enig med Gerd - jeg ligger gjennomsnittlig på ca 800g per uke, og jeg vil mye heller gjøre det JEVNT ennå rase ned en uke og så stå stille eller kanskje gå opp andre uker.
Hvis du faktisk går jevnt og trutt nedover, hva er problemet ditt?
Jeg tror man bør være litt forsiktig med å sammenligne seg for mye med andre her på forumet. Det er er veldig lett å gjøre det, det vet jeg! Hadde alt for mye unødig hodebry selv i begynnelsen.
Men bare fordi noen her er så innmari heldige å gå ned halvannen kilo hver eneste uke, betyr ikke det at det gjelder alle, eller at det er noe galt med deg eller kuren fordi du ikke gjør det.
:)
Jeg er enig med Gerd og Smula. Jeg opplever det samme. Gikk ned 3 kg første uka, så en kg pr uke i noen ett par uker, men så er det fra 500-800 gr pr uke. Har holdt på bare bittelitt lenger enn deg da... Så lenge du er i ketose og vekta går ned er det jo ikke noe som er galt. Og vi er alle forskjellige. Så om noen raaaaser ned i vekt så er det jo ikke fasiten som sier at alle må gjøre det. Noen går ned mye andre litt mindre. Som Smula skriver, vil heller ha en javn nedgang enn å dette ned i vekt for så å stoppe opp i mange uker...
Takk for fornuftige ord.
Som en del av dere sier, så har jeg vel sett på andre som har gått ned 1-2 kg i uka og da trodd at det skulle vel jeg også klare.
I det hele å store skal jeg være glad for endelig å være på vei nedover:D
Helt klart. Dette går kjempebra skal du se. Før du vet ordet av det er du i mål;) Det går jo mye raskere enn på andre kurer som feks kaliortellingskurer, der det kan ta år å komme ned 10 kg...
Jeg pleier å si til meg selv når det går trått, at jeg har vært tjukk i nesten tretti år, så jeg klarer det vel en stund til!
Det er som alle andre sier trygt og bra for kroppen å ikke gå ned for fort, huden og hodet skal også følge med!! (Tror dette er direkte sitert Gerd:D Men jeg skal love deg at det er sant!!)
Lykke til videre, og med resten av livet:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.