< Tilbake til oversikten

Hvor mange karbs spiser du pr. dag og hva går det mest i?

vanndråpe sa for siden:

Jeg holder meg til 15 karbs, er det for lite kanskje..? Ser at noen er oppunder 20 +/-

Her går det i brokkoli, stangselleri, tomat noen ganger, issalat, hjertesalat, agurk, avocado, paprika(rød), og litt karber fra sæterrømme, fløte og den slags.

:)

Gerd sa for siden:

Hei.

15 - 20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorda :) Men så klart, noe fra rømme, fløte osv... Prøver å variere mye, men det som er fast til middagen er blomkål og brokkoli...

vanndråpe sa for siden:

Har også brokkoli som fast tilbehør til middagen :) er og har alltid vært glad i grønnsaker, og hatt det som en naturlig del av kosten i alle år. Kunne mer enn gjerne fråtsa om jeg hadde muligheten.. ;)

Nå kommer kanskje et tåpelig spm, men hvordan smørdamper/damper jeg brokkoli? Vet noen? :o

Gerd sa for siden:

Brokkoli blir veldig godt viss du lager den slik:

Goood kladd smør i kjelen. Smeltes. Tilsett buketter av brokkoli (jeg bruker også blomkål) og stek godt.Rør rundt. Kan godt bli litt brune. Trekk til siden og la stå til resten av middagen er ferdig. Da får du buketter som har trekt til seg smør og smaker godt, og er litt tyggefasthet i. Dette er blitt min "potet" til middager... :)

vanndråpe sa for siden:

Supert!!! :D da tar jeg det ved siden av laksen i dag! Tusen takk skal du ha :)

Gerd sa for siden:

Det passer til det meste og man får en følelse av å spise potet...:)

Laks ja, det skal jeg ha i morra. Ovnsbakt med masse grønnsaker og smør :D

vanndråpe sa for siden:

Hvor mye smør er det du bruker når du først bruker det? Jeg er kanskje litt beskjeden.. men jeg må innrømme at det er fantastisk å bare kunne bruke det igjen! Har ikke brukt smør i maten på mange år.. Er så deilig å kunne ha både sæterrømme og smør i kosten! :cool:

Gerd sa for siden:

Jeg bare slenger oppi noe jeg, ikke noe bestemt mengde. Men jeg sparer IKKE....;) Ca 2 -3 ss til brokkolien....

vanndråpe sa for siden:

Den er grei! :D

Gleder meg til middagen allerede! En liten avsporing fra tema: Hvor får jeg oppretta journal/dagbok? :)

Gerd sa for siden:

Underforumet min journal. Oppe til venstre står det new tread... Og da er du i gang... :D

Smula sa for siden:

Jeg ligger nok på over 15g, ja.... for jeg spiser en del meieriprodukter og bær også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.