Men når det står 80 gram smør...Betyr det smelta smør, eller bare romstemperert???:confused: :confused: Og smør, er det meierismør eller melange??? Og hva er egentlig forskjellen på de to smørtypene? Jeg foretrekker melange når jeg baker, men vet at i noen oppskrifter SKAL det være meieri....
Takknemlig for snarlig svar, for jeg vil bake NÅ....er sulten.... :eek:
Nå står de i ovnen! Jeg fikk bare 8 store muffinsformer, men det er vel greit det...Røra ble kjempefin, ikke tørr og ikke rennende, men helt perfekt.....tror jeg......håper jeg....!! Kan jeg dele dem i to og spise de som rundstykker, med pålegg? Eller er det muffins som man bare "mauler" på??
Nå er de ferdig og første bit er prøvd!!! De var veldig gode!!!!! Faktisk en veldig god brøderstatter....Jeg har pecannøtter i stedet for valnøtter, ble litt dominerende smak, men absolutt "til å spise opp"!!
Men lurer på en ting; jeg har lagd 8 stk, men spiser nok bare 1-2 i dag...Hvordan oppbevarer jeg resten og hvor lenge holder de, noen som vet???
Hei. Jeg lagde disse i foodprosessoren og kjørte alt jennom riveskivene, også smøret! Hadde rørekniven nedi og putta eggene i uten riveskiva. Gikk bra, og de ble kjempegode. Lagde de i vanlige muffinsformer, og har spsit på de i et par uker. Har holdt seg godt i plastpose i kjøleskapet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.