< Tilbake til oversikten

Lavkarboøl og rusbrus...

MorStine sa for siden:

Hvor får jeg tak i det, skal på byen (Oslo) på lørdag og vil gjerne ha masse av det:)

lokkebiff sa for siden:

Mener du hvor på byen du får kjøpt det, eller i hvilke butikker?

MorStine sa for siden:

I hvilken butikk... Ute får jeg bare drikke vann;) Neida, men regner ikke med at de har lavkarbo på utestedene?

lokkebiff sa for siden:

I Arendal har de visstnok en lavkarbobar!!!!
miiiisunneliiiig:( :( :(
[size=3][/size]
Men lavkarboøl har de vel i de fleste butikker nå, tror jeg.
Jeg var på Rema 1000 her om dagen, og der har de vertfall Tuborg Lite og Rignes Lite.
Sparkjeden har også begge Lite-typene + Hansa Ultra.
[size=3][/size]
Såh, det finnes vel
Spar eller Rema i ditt nærområde? Men som sagt: De fleste selger slikt nå!!
[size=3][/size]
KOOOOS DEG iallefall!!!;) ;)

Justina sa for siden:

Jeg har kjøpt Vikingfjord rusbrus uten karbo på Meny. Den er veldig god.

Photobscura sa for siden:

Det skal stå masse om det på forumet. Søk på Lavkarboøl, f.eks:)

Og så kan du jo alltids drikke rødvin eller tørr hvitvin! Det gjør alltid jeg på byen, og det har gått greit. Har ikke stått mye stille på grunn av noen glass (eller flasker:p) rødvin:)

Have fun :full:

lokkebiff sa for siden:

WHAAAAT????:eek: :eek: :eek:
[size=5][/size]
OMG.... Jeg har gått glipp av noe STORT!!!!

LilleRosin sa for siden:

Takk for tipset!! :D

MorStine sa for siden:

Var den rusbrus-lavkarbo jeg ville høre hvor jeg kunne finne ja... Er ikke kjempeglad i øl, så da går turen til Meny i morgen:)

Takk for svar alle sammen.

Photo: Jeg kunne drukket vin, men er ikke så glad i å bare drikke det om du skjønner, må være til mat/kos, ikke for en fylleturs skyld;)

Siss1 sa for siden:

Hei! Jeg er heller ikke så glad i å drikke vin uten mat til, og øl liker jeg ikke. Jeg lager meg alltid drinker med vodka (kommet ny med pære, knallgod!!) og Sprite Zero og en dæsj Fanta Free, kjempegodt! Bacardi Apple er også nydelig blandet med Sprite Zero, og heller ikke så sterk, så den kan man drikke maaange av......

Jeg var innom Rema 1000 i dag, for jeg tenkte jeg skulle teste lavkarbo-øl (har bare drukket det i jula), og til min forskrekkelse ser jeg at det inneholder en gram karbo pr 100 gram vare. Det vil si at en halvlitersboks inneholder 5 gram karbo, og jeg drikker garantert fra fire til seks sånne om jeg skal feste...! Det vil si nesten en dagsrasjon i karber bare i ølet alene!
Finnes det noen øl med lavere karboinnhold enn denne? (Var vel Tuborg lite, forresten).

lokkebiff sa for siden:

Men det er jo verdt det!? For du fester vel ikke hver dag....:p
[font=Comic Sans MS][/font]
Og ved planlagte fester, er det bare å kjøre 0 KH frem til øl-inntak, og du er berget.:D
Vet ikke om red light ølet har mindre KH, har aldri kommet over det i noen butikker, men har hørt mye bra om det!

Klart jeg fester hver dag, neeeida. Nei, jeg bare trodde det var snakk om mye mindre karbo enn vanlig øl, men det er det kanskje også... Og kanskje jeg er litt vel rigid... Og får jeg ikke litt grønnsaker hver dag så blir jeg slackings.
Men jeg er glad i vino tintoen min jeg også altså:)

Skal søke litt, og se om jeg finner noe her inne.

Gerd sa for siden:

redlight ølet har mye mindre karber 1 pr boks(mener jeg) Men smaker ikke godt:o

Det er 2,5 pr boks! Vet ikke om det er halvliter, eller 0,33.
Synd jeg ikke tenkte på det når jeg slepte meg helt oppe på Kalbakken i går for å kjøpe soyaprotein...!

lokkebiff sa for siden:

Det er jo anyway halvparten av Lites KH-innhold!

Ahaha. Jeg er bare SÅ observant:D

lokkebiff sa for siden:

Da er det bare: LØP OG KJØP!!!:D :D :D
Jeg driter i om det ikke smaker godt, det er bare å ha godt med sitron i, så blir det vel brukbart!!!;)

Nila sa for siden:

Stemmer det det jeg leste om at vikingfjord er uten karbo???? Tror nemlig det MÅ være synsbedrag...hehe:p

lokkebiff sa for siden:

Jeg fant både Redlight og Vikingfjord i butikken.
Men jeg turte ikke kjøpe Vikingfjord, da det ikke var oppgitt ant. KH på den!! :(
Skal berette hva jeg synes om Redlighten etter imorgen engang!;)

Hyper sa for siden:

Finnes det!!???..
UTEN karber???

Hyper sa for siden:

oh himmel!!!!!!!..
Dette var good news!!..
De har jo grevens cider, som er uten TILSATT sukker....
Menne...En del karber blir det jo, og magetrøbbel, kan jeg love.....:o

Nila sa for siden:

Da har jeg vært å kjøpt meg 1 flaske Vikingfjord rusbrus uten sukker:p GENIAL oppfinnelse for meg som eeeeelsker rusbrus:D

Hyper sa for siden:

Da venter jeg på rapport:)

Pris?

Nila sa for siden:

Tror den kosta 27 kr..(er æresmedlem av korttidsminneklubben:rolleyes: ) og den var helt grei på smak:) Kjente jo at den var kunstig søtet, men kommer helt sikkert til å kjøpe flere:D
Har tatt 2 super nå...og ble plutselig light-headed...hihi..artig...belli fyll veintele...knis

Nila sa for siden:

var god:) Mere enn grei altså:)

Hikk..og den funker...

Hyper sa for siden:

hihi..jippi!!

Let us know hvordan magen reagerer også da..
:)

Enid sa for siden:

Suverent! Greit å kunne spe på Red Light'en med et par tre sånne! Blir litt daft med bare Red Light en hel kveld, etter som de er såpass smakløse.

Jeg kjøpte én Ringnes Lite nå. Måtte bare prøve, og bortsett fra en bayer som fikk meg helt ut av vater i Berlin for noen måneder siden, så har jeg ikke drukket øl siden jul. Og før det ikke siden september.
Så kan hende jeg er litt skada på ølsmaken, for fy satan det var nam!!!
Iiiiskald!
Men jeg skal ikke la det bli noen vane.
Rødvin har jo veldig mange mindre karber. Må være litt obs mens jeg fortsatt holder på å gå ned.

Enid sa for siden:

:ja::sikle:

Justina sa for siden:

På Meny koster Vikingfjorden 25 kroner mener jeg å huske. Synes de er gode jeg, og at de er helt uten karber er selvsagt et kjempe pluss. :D

Håper den holder seg på markedet.

LilleRosin sa for siden:

Nå har jeg smakt på både RedLight og Vikingfjord jeg da. :o Syntes begge deler smakte kjempegodt! Jeg gikk ut i ferie i dag, og måtte bare kose meg med en øl i sola på terassen. Jeg er kjempeglad for at den RedLight ølen smakte så godt som den gjorde, men jeg må være forsiktig nå i begynnelsen. Holder meg til tørr hvitvin, den er nesten ikke karbo i.

tech sa for siden:

Så denne tråden litt før 8 og fikk plutselig veldig lyst på alkohol.. Kjappet meg på butikken... tredje butikken jeg var innom hadde Vikingfjord lavkarbo... men gjett, da var det for sent gitt. :)
Æsj, jeg som hadde så veldig lyst på. :)

Vel, jeg får ta det i morgen istedet. Det blir interessant, siden jeg har ikke drukket på mange måneder, og jeg er i ketose + går på medisiner som antagligvis senker alkohol-toleransen. Jaja, blir billigere i hvertfall :p

Nila sa for siden:

Fikk magevondt etter vikingfjorden da....det gav seg fort da men... Over på rødvin nå:cool: :_plystre: :flau:

Snuppa sa for siden:

Dette var gode nyheter!
:full: Da kan jeg jo feste litt med god samvittighet i sommer :D

Hyper sa for siden:

Vi får sørge for at den blir på markedet da:)..
Sponse de litt...
Greit å ha litt flere alternativer iallefall!

tech sa for siden:

Der har jeg fått prøvd Vikingfjord'en, jeg kan ikke si jeg syntes den smakte godt :s
Syntes den smakte helt likt som den med sukker som jeg smakte før jeg begynte på lavkarbo

Tusta85 sa for siden:

Jeg skal prøve Vikingfjorden etterpå. Ølet fant jeg ikke på butikken her.

Notabella sa for siden:

Er det noen som vet om denne vikingfjord uten kh finnes ennda ? jeg har ikke sett den.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.