< Tilbake til oversikten

Hjelp meg, jeg skal bake....

Siss1 sa for siden:

12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Men når det står 80 gram smør...Betyr det smelta smør, eller bare romstemperert???:confused: :confused: Og smør, er det meierismør eller melange??? Og hva er egentlig forskjellen på de to smørtypene? Jeg foretrekker melange når jeg baker, men vet at i noen oppskrifter SKAL det være meieri....
Takknemlig for snarlig svar, for jeg vil bake NÅ....er sulten.... :eek:

Gerd sa for siden:

Smelta meierismør:)

Siss1 sa for siden:

Tuuuusen takk, nå går jeg på kjøkkenet og baker....Har ikke prøvd før, men det går vel bra! Spennende.....

Siss1 sa for siden:

Nå står de i ovnen! Jeg fikk bare 8 store muffinsformer, men det er vel greit det...Røra ble kjempefin, ikke tørr og ikke rennende, men helt perfekt.....tror jeg......håper jeg....!! Kan jeg dele dem i to og spise de som rundstykker, med pålegg? Eller er det muffins som man bare "mauler" på??

Siss1 sa for siden:

Nå er de ferdig og første bit er prøvd!!! De var veldig gode!!!!! Faktisk en veldig god brøderstatter....Jeg har pecannøtter i stedet for valnøtter, ble litt dominerende smak, men absolutt "til å spise opp"!!
Men lurer på en ting; jeg har lagd 8 stk, men spiser nok bare 1-2 i dag...Hvordan oppbevarer jeg resten og hvor lenge holder de, noen som vet???

Gerd sa for siden:

De kan nok oppbevares noen dager i kjøleskap. Ellers er de fine å fryse og tiner fort i mikroen :)

reidun50 sa for siden:

Hei. Jeg lagde disse i foodprosessoren og kjørte alt jennom riveskivene, også smøret! Hadde rørekniven nedi og putta eggene i uten riveskiva. Gikk bra, og de ble kjempegode. Lagde de i vanlige muffinsformer, og har spsit på de i et par uker. Har holdt seg godt i plastpose i kjøleskapet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.