Jeg holder meg til 15 karbs, er det for lite kanskje..? Ser at noen er oppunder 20 +/-
Her går det i brokkoli, stangselleri, tomat noen ganger, issalat, hjertesalat, agurk, avocado, paprika(rød), og litt karber fra sæterrømme, fløte og den slags.
15 - 20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda :) Men så klart, noe fra rømme, fløte osv... Prøver å variere mye, men det som er fast til middagen er blomkål og brokkoli...
Har også brokkoli som fast tilbehør til middagen :) er og har alltid vært glad i grønnsaker, og hatt det som en naturlig del av kosten i alle år. Kunne mer enn gjerne fråtsa om jeg hadde muligheten.. ;)
Nå kommer kanskje et tåpelig spm, men hvordan smørdamper/damper jeg brokkoli? Vet noen? :o
Goood kladd smør i kjelen. Smeltes. Tilsett buketter av brokkoli (jeg bruker også blomkål) og stek godt.Rør rundt. Kan godt bli litt brune. Trekk til siden og la stå til resten av middagen er ferdig. Da får du buketter som har trekt til seg smør og smaker godt, og er litt tyggefasthet i. Dette er blitt min "potet" til middager... :)
Hvor mye smør er det du bruker når du først bruker det? Jeg er kanskje litt beskjeden.. men jeg må innrømme at det er fantastisk å bare kunne bruke det igjen! Har ikke brukt smør i maten på mange år.. Er så deilig å kunne ha både sæterrømme og smør i kosten! :cool:
Jeg ligger nok på over 15g, ja.... for jeg spiser en del meieriprodukter og bær også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.