Nila sa for siden:
Kan man spise peanøtter?? sånne med skall....
Nila sa for siden:
Kan man spise peanøtter?? sånne med skall....
MorStine sa for siden:
Ser på filosofien din at du følger Atkins, så der vet jeg ikke... På Ketolyse skal man ikke spise peanøtter i allefall...
Nila sa for siden:
Ja, det står Atkins...MEEEEEN...er veeeeldig interessert i Ketolysekuren merker jeg...:rolleyes: Tror jeg skal hive meg på ketolyse, bare jeg får kjøpt boka....som INGEN har når jeg SKAL ha den...:mad:
Må på ny jakt etter den i dag...
Hva er egentlig forskjellen på atkins og ketolyse?
Gerd sa for siden:
Usalta peanøtter kan du spise litt av, mener jeg... Men det er såpass som 10,9 karber pr 100 gram iflg. matvaretabellen. Så det kan være lurt å spare de til senere i kuren, når du øker karbeinntaket litt :)
Nila sa for siden:
Jepp, det skal jeg gjøre:) Gleder meg til å lese boka til Torkild da:)
Grunnen til at jeg spurte om peanøttene er vel at jeg er på leting etter lovlig snacks...
Gerd sa for siden:
Det kan du lese om her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7330&page=4&highlight=forskjellen
:)
Gerd sa for siden:
Bacongull og god gammeldags fleskesvor. Evenetuelt lage ostechips selv.: Høvle skiver av ost, ha på litt krydder stek i stekeovn på 200 grader til de bobler og blir lys brune i kantene. Nammis :)
Nila sa for siden:
Takk:) Leser som en gal her...
Nila sa for siden:
kan man spise baconsvor???
bacongull?
Gerd sa for siden:
YESS!!!! :D
Bare ha i bakhuet at det er masse salt i de og de binder litt vann. Så det er ikke det beste å ha i seg rett før veiing... :)
MorStine sa for siden:
Baconsvor i allefall... Bacongull er vel sånne litt større flak, mener å ha lest at det er mye karber i de??? Jeg spiser kun svor, de er i 45gr poser, og jeg klarer ikke spise en hel pose engang, blir kvalm av for mye;)
Ullabulla sa for siden:
Ang. nøtter.
Jeg kjøper ristet, usaltet peanøtter i en innvandrebutikk.
Nøtterne er levert av Sunrise Food AS på Økern.
På pakken er oppgitt at 100 gr. peanøtter inneholder 8,6 gr. carb.
Jeg bruker 10 gr. i cottage cheese til frokost. Det tror jeg selv ketolyse kuren tillater.
Paranøtter inneholder ennå mindre, kun 5 carb pr. 100 gr. Her bruker jeg å ta 3 stk til kaffen om kvelden for å ha litt å bite i da nøtterne er ganske store.
Nila sa for siden:
Hørtes godt ut med peanøtter i cottage cheese da:) Jeg bruker å kjøpe peanøtter m/skall. Må vel kalles 100% naturell:)
Synes det er innmari godt:):)
Nila sa for siden:
ahh...og jeg som ikke liker baconsvor...digger derimot bacongull...sukk..jaja...leter videre etter lovlig snacks:D
Gerd sa for siden:
Kims har bacongull som er lovlig på ketolysekuren :) Sorte poser.
Gladimat sa for siden:
KREMT :flau: ... må bare innrømme at jeg har spist en NEVE salte peanøtter omtrent hver kveld i to uker... :rulleøyne Synes ikke det har senket vektnedgangen.
Gerd sa for siden:
nei det er ikke sikkert det gjør det. Men det er ikke anbefalt på ketolysekuren :)
Nila sa for siden:
Kult!! Da blir det bacongull i helga:D
Nila sa for siden:
Maarud som har bacongull:D
Gerd sa for siden:
Kims har også. En av de er med salt og en er kryddersmak på.. Du kan si det sånn at jeg har smakt begge... he he.. og begge er like gode :D
Nila sa for siden:
Da må jeg på butikken i morgen:D
Photobscura sa for siden:
Snackstips: Selleristang og squash og eller agurk skjørt i stenger, og ha dip til. Dipen man kjøper i butikken som er beregnet på potetgull er en så liten mengde at man kan tillate seg det (synes jeg:)) eller man kan lage sin egen med krydder og salt! ELLER man kan kjøpe piska kremost, og dyppe i det.
VELDIG GODT!! :sikle:
Anne sa for siden:
Legger en link om nyttig stoff om peanøtter her og....botansik sett en belgfrukt
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.