Bobbo sa for siden:
Skal til roskilde på søndag, og lurer på hva jeg kan spise der. Regner med jeg blir tvunget til å ete noen pølser, men jeg får gjøre det beste utav det. Noen tips?
Bobbo sa for siden:
Skal til roskilde på søndag, og lurer på hva jeg kan spise der. Regner med jeg blir tvunget til å ete noen pølser, men jeg får gjøre det beste utav det. Noen tips?
Ullabulla sa for siden:
Jeg er selv fra Danmark, og erfaringsmessigt er Danmark det land jeg synes har dårligst utvalg i salater på spisesteder/cafeer. Samtidig har mange spisesteder liten forståelse for at man ikke spiser poteter og brød.
Titt på menyen, som ofte er oppslått utenfor. Be om ekstra grøntsaker i steden for poteter. Skal du selv lage maten har du bra utvalg i butikkerne, så det er ikke noe problem.
Hold deg langt vekk fra pølserne - de er ikke bra for deg.
God tur.
Photobscura sa for siden:
Nå måtte jeg tenke meg veldig om her, har deltatt i årevis, men en stund siden sist nå. Og jeg vakke akkurat lavkarbo på den tiden.
Bittelitt info her: www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=135000c&code=45
Men de selger så utrolig mye forskjellig der, fra alle verdens kjøkken! Mye fristelser, men sikkert en god del du kan spise også. De selger garantert kebab, så du kan jo spise det uten pitaen (dressingen er som regel laga av majones og kefir, i alle fall originalt, så det utgjør ikke store farer;)) Du kan sikkert regne med at det er noen steder som selger grillmat som f.eks koteletter o.l. Så lenge du vet hva du IKKE skal spise, så tror jeg det går greit.
De årene vi har deltatt, så har vi ofte kjøpt med oss litt mat fra Roskilde by, da kan du jo kjøpe litt oster, grønnsaker og boksmat, etc.
En gledelig ting er jo at rødvin er skammelig billig på Roskilde, og i Danmark generelt:D Pass deg for ølen, og husk at dømmekraften angående mat fort kan bli lavere på en snurr!
Ja, for det var RoskildeFESTIVALEN du mente?
Huldr sa for siden:
:lol:Huldr sa for siden:
Unnskyld, var ikke meningen å gjøre narr, altså ... :rodme: Syntes bare spørsmålet var morsomt ...
:liste:
Bobbo sa for siden:
Ja det er det. Er vel få som ferierer i Roskilde samme uke som festivalen:P
Heheh, jo, det var bare det at Ullabulle her over snakket mer generelt og ikke festivalmat, og så ble jeg litt usikker i gjerningsøyeblikket og lurte på om jeg hadde oversett one:)
Skal mye til for å fornærme meg;)
Åh, jeg misunner deg turen til Roskilde! Var jo der hvert år i årevis.
Skal til Køben 3-5 juli, og regner med å bli påmint på hva jeg har "vokst fra":p (Liksom...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.