Sol-Angelica sa for siden:
hvor finner man ut hvor mye karbohydrater man skal ha om dagen?
hvor finner man ut hvor mye karbohydrater man skal ha om dagen?
Gerd sa for siden:
Det kommer an på hvilke diett du bruker det. På ketolyse er det 15/20 pr dag :)
ok, men det er ikke slik på en lavkarbodiett da? jeg skal ikke gå på diett jeg men skal kutte ned på karbs å så kom jeg over en diskusjon der jeg ble fortalt av en som går på lavkarbodiett at han går på 5gr karbs om dagen...
Gerd sa for siden:
Nå er ikke jeg kjent med alle typer lavkarbo dietter.
Ketolysekuren er en såkalt ketogen diett. Dvs at vi spiser veldig lite karber for å få fett-forbrenning.
Ser i filosofiruta di at du har kostplan fra treningsinstruktør. Han vet vel hvor mye du skal ha?
Men det står godt forklart her på forumet om de forskjellige diettene: forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=39
Iset sa for siden:
Det er jo så mange forskjellige lavkarbodietter at du nesten må velge deg en og lese om den, det går ikke an å si at på lavkarbo spiser man så og så mange karbohydrater. :)
På Ketolysekuren er det mellom 15 og 20, på Atkins begynner man med 20 og øker etterhvert, på Skaldeman er det vel rundt 5-10, avhengig av hvor ekstremt man velger å leve, på Lutz er det maks 72 gram daglig, på OE er det veldig varierende osv osv.
Distrea sa for siden:
Les boka "bedre uten brød" Så lærer du en god del.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.