< Tilbake til oversikten

Hvorfor går jeg ikke ned?

Curl sa for siden:

Hei .. nå gir jeg nesten opp...
Jeg har nå gått på Ketolysekuren i 2 1/2 uke i tillegg til Reductil (siden 29 mai med startvekt 94,4kg) og har ikke gått ned - bare opp 400 gram siden jeg startet på kuren. Startet fredag 15.juni på 90,1 kg. og kom i ketose etter bare et par dager. En uke senere hadde jeg jo et lite opphold på tre dager(pga bryllup) men var i gjenge igjen etter et par dager. Jeg spiser minimum tre ganger om dagen. Starter dagen med frokost: 2 egg med ost eller bacon til. Til lunsj spiser jeg salat med kylling, reker og egg eller annet kjøtt. Middag bruker å være alt fra kyllingvinger, 1/2 kylling m/skinn eller 1 kotelett med brokkoli og ost eller noen av de andre variantene dere har tipset om her på forumet. Det blir kanskje ikke noe særlig flere måltider enn dette...mister jo matlysten :D . Jeg har trent styrke bare et par ganger da jeg til tider har vært litt slapp og redd for å gå opp. Samboeren min syns jeg har blitt litt smalere og jeg føler meg helt klart bedre til sinns. Helt til jeg går på vekta (tirsdager).
Kanskje jeg har insulinresistens? Eller kan det være kombinasjonen av Reductil som gjør at jeg ikke går ned? Begynner å bli desperat - skal til Roma i September og målet mitt er ivertfall å klare å komme ned til 80 kg. til da. Totalt har jeg ca. 25 kg. som mål til "idealvekten" er nådd.
Håper noen har gode råd å gi :dulte:

Gerd sa for siden:

Heisann.

Reducil har jeg ikke kjennskap til.

Måler du cm i tillegg til å veie deg? For ofte kan cm forsvinne selv om vekta ikke leer seg...

For å være litt streng: Du avbrøt kuren etter en uke; ergo kroppen blir forvirra og stritter i mot... Kroppen fikk jo ikke tid til å komme i gang skikkelig. Tror nok det kan være årsaken...
I utgangspunktet er det ikke rom for utskeielser på kuren. Og Torkil anbefaler ikke alkohol de første 4 ukene.(vet ikke om du drakk alkohol)

Så jeg anbefaler deg å fortsette noen uker med å følge kuren slavisk, da vil du nok få utbytte av den du også. :)

Lykke til :)

Georgine sa for siden:

Jeg har brukt Reductil tidligere og slik kjemisk (unnskyld ordbruken) dritt har kroppen ikke godt av.

Ved lavkarbo så kommer hormonene i balanse, men ved bruk av Reductil samtidig ser jeg for meg at kroppen blir totalt forvirret.

En annen ting er at man enten er på ketolyse eller ikke, sprekker man så straffes man.

nalana sa for siden:

Hvis reductil er en av disse slankepillene som skal "uskadeliggjøre" fettet, så blr det jo litt feil, siden du trenger det fettet du spiser når du er på Ketolyse.

Det beste er nok å ikke kombinere med slankepiller, og selvfølgelig ikke sprekke i begynnelsen av kuren. Du skal nok klare dette du også, og hvis du har insulinresistens, så skal du i hvert fall ikke gi opp, for da er vel dette det beste du kan gjøre for å bli bedre.:)

Smula sa for siden:

Det er også en hel tråd øverst dedikert til stagnering i vekta...

Curl sa for siden:

Hei dere.. og takk for svar. Tenkte ikke på at det var krise å avbryte kuren etter en uke :o . Jeg "sprakk" egentlig ikke på selve bryllupsdagen, men det var min høflighet som forbød meg å takke nei til maten. Bryllup er liksom høyeste rang i selskapssjangeren.. vel vel...

Reductil skal øke forbrenningen og stilne sultfølelsen. Men kanskje har dere rett at kroppen blir litt forvirret. Skal seriøst vurdere å slutte på de, og uansett ikke avbryte kuren de neste 3 ukene!

Tusen takk for tilbakemeldingene! :) :)

Nå er det full skjerpings!

Robyn sa for siden:

Forhåpentligvis ser du resultater på vekta om ikke alt for lenge. :)

Vil også på det sterkeste anbefale deg å slutte på Reductil. For det første skal de ikke være nødvendige på denne kuren og for det andre gjør de mye skummelt med kroppen din.

For meg er ketolyse noe jeg har valgt bevisst, og som jeg følger standhaftig.
Jeg kommer til å takke nei til ting jeg ikke kan spise uansett anledning, også i bryllupet til min bestevenninne om en måneds tid. (Har også takket nei til en del allerede.)
Som regel finns det ett eller annet man kan spise, i allefall av maten.

LilleRosin sa for siden:

Jeg bruker også Reductil, men i dag sluttet jeg etter å ha lest denne tråden. ;)

Jeg har holdt på i 3 uker, og har ikke hatt noen voldsom nedgang, men jeg har i vertfall gått ned litt over 2 kg. Er på ferie nå, og må innrømme at jeg koser meg med litt tørr hvitvin i sommervarmen, men jeg prøver å være flink når det gjelder mat.

Masse lykke til videre Curl. Håper du snart får nedgang!

Distrea sa for siden:

Jeg har også prøvd Reductil, ble bare veldig deppa av dem jeg... og gikk OPP 4 kilo på en mnd.
Legen min sa det kom av at medisinene var i familie med antidepresiva og kunne ha den virkningen. I Atkinsboka står det noe om at antidepresiva kan stoppe vekttap... så vi gir disse dumme pillene skylda i dette tilfellet.

Lykke til videre:)

Curl sa for siden:

:D Ja - enig med dere. Vi gir opp Reductil og gir de skylda for at det ikke virker. Jeg ble ivertfall ikke spesiellt glad av pillene.. merket faktisk en bedring i humøret når jeg begynte på Ketolysekuren..

HURRA FOR KETOLYSEKUREN!

hilsen evig optimist :cool:

Curl sa for siden:

Kan jeg forresten spise ziggylapper i Induksjonsperioden? Den med rømme?

LilleRosin sa for siden:

Jeg har spist den jeg. Men jeg har gått helt glipp av dette med Induksjonsperioden. Jeg har lest boken, og vet ennå faktisk ikke hva dette er snakk om. Er det de 4 føste ukene, eller?? Har jeg missforstått dette helt?? :eek:

Gerd sa for siden:

Neida , er ikke induksjonsperiode på ketolyse... :) Curl prater nok om atkins.

LilleRosin sa for siden:

Takk for svar. Begynte å lure på om jeg var helt fjern her.... :o

Curl sa for siden:

Men da er det jeg som er helt fjern... for nå skjønner jeg ingen ting! Jeg startet på forumet her med å lese alt mulig om Ketolysekuren. På en eller annen måte har jeg viklet meg inn i Atkins da (?) og trodd at det var tre fire uker man gikk på kur (induksjon) og deretter kunne man introdusere litt og litt mer karbohydrater.

Men har nå fått boken og ser jo ikke noe om Induksjonen der. Kanskje skulle det ha ringt en bjelle før?? :confused: Men når sant skal sies har jeg vært mer distreè etter at jeg begynte på Reductil!!
I dag er andre dag uten den så håper det snart "klarner" for meg :eek:

Hilsen en forvirret og noe flau Curl... :rodme: som tror det skal bli godt med FERIE!!!

Gerd sa for siden:

Pytt pytt... :)

Atkins induksjon og ketolyse har mye felles... Ikke rart man blir forvirra...

Etter 4 uker på ketolysekuren så kan man prøve å øke på med karber også. Har ikke boka her nå, men det står en del skrevet om det... :)

Curl sa for siden:

Det er vel som du sier Gerd, "pytt pytt"... Jeg hadde jo liksom tatt en re-start etter jeg var i bryllup for et par helger siden, men da slipper jeg ivertfall å ta en re-restart :D Det kunne vært verre...

Takk for svar og støtte! :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.