Nå har jeg vært borte en uke og var så utrolig spent hva vekten ville vise når jeg kom hjem.
Vel, det ble jo en gedigen skuffelse. :( +0,4 kg var jo ikke det jeg håpet på.
Har ikke hatt en eneste utskeielse av noe slag og vært i ketose hver dag (tar fortsatt stix hver kveld, og den er stort sett på den nest mørkeste fargen).
Drikker rundt 4 liter hver dag. Har kuttet ut pepsi max og drikker mest vann og Ramlösa/Farris, noe Fun Light og Sprite Zero.
Det jeg lurer på er om jeg kanskje får i meg for lite fett. Vil det ha den innvirkningen på vekta?
Kan gi et par dagsmenyer som pekepinn, så ser dere om jeg har spist helt galt.
Frokost: Noen skiver stekt bacon og litt ost
Lunsj: Varmrøkt laks og noen agurkskiver
Middag: Nakkekoteletter og ratatouille (paprika, løk, squash, jalapenos og hakkede tomater)
Frokost: Noen skiver stekt bacon
Lunsj: Spareribs
Middag: Kebabsalat. (Kebabkjøtt, salat, løk, agurk, tomat og litt tomatsaus)
Om jeg spiser en halv kylling til lunsj, er det da nok å spise skinnet med tanke på fett?
Ellers får jeg kanskje bli flinkere å spise sauser, rømme etc.
Ja, ja, tenker jeg, det kunne vært værre :p Ikke fordi det ikke er kjipt å gå på vekta og gå opp, jeg ble nesten lammet av skrekk første gang, men fordi jeg ønsker at du skal snu fokus: Ja, det gikk litt opp, men om jeg ikke hadde vært så fokusert på hva jeg spsier, hadde det gått mer opp. Det kan også være vannansamling eller et "utsatt do-besøk". Vei deg igjen om noen dager, kanskje?
Når jeg ser på hva du spiser og hvor ofte tenker jeg at du spiser litt lite og sjelden...? I alle fall i forhold til meg.
Uansett, hold fokus og hvil i trgghet om at det vil løsne igjen :)
Neida, det var ikke mye. Men siden jeg ikke har holdt på i 3 uker engang enda hadde jeg jo håpet at jeg fortsatt skulle gå litt kjapt nedover.
I mitt stille sinn håpet jeg på enda et par kilo ned, og da ble det en gedigen skuffelse når jeg ikke hadde stått stille engang men faktisk gått opp.
Skal prøve å spise oftere og mer fett, forhåpentligvis vil det hjelpe.
Jeg synes det er mer realistisk å forvente et vekttap på 0,5-1 kg pr uke.
Hvis du forventer å gå ned 2 kg hver uke tror jeg du kommer til å få flere skuffelser.
Nei, nei, nei. Ikke hver uke. Men akkurat nå i starten hadde jeg håpet det. Det er tross alt bare min andre ukeveiing. Og det er jo gjerne i starten man går ned mest. Frykten min blir jo da at dette ikke funker for meg heller når jeg går ned masse første uken og så stopper det opp allerede etter to uker...
Men uansett, takk for støtte. Gir selvsagt ikke opp så lett, men siden ingenting annet funker på meg er jeg så livredd for at dette ikke vil gjøre det heller.
Nei, du må for all del ikke gi opp. Jeg er jo av den sorten som er så dum og veier meg hver dag, og enkelte dager veier jeg en halvkilo mer enn dagen før, men dagen etter er jeg nede igjen osv... Det er jo litt sånn innimellom fr oss alle. Jeg har kuttet ut all drikke med falsk søtning og da løsnet det igjen, drakk ikke mye av det før heller, bare i helga, men det stoppet opp litt/gikk litt sakte og da prøvde jeg en uke uten det og da gikk vekta jevnt og trutt ned igjen. Denne uka er jeg forberedt på at det kan stoppe opp litt, for jeg drakk endel sånt da jeg var ute på lørdag. Men da er jeg forberedt da.
På spørsmålet om du spiser for lite fett vil jeg si ja. Prøv å ha litt rømme, cf eller fløte til hvert måltid, bruk mere ost og cc. Og jeg innførte ett lite kveldsmåltid etter noen dager for å øke forbrenninga litt mer. Bare litt ost feks. Og liker du ikke egg? Det er jo veldig anbefalt på denne kuren...
Jaja, det var ett lite svar fra meg, den kroniske munndiareen har visst satt seg i henda og nå...:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.