< Tilbake til oversikten

Er det sant at....

Siss1 sa for siden:

man kan spise Mentos Sugarfree???? Jeg leser at mange spiser det så jeg kjøpte en pakke, men det er jo over 80 karbs i det??? Hvordan henger dette sammen? Og er det i så fall andre godteriprodukter vi kan spise???:rolleyes:

tech sa for siden:

Tingen er at karber står alltid oppgitt per 100 gram, og en mint veier ikke så mye.

Vivendel sa for siden:

Se etter hvilke søtningsstoff som er brukt og sammenlign med de som er oppgitt som ok å spise. I Atkins boken står det hvilke som kan spises, men jeg ville vert skeptisk:rolleyes:

Siss1 sa for siden:

Joda, klart det er per 100 gram, men har lest her at mange spiser hele eska!! Har lest noe om at når det står at karbohydratene kommer av sukkerALKOHOLER og ikke sukkerarter, så er det greit å spise..:(
Er det noen som vet noe om det? Jeg trodde igrunn at karbs var karbs, uansett hvor de kommer fra...:confused:

Huldr sa for siden:

Sukkeralkoholer påvirker ikke blodsukkeret, så de regnes ikke med. Trekk dem fra totalen når du ser på karboinnholdet, så får du reelt antall karber.

Derimot kan de gi veldig mye magesmerter, luft eller løs mage ... Så vær forsiktig ...

Siss1 sa for siden:

Tuuusen takk for svar! Det er det i bunn og grunn ingen karber i Mentos Sugarfree da, for det står 82,5 karb, 0 sukkerarter 82,5 sukkealkoholer.
Jeg trøkka i meg hele pakka på null komma null, og har ikke merka noe til magetrøbbel eller liknende.....heldigvis.....så da kan jeg jo kose meg innimellom da!! Så flott! Fins det mere godteri av den sorten??

Humle sa for siden:

:) JA! På ICA selger de sjokolade fra sukkerfritt.no som jeg har spist litt av..
Ellers kan du jo stikke innom helsekosten og høre..
Du får bare lese bak på pakkene og trekke fra sukkeralkoholene..

Photobscura sa for siden:

Har bare lyst til å komme med en oppfordring ut av egne erfaringer:)
Sukker fortoner seg for mange som en avhengighet. Om du i stedet begynner å spise noe som er kunstig søtet så skiller ikke kroppen på det, selv om det nødvendigvis ikke påvirker vektnedgangen (men vær oppmerksom på at det faktisk KAN gjøre det).
Hjernen vil fortsatt produsere dopamin ved inntak av søtt, og holde avhengiheten ved like!
Folk må gjøre som de selv vil, men et pyttelite råd fra meg er å avstå inntil man har trangen for søtt på trygg avstand. Så kan man lettere kose seg i blant uten å føle at man må ha mer rett etterpå.

Lykke til!

MorStine sa for siden:

Signerer o'kloke Photobscurba her!!!

Siss1 sa for siden:

Ja, helt enig med dere!! Men en eske på lørdagskvelden mens ungene spiser sjokolade er jo greit... Jeg syns det er så godt med noe søtt etter en taco-middag eller biff-middag, som vi ofte har på lørdagskvelden. Før delte vi en stor plate Helnøtt, men det er jo ikke aktuelt lenger...:D
Og når man skal på kino er det koselig å knaske på noe...:rolleyes: Nå skal ikke jeg ned mer enn 3-4 kilo til, så jeg unner meg en liten sjokolade en gang i blant også hvis jeg har lyst på.....

Photobscura sa for siden:

Ikke meninga å virke fordømmende altså. Synes det bare er greit -på et generelt plan- å gi det rådet!
Vet det er et vanlig problem hos mange.

Bare kos deg du;)

Georgine sa for siden:

En obs, obs til:

Selv om man tåler slike erstatninger i begynnelsen så betyr det ikke at man fortsetter å gjøre dette.

Jeg kan ikke lenger spise slikt da kroppen har sluttet å tåle sukkeralkoholer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.