< Tilbake til oversikten

Ny bruker.. :)

vanndråpe sa for siden:

Hei!

Jeg er ei jente på 25 år fra Oslo som endelig har fått ut finger'n og bestemt meg for å følge ketolysekuren. Jeg har holdt på vel snart 2 uker nå, og har både boka og tablettene og stix :)

Foreløpig synes jeg det går veldig greit. Jeg har igjen 12 kg for å nå min match-vekt som jeg hadde i mange år før jeg ble slurvete med kosten, og alt balla litt på seg.. :rodme: (samboerskap hvor det fulgte med mye småspising og snoping, latskap generelt, brusdrikking osv). I tillegg har jeg lavt stoffskifte, og bruker da Levaxin for dette. Merker ikke noe særlig til sykdommen nå mer som før, men var ganske syk da det ble oppdaget. (i 2002).

Starta med regelmessig trening i høst, og trener 5-6 dager i uken hvorav 4 av disse dagene er styrke. Resterende er lange gåturer på ca 70 minutter. Jeg er veldig aktiv og elsker å bevege meg! Men har ført litt feil kosthold i form av mye lettprodukter, ris osv. Trodde at " jo mindre fett, jo bedre!" var en gyllen regel.. :rolleyes:
Har selvfølgelig merka kjempefine resultater av treninga, og fått av meg en del, men som sagt så er det litt vanskelig å se på vekta når man trener mye styrke. Da er det heller fram med målebånd ;) Så om jeg når min matchvekt igjen er vel vanskelig å si. Men som sagt, satser på mindre cm!

Det som er litt frustrerende for meg er at jeg er mye sulten. Ikke ekstremt sulten, men jeg må ofte ha 2 "middager" på samme dag. Gjerne 1 måltid med laks på ettermiddagen og 1 måltid med kylling rundt 21-tiden (pluss enda frokost og lunch). Jeg regner med det er pga mye trening og høy aktivitet, men likevel føler jeg et stikk av dårlig samvittighet når jeg spiser sånn. Bør jeg kutte ned?

Ellers synes jeg kuren går veldig fint. Jeg har aldri følt meg så bra i magen som etter jeg vraka alt av ris, pasta og hveteprodukter for godt! Veldig positivt for meg! Merker litt bivirkninger av kuren som tretthet, hodepine, svetting og en "varmefølelse" inni kroppen som om noen har skrudd på en ovn der inne. Satser på det er normalt.. :)

Ble litt vel langt innlegg dette, men det var mest for å gi en liten oversikt over hvor jeg står i "gamet" og åssen det går :) Hovedspørsmålet mitt er vel egentlig om jeg spiser for mye mtp 2 middager..

Til slutt vil jeg bare si at jeg er utrolig imponert over dere her inne, blir kjempemotivert av å lese forskjellige innlegg og synes mange her har en viljestyrke og resultat uten like! Sleng gjerne litt over hit! ;)

Klem!

donjuanwannabe sa for siden:

Ikke tenk over mengde mat, tenk bare på at du spiser når du er sulten og stopper å spise når du føler deg mett. Det er det eneste du trenger å tenke på. Lykke til!

LilleRosin sa for siden:

Velkommen hit, og masse lykke til! Det høres ut som om du har kommet bra i gang i hvertfall.

vanndråpe sa for siden:

Jo takk for det :) har snoka litt her på forumet en tid før jeg starta ;) Grabba til meg litt info og leste andres erfaringer. Har vært mye til hjelp! :D

LilleRosin sa for siden:

Det var slik jeg også gjorde det før jeg startet. Er nok lurt å psyke seg opp litt først, og få mest mulig informasjon. ;)

Nicpins sa for siden:

Halløys Vanndråpe! :)
Velkommen hit, trivelig å hilse på deg!
Bare for å svare deg på dette her:

Jeg spiser som regel 3-4 middager pr dag, jeg.
Og jeg trener ikke i det hele tatt.
OG går ned circa en kilo i uka.

Jeg har alltid vært mest glad i middagsmat, og nå på denne kuren så lager
jeg alltid dobbel posjon middag og spiser rester til frokost og lunsj dagen etter.

Idag besto frokosten min av fire grillskiver med eggsalat til.
Diggers!
Dagens siste måltid for meg er omtrent i 23-tida på kvelden, det er da jeg har mest matlyst.
Spiller ingen rolle om man spiser sent på kvelden,
fordi denne forbrenninga går jevnt og trutt hele døgnet, den, uansett spisetidspunkt.

Ha en smekkandes fin dag, og lykke til videre med verdens beste kosthold! :D
Hilsen Nic

jeef-micro sa for siden:

ser du har faatt gode svar paa de tingene du lurte paa, saa jeg oensker deg bare lykke til :) dette kommer til aa gaa saa bra :)

vanndråpe sa for siden:

Hei du! :D

Tusen takk for hyggelig svar :) utrolig godt å lese det du skrev. Jeg har hatt en del dårlig samvittighet fordi jeg spiser såpass mye. ("mye"..? :)) Og jeg er ofte veldig sulten på kveldene, og har da følt veldig på det at jeg lager meg "middag" så sent. Men nå er det jo tydeligvis ikke noe å tenke på likevel :D

Jeg har ennå ikke veid eller målt meg, men jeg har prøvd gamle bukser og kommet inn i de igjen eller så har de sittet mer løst enn før, så jeg tenker at det går rette veien her også.. :D

vanndråpe sa for siden:

Vi satser på det ja! Er ennå litt uvant å kunne bruke "tunge" produkter istedet for lettprodukter, så det hender jeg får litt smålig panikk noen ganger, men spiser med god samvittighet likevel. Har ikke sug etter søtt eller karbo generelt og synes matvarene jeg kan velge blandt er helt toppers!

Takk for svar og oppmuntring likevel :)

Gerd sa for siden:

Ja, da går det rette vegen. Bedre bevis enn større klær får man ikke :D

Dette med å få dårlig samvittighet pga. maten man spiser, sitter i topplokket. Vi er fora med at fett er fy, spis mindre, tren mer.... Og hva har det resultert i???

Merker selv at jeg jobber mer med tankegangen, enn med slankingen(den går liksom av seg selv nå... :) ) Og det er det flere med meg som gjør. Derfor er det så godt å være her inne sammen med andre som har det akkurat sånn som meg. :)

Nicpins sa for siden:

Jepp! :D Detta går veien ja, tenker jeg!
Klart du må spise ihvertfall to middager når du trener så utrolig mye.
(synes kanskje du spiser litt lite og jeg...?)
Blir helt svett og svimmel når jeg tenker på all treninga di, jeg!
Ufattelig imponerende! YEAY for deg! :visemuskl
Stååååå pååååå!!!! :_punk:
Lover å være med på å heie deg videre!
Bare spør privat også, hvis det er noe du lurer på! :)

Nicpins sa for siden:

Jepp, normalt! :D Hehehe.
Svettinga går over etter ei stund.
Sten Sture Skaldeman ville sagt at du har tent fettbålet ditt.
Kroppsfettet brennes bort.
Digg-digg-digg! :_punk:
Kunne ikke vært kulere med spett, engang!

vanndråpe sa for siden:

Da krysser jeg fingre og tær for at fettbålet mitt brenner døgnet rundt! ;)

Nicpins sa for siden:

Jada, det går helt av seg selv, det. :)

vanndråpe sa for siden:

Jeg har faktisk også tenkt tanken om jeg spiser for lite. jeg har hatt ca 5-6 måltider (urk.. forstår om dere synes det er drøyt) om dagen siden jeg starta å trene, spiser meg ikke stappmett, men behagelig mett. Så egentlig ønsker jeg å fortsette med dette, men tenker at det blir vel for mye fett osv.

Jeg klarer nok snart å finne en fin løsning tenker jeg, må bare prøve meg fram I guess.. famle :rolleyes:

vanndråpe sa for siden:

Og mens vi snakker om mat.. NÅ ble jeg sulten! :D Får vel innta plassen min foran komfyren snart tenker jeg ;)

Nicpins sa for siden:

Spis masse sånn:

Nicpins sa for siden:

Heheheh... :D
God middag!

Me talast! :p

vanndråpe sa for siden:

Dra meg i håret hvis jeg tar feil, men er det det sånne "ribs"? Hva heter det nå igjen.. mumle..

Hvor kjøper jeg det? :)

Nicpins sa for siden:

Neida.
Bare helt vanlige kottiser.
Kottiser er universets mest geniale oppfinnelse,
nest etter hjulet og blyantspisseren.
...kan brukes til alt...

:D

Snille snille grisen vår.
Nøff i panna med seg.

vanndråpe sa for siden:

Ahh.. koletter ja. Der ser du. Atter et eksempel på hvilket kosthold jeg har ført før.. lett er jaggu meg ikke fett! ;)

Da vet jeg hvertfall hva jeg skal handle i morgen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.