< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg spise mens jeg venter på bokji ?

Kokosbolla :o) sa for siden:

Begynner å bli riiiimelig lei av kjøtt og grønnsaker.
Leste inne på Oppskrifter for å se og sjekka at nicket til dem på Ketolysekuren kommenterte det og evt. spiste det - så da vet jeg at det er ok.
Har fått gubben til å koke egg til meg fordi jeg fant en eggesalat oppskrift :D
Har jeg forstått det riktig - men kan jeg spise røkelaks/gravlaks, spekeskinke ?
Hvor mye ??
Hva mer ???

Gerd sa for siden:

Du kan ete såååå masse.. Både røkelaks og spekeskinke... Reint kjøtt/fugl og fisk. Og varierte grønnsaker/salater. Ost osv... Du må bare sjekke karbe-innholdet på det du kjøper av mat...

Viss du ser på vedlegga på min journal (bindersen) så ligger det 4 ukeplaner jeg bruker der. Kanskje de kan hjelpe litt?

Jeg tror jeg er blind !! jeg finner ikke bindersene....
Men leste inne på journalen din - fikk et godt inntrykk, men vet ikke mengde.
Jeg har f.eks spist et stykke kjøtt ca. 200 gr og en halv brokkoli eller blomkål. Sliter med å bruke fett og hvor mye.
Jeg har funnet en plass her inne et innlegg du hadde med 4 ukers matplan.
Hvor er oppskriften på pannekakene dine ? Jeg saaavner pannekaker....

Gerd sa for siden:

Frokostpannekake:

Superdupergod Frokostpannekake. Totalt 6 kbh

2 egg,
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver ·
Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs.
Godt med allslags pålegg på
---------------------------------
[font='Comic Sans MS'][/font]
Da fant du ukeplanene i vertfall. (Når du er på oversikten under forumet min journal, så ser du bindersen litt lenger bort på linja....Ikke trykk så du kommer inn i journalen)
[font='Comic Sans MS'][/font]
Når det gjelder mengde... Jeg har veid opp grønnsakene og spist det og kjøtt/fugl/fisk og fett til jeg har vært mett. Kjøtt og fett har jeg bare spist, uten å tenke for mye mengde,. Syns det har regulert seg selv..

MorStine sa for siden:

Jeg veier alltid opp og spiser bare en bukett til frokost, lunsj og kvelds og litt mer til middag. Har fått dilla på blomkål, rå... Så det går mye i det om dagen, men må bli flinkere til å variere igjen.
ellers er det jo det å få i seg fett i tillegg til kjøtt og grønnsaker. Feite meieriprodukter med lite krbs, meierismør til steking osv.

Gerd sa for siden:

Heisann igjen.

Skrev i pm til deg at jeg la inn ukeplanene i journalen din. Men du hadde ikke det , så jeg legger de her

Hahaha...det første jeg så i dag da jeg så tråden min var bindersen du snakket om igår !!
Snakk om å være blind - sikkert fordi jeg var så sulten :p

Gerd sa for siden:

He he... Husk du skal ikke være sulten på ketolysekuren... ;)

Håper du får nytte av ukeplanene :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.