< Tilbake til oversikten

En elendig baker trenger råd...!

Siss1 sa for siden:

Hei!
Har tenkt å lage disse gode rømmevaflene som dere skryter sånn av her inne! Den røra jeg har oppskrift på gir ca 10 vafler, men etter som jeg skjønner så er de mektige og man orker vel ikke mer enn to kanskje....?Det jeg lurer på er om; går det an å lage røra, og ikkke bruke hele, men la den stå i kjøleskapet til dagen etter? Sikkert et dustete spørsmål, men....:confused: Og så ble jeg så glad når jeg fant jordbærsyltetøy fra Heistad med bare 5 karbs pr 100 gram!!! Bruker jo bare en teskje på vaflene, så det blir jo nesten ingenting!!!:D :D :p Er jo ikke så mye annet enn syltetøy å ha på, eller..??

Bee sa for siden:

Ja, den kan godt stå i kjøleskapet en stund.
Ang syltetøy går det jo helt fint å lage selv. Jeg bare rører bær, blander i litt splenda og litt agar for at den ikke skal bli så tyntflytende.

Distrea sa for siden:

Jeg stekte alt og frøs ned de som ble igjen, gikk fint det også:)

nalana sa for siden:

Det er godt med bare smør og splenda på også.

Anne sa for siden:

Har ikke prøvd den vaffeloppskriften du referer til tror jeg, men jeg fryser ofte ned vanlig vaffelrøre. Den blir like fin når du tiner den og rører den opp litt. Stekeegenskapene blir like fine.

Verdt å prøve med denne også?

PS. Vanlig vaffelrøre kan stå et par dager i kjøleskap ihvertfall

Anne sa for siden:

Hva med en skje rømme eller pisket krem og friske bær på? Jordbær, bringebær, blåbær eller en blanding...Multer er jo en drøm på, sammen med litt prisket krem.....Namme:)

Siss1 sa for siden:

Takk for svar alle sammen! Nå ble jeg rent sulten!!!:) Har akkurat kommet hjem fra en knallhard treningsøkt så nå skal jeg steke meg rømmevafler...nam,nam, gleder meg!!!:D

Siss1 sa for siden:

Åhhhh, for noen fantastiske vafler!!!:D :D :D

Her er oppskriften jeg brukte;

3 dl rømme
4 egg
2 ts bakepulver
3 ts johannesbrødkjernemel
2 ss splenda
100 gr smeltet melange
[font=Verdana][/font]
Jeg rørte alt sammen lot røra stå i 3-4 mintter slik at johannesbrødkjernemelet får "virke", altså tykne røra...Og stekte!! Trengte ikke å smøre jernet, vaflene ble HELT som vanlig!! Fantastisk gode!!!! De skled ned på høykant av både mann og barn og meg selv! Fikk 10 vafler....Jeg selv spiste 3, og kunne helt sikkert klart en til....(jeg var veldig sulten altså:p )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.