Jeg har ikke klart heeeelt å forstå hva jeg skal og ikke skal spise, men jeg ser at dette nok kan være midt i blinken for meg.
Har spist seeen frokost idag, og den besto av2 blader crispi salat, 1 tomat, litt agurk, 3 skiver kokt skinke og 2 skiver kalkun, samt cheddar ost... i følge næringsinnholdet på pakkene, er dette så og si 0 karbohydrater...
I går spiste jeg hamburger til middag, med cheddar ost på...uten hamburger brød.
Smekk meg om jeg har forstått det rett, jeg kan spise kjøtt, rømme, bernese saus, bacon, egg iallefall???
Har tatt rundturen og sjekket alle matvarer i skapene, og funnet ut at dette virker greit.
Jeg hadde håpet at noen kanskje kunne forklare meg litt hva man spise, og IKKE iallefall..det er vel det viktigeste.
Jeg har lest boken, men jeg klarer liksom ikke heeelt oppfatte hva jeg kan og ikke kan ha i meg.
Anyone?
Er forøvrig 118 kg tung, og 170 cm lang...så jeg har MAAAANGE kg å gå ned!
Spis reint kjøtt/fisk/fugl, unnga spedd mat(kj.kaker, fiskekaker osv) i begynnelsen. Spedd mat har ofte opptil 5-6 karber pr. 100 gram.
Grønnsaker som vokser over jorden er flott mat. Karbene skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker og salat. Hold deg unna gulrot/kålrot, da det har masse stivelse. Brokkoli og blomkål er flott ertatning for potet.
Bruk meierismør, sæterrømme, ekte majones, kremfløte osv. Ikke lettprodukt.
Egg og bacon er god mat for oss. Omelett etter oppskrifta i boka = namnam.
Hold deg unna: sukker, mel, pasta, ris, poteter.
Og sjekk innholdet i alt du handler.
Drikk masse vann, det hjelper på forbrenningen.
Dette høres kanskje vanskelig ut, men det går seg veldig fort til :)
Ønsker deg lykke til, dette kommer du til å klare :)
Kan signere på at det kan virke litt vanskelig i starten, men jeg tok det etter ett par dager og når man har lest boken, åpner Ketolyseverdnen seg for deg! Lykke til med det riktige valget for en mye bedre fremtid!
Nei det er ikke det. Men vi som er på ketolysekuren følger det boka forteller oss, og da er det ikke lettprodukt vi skal bruke. Hvordan det er med atkins vet jeg ikke, den filosofien kan jeg ikke noe om.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.