Jeg har jo lest i boka at en av bivirkningene er kvalme i de to første ukene. Jeg har ikke vært så veldig plaget av det. Nå har jeg holdt på med denne kuren i 11 dager, og i dag da jeg kjørte til jobben så fikk jeg ett voldsomt kvalme anfall, i tillegg til litt svimmelhet. Det var litt ekkelt å kjøre bil.
Jeg var glad da jeg kom på jobben, og kunne ta meg litt vann. Nå er det 1 1/2 time siden, og jeg føler meg ganske ok nå. Men det var en ekkel opplevelse.
Kanskje du er gravid? Hehe... Neida, bare at jeg har ei venninne som jeg går tur med hver dag, hun har hatt det sån de siste to uekne, og jeg har fleipet med at hun var gravid, men det KUNNE hun IKKE være, for mannen jobber borte og de hadde bare rukket en omgang i halmen. Meeen nå viste det seg at jeghadde rett;)
Til temaet:o Jeg hadde endel sånne kvalmeanfall i starten, sælig hvis jeg spiste FOR mye fett til frokost, så jeg byttet frokost med grovbrødet til Hildeborg, men oster på, og tar nå egg og bacon el omelett til lunsj i stede, virker som magen min liker den kombinasjonen mye bedre:)
God morgen.
Godt den kvalmen gikk over. Opplever også kvalme om morran hvis jeg har spist for mye fett til frokost. Forsøker med litt mindre, og det går bedre.
Nå skjedde jo dette før frokost, men kanskje du skal drikke litt funsaft el.l. for å få litt smak i munnen og litt i magen? Før har jeg alltid drukket litt juice før jeg gikk morratur med hunden, og syns det var bra. Nå går jo ikke det lenger, men funsaft er en god erstatning. Blander den litt sterk.
Lykke til videre.
Opplevde også kvalmen i begynnelsen..
Men den gikk heldigvis over etter noen dager..
Ble litt stressa for jeg begynnte å lure på om jeg var gravid..
Noe jeg ikke er..
Men som sagt over den kom da jeg var sulten og gikk over etter jeg hadde spist litt.. Lykke til med kuren!
Jeg har nesten akkurat begynt på kuren og voldsom kvamle så jeg nesten ikke klarer å spise, kom på et tips jeg bruke under mine graviditet med kvamle og det var å spise en håndfull mandler. Så i dag har jeg spist 25 g mandler til froskost, Og det gir 2,13 karber; og kvamlen blir bedre heldigvis......
På apoteket sekger de armbånd med en kule i som skal presse mot et akupunkturpunkt som demper kvalme. Tror det heter sea-band, opprinnelig laga mot sjøsyke, men tar all kvalme. Ingefæravkok tar også kvalme.
De bådnene funker faktisk... Jeg trodde ikke på de i det heletatt, men da jeg var på båttur under svangerskapet og ble båtsjuk kjøpte jeg slike i taxfreen siden jeg ikke kunne ta postafen, og kvalmen forsvant, brukte de også i mitt siste svangerskap, mot kvalme og det fungete fiiiint!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.