< Tilbake til oversikten

Min første dag på ketolysekuren

Gucci sa for siden:

Jeg har prøvd å være litt ops på hvor mye karbo jeg spiser de sisste to ukene, men har ikke kuttet helt ned, klarte å spise ris to dager på rad i helge og spsist masse frukt huh.. Så har ikke godt noe ned i hele tatt.

Men etter å ha lest på det de sidene tror jeg kan klare det.
Jeg skal prøve å skaffe meg boken i løpet av uken,
Målet er å gå ned 6-7 kg.

Har en liten baby på 7 månder og misstet noen kg etter fødselen men kroppen henger på en måte fra alle kanter. Vil få litt fastere figur. ( ammer ikke)

Trener dere i tillegg?? Hva trener dere??
Jeg har begynt med PILATES for 4 dager siden.

Og ja er det lov å spise rundt 12 tiden på natta??
Har spisst et eple hit til men det er jo ikke lov fremover.

Noen forslag????

Håper på noen svar.

Gucci sa for siden:

ER det ingen her som kan svare meg:????????????????

Gerd sa for siden:

Heisann.

For det første: ikke frukt på ketolysekuren.
Og den kuren er beregna på de med mer enn 10 kilo overvekt. Så det er ikke sikkert det vil gå så rasende fort med dine få kiloer:)

Skal du følge kuren, er boka et must.;)
Og les rundt her og finn ideer.

Jada du kan spise når som helst på døgnet. Og du skal spise deg mett, ikke stappmett, til hvert måltid. Spis når du er sulten.
Ris, pasta, poteter, brød,sukker osv. er ikke ketolysemat i heletatt.

Fett, reint kjøtt/fugl/fisk/egg og grønnsaker som vokser over bakken er
mat for oss ketolysefolk.

Lykke til :)

femalia sa for siden:

Hei!
Jeg er vel den som omtrent kan minst om ketolysekuren her inne, er på min tredje dag nå...:o
Men, siden du etterlyser svar og jeg tilfeldigvis er innom allikevel, tenkte jeg at det kan da umulig skade om jeg forsøker å svare deg som best jeg kan.

Når det gjelder tidspunkt for spisingen, tror jeg ikke det er av særlig betydning. Er du sulten, så spis. Det er i hvertfall den teorien jeg praktiserer ut fra, og det fungerer nå greit så langt..

Jeg trener IKKE. Sliter fortsatt med bekkenløsningsproblemer etter siste svangerskap for 11 mnd siden.. Jeg trente MASSE etter fødselen og i mange mnd, samtidig som jeg gikk på Grete Roede, og gikk ikke ned noe som helst!:mad:
Nå har jeg kuttet ut all trening, går bare litt turer med vogna for kos, og jeg spiser ketolysemat. FOreløpig er jeg ned 1,9 kilo, siden mandag! hurra:D

Men, når jeg skal i gang med trening igjen så er det pilates som gjelder! Tror det er en meget effektiv treningsform, spesielt etter svangerskap og fødsel.

Ønsker deg lykke til med kiloene dine, det går nok jublende bra på denne kuren!

hilsen fra femalia :-)

Siss1 sa for siden:

Hei! :) Jeg har også bare hatt 10-15 kilo å gå ned og kuren har gjort underverker for meg. Gikk ned 8 kilo på 6 uker, det er nok ikke så mye i forhold til de som har mange kilo å gå ned, men jeg var kjempefornøyd med det! Syns innsatsen var velidig liten i forhold til resultatet!
Jeg visste heller ingenting om lavkarbo, men brukte fornuften. Og leste varedeklarasjonen på alt jeg spiste....Ble jo ikke så veeeldig variert og kjempespennede kost, men det funka...
Jeg spiste kokt egg og stekt bacon til frokost, kyllingsalat bestående av kylling, agurk, salat, litt rømmedressing eller bare rapsolje, tomater og revet gulost. Til middag spiste jeg alt av kjøtt, fisk og fjærkre. Og kokte grønnsaker surret i smør, stekt sopp og av og til 1 dl saus av forskjellig slag. Til kvelds ble det egg og bacon hvis jeg var sulten eller baconsvor. Jeg spiste når jeg var sulten..... Men pga alt det fete så orker man faktisk ikke så sinnsykt mye mat! Koffein er FY, FY, hold deg til koffeinfri kaffe hvis du er kaffedrikker...Jeg drakk bare vann og lettbruser. Hold deg HELT unna sukker.

Det skal også sier at jeg var ekstremt lat (dette er tre år siden) og satt for det meste i godstolen (hadde en datter på 9 mnd som var veldig rolig)! Jeg begynte så smått å spise karbohydrater igjen etterhvert, men ikke på langt nær så mye som jeg gjorde. Har holdt meg stabil i vekta. Noen perioder er jeg veldig flink, andre ikke......:(

Men for to år siden tok jeg meg selv i nakken og begynte å trene. Gikk hardt på med en gang og trente 4-5 ganger i uken, noe jeg fortsatt gjør! Elsker det...!!! Og siden du har lyst til å bli fastere i kroppen så er det klart at det må trening til. Pilates har jeg ingen erfaring med, men har hørt at det skal være veldig bra! Både for smidighet og styrke. For å øke kondisen må man vel gjøre noe anet i tillegg.....
Masse lykke til, dette fikser du!;)

Gerd sa for siden:

Når det gjelder kaffe på ketolysekuren, prøv deg frem. Jeg drikker masse kaffe og tåler det godt. Andre reagerer med vektbrems på koffein.
Det er også veldig individuelt nå det gjelder kunstig søtning (lettbrus osv) Noen kan drikke masse, andre stopper vektnedgangen på. Så det og må prøves frem. :) Jeg drikker veldig lite lettbrus, fordi jeg får større søtbehov når jeg drikker det.

Photobscura sa for siden:

Jeg har heller ingen problemer med kaffe. Men det er ingen fasit. Noen reagerer, andre ikke.
Men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hele huet:D Så DE FLESTE har jeg inntrykk av at kan klare en kopp kaffe pr dag. Mens andre igen har helstopp.
Alle må prøve seg fram.

Men sukker, det stemmer! Husk at kroppen ikke gjør forskjell på sukker om det så kommer fra sjokolade eller frukt, dessverre...

MorStine sa for siden:

Velkommen...

jeg har også tålt kaffe godt, det fungerer som avføringsmiddel for meg da:rolleyes:
Merker derimot at Cola og Sprite Zero bremser nedgangen min, så det har jeg kutta ut:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.