Hallo,
jeg er egentlig Atkinsdame, men skal idag låne ketolyse-boka, og se om det heller er noe for meg.
Det jeg trenger input på, er lure måter å snu om tankesettet på.
Jeg har ligget rett ut i 3 uker med bihulebetennelse, og så mange dager innomhus, setter igang snokevesenet i meg. Ikke bra!
Jeg snoker når jeg kjeder meg, som trøst, og jeg har det med å tenke at "har jeg først sprukket litt, kan jeg likegodt ta den helt ut".
Har gått ned 4 kg på Atkins, og en venninne har gått ned 9 - og sre fantastisk ut. Nå skal vi på ferie sammen, så jeg skal ta en helskjerpings før vi drar, sånn at forskjellen ved bassengkanten ikke blir for stor.
Men, jeg trenger tips til hva jeg kan og bør gjøre når snokevesenet lurer bak døra. Hva gjør dere når lysten på nei-mat kommer snikende?
Hei!
Gratulerer med vekttapet!
Jeg for min del har gått på Atkins en god stund nå. Jeg merker det innimellom hvis jeg går tom for krom-tabletter og ikke tar de på en stund. Da kan jeg bli fysen på fy-ting. Men så snart jeg kommer i gjenge m tablettene er det ikke noe problem. Jeg er flink og spiser lite og regelmessig, men jeg har insulinresistens og PCOS som gjør at hormonene går bananas. Så selv om jeg har blittt hjulpet MASSE bare med dietten, merker jeg at kromtablettene hjelper meg utrolig mye!
Jeg vet ikke om du tar det, men hvis ikke kan det kanskje være verdt og prøve? Hvis du tar det, tar du i såfall nok tro?
Jeg vet ikke om dette var noe til hjelp i det hele tatt men siden jeg kjente meg igjen i fyse-lysten skrev jeg dette. Jeg har også et annet triks som kanskje høres litt dumt ut:o , men det funker på meg i allefall...
Får jeg lyst på noe forbudt sier jeg høyt til meg selv:
hvorfor har jeg lyst på dette egentlig?... (navnet mitt)
Vil jeg føle meg bra hvis jeg sprekker nå?...(navnet mitt)
Vil jeg virkelig ødelegge alt jeg jobber for?...(navnet mitt)
Plutselig så forsvinner lysten for jeg blir klar over at hvis jeg spiser det kommer jeg til og angre bittert etterpå, og må gå og vente på at konsekvensene for en evt. sprekk går over... At det er egentlig ikke er noe godt det jeg har lyst på, når jeg tenker over at det ikke er verdt og ødelegge alt man har jobbet for hele tiden!
Jeg sliter litt med og huske ting også, så når jeg skal dra bort sier jeg høyt ting jeg MÅ huske. F.eks hvis jeg har strøket noe før jeg drar at:
"Nå er strykehjernkontakten dratt ut!"
Eller andre ting jeg ønsker og huske:
"Nå er ytterdøren låst!"
"Nå er stekeovnen slått av!"
Så da merker jeg etterpå at hvis tanken kommer så...
slo jeg av stekeovnen?? Åja, det gjorde jeg jo for jeg husker jeg sa det høyt.
Det var et side spor det der, men det er akkurat som om hjernen får det registrert bedre. Også når det gjelder konsekvensen av fy-ting.
Jaja, kanskje mye surr her men:o....
Bare et lite innspill i allefall:)
Lykke til videre med vekttapet og ferien!:)
Herregud - jeg måtte lese innlegget ditt minst tre ganger før jeg endelig så at det var SNOKEVESEN og ikke SNORKEVESEN du skrev!
Jeg fattet det bare ikke, hvordan kunne du snorke når du kjedet deg? I våken tilstand?
Men du mener altså at du blir fysen på noe, når du kjeder deg altså.
Konklusjon: Jeg er ikke til hjelp overhodet. :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.