Brimstone sa for siden:
Når kommer den ut da? :)
Brimstone sa for siden:
Når kommer den ut da? :)
Charmtassen sa for siden:
Nå er jeg ikke SSS da, men svarer likevel ;) Boka kommer ut i september i Sverige - se Skaldemans egen hjemmeside.
Brimstone sa for siden:
Tusen takk! :)
Dilly sa for siden:
Jeg leste i går at den nye boka, GI-NOLL skulle komme ut i Sverige 24. september. I samme slengen prøvde jeg å bestille den fra en bokhandel på nettet (svensk), men det gikk ikke. Fikk ikke registrert meg pga. at jeg ikke har svensk personnr. og adresse.
Hvordan får vi tak i den boka da?
Og forresten så tror jeg ikke at Skaldeman bryr seg noe mer om å være her inne. Han har fått noen tilhengere, så er han ferdig... Siden jeg kom her for noen måneder siden, så har jeg stort sett bare hørt at han snart kommer tilbake, han skal bare.. skal bare..
Nena sa for siden:
Prøv å se her:
www.capris.no/product.aspx?isbn=9151848120
Ser ut som den kan bestilles fra denne norske siden - har tenkt å prøve!
Dilly sa for siden:
Tusen takk Nena
klem
Dilly sa for siden:
Jippi!! Nå er boka ute :)
Jeg fikk mail fra capris.no i dag:
Følgende bok som du har bedt oss overvåke er nå bestillingsklar : ISBNTittelStatus9151848120SKALDEMAN, STEN STU:GI-NOLL! - FÖR KVINNleveringsklar Så nå er det bare å bestille.. og det er allerede gjort.
Nille sa for siden:
Jeg har også bestilt den.
Skal bli spennende å lese .......
Nena sa for siden:
Har også bestilt :spent:
Brimstone sa for siden:
Ack! De sender ikke utenlands :(
Dilly sa for siden:
Hvor i utlandet bor du da?
Denne sender her i landet:
www.capris.no
Inne på Skaldemanns hjemmeside www.skaldeman.se/ finner du en link til bokus.com
Du får sikkert kjøpt boka på nett i flere utland. Bare søk på den ISBN: 9789151848129
Eller send en mail til Skaldeman og kjøp en signert utgave.
Mange muligheter
Lykke til da.
Brimstone sa for siden:
Ååååå, tusen takk Dilly!!!! Sjekka hvilke land de sender til og de sender hit :spent:
Dilly sa for siden:
mumle så lang tid det tar med posten da..
Nena sa for siden:
Fikk min i går :D
Nille sa for siden:
Jeg og har fått min.
Har gjester/overnattingsgjester og har ikke tid til å lese før etter helgen.
Ved et raskt overblikk ser det ikke ut til å være så mye nytt, men gammelt stoff fremstilt på en ny måte. En mer lettlest og bedre måte. Men som sagt, har ikke hatt tid til å lese så mye enda !
Brimstone sa for siden:
Gleder meg til å lese hva andre synes om den. (Venter med å bestille den til jeg vet om det er er verdt det, da frakt hit som regel er dyrere enn selve boka :rolleyes: )
Dilly sa for siden:
mm.. ja, enig. Litt harselering med Fedon og de andre, og oppgulp fra den forrige boka. Spis fett, jo flere kilo du skal ned, jo større andel fett skal du ha i kosten.. Nehei, men et stort pluss for oppskriftene. Noen av disse virket kjent, da de kanskje sto i den forrige boka, og andre kjenner jeg igjen fra generell lavkarbo. Noe gøy fant jeg, og det skal jeg sannelig gjøre: stek kyllingfileter og skjær i tynne skiver som tørkes på plate i ovnen *), Og der er kokospannekaker og ostemarengs. namnam. Jeg skal ikke skrive dem her, for det er nok ikke lov.
Jeg synes at boka var fornøyelig lesning, med gode ideer til lavkarbooppskrifter og ellers mye artig. Stort minus for det jeg oppfatter som gjentakelser fra den andre boka og harselering med andre kostholdsfilosofier.
Bantarbiffene var jo det samme som de gode, gamle skaldemanske kjøttkakene.. og jeg som var så spent på disse. Det nye er alle variasjonene han gjør med dem. Han kommer også med oppskrifter på fiskesuppe, og den ser god ut. Ja, og han lager smørbrødkake, selvsagt på en slags eggebasis, men likevel.
Jeg har bare så vidt rukket å skumme raskt igjennom boka, men jeg er glad for at jeg bestilte den. Mange timers kos der. Og mye godt.
Jeg forsøkte sånn halvhjertig med Skaldemandiett for ca ett år siden, men jeg klarte ikke å følge opp. Nå skal jeg forsøke noe annet en stund, men det er alltid gøy å følge med.
*) Dette fikk meg til å tenke på Beef Jerky, noe av det beste jeg vet. Jeg har veldig lyst på en slik mattørke www.norsopp.no/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=35
Nå er det deres tur til å kommentere Kvinneboka :)
Dilly
Nille sa for siden:
.... det var nå godt at det var andre som oppfatter det slik også, - og at det ikke bare er innbildning fra min side.....;)
Jeg har ikke hatt tid til å lese mer enn de første kapitlene enda, men kommer som sagt tilbake med fyldig kommentar så snart det er gjort.
Distrea sa for siden:
Jeg gleder meg til å høre flere synspunkter. Skal nok kjøpe boka sjøl også.:D
Nå lever jeg ikke akkurat etter denne filosofien om dagen, men syns skaldemen er "enklest"... hvis vekttapet viser seg da :rolleyes:
Håper å komme sterkere tilbake i januar :)
Dilly sa for siden:
Samme her, Skaldeman er egentlig ganske enkel. Man spiser flesk og fettet renner, men det fungerte ikke slik for meg dessverre. Det er helt og holdent min egen feil da, for jeg har ikke vært konsekvent og holdt meg på den fete sti.
Men altså, ligger på lur og følger med. Og ikke minst HEIER PÅ de som begynner :)
Nena sa for siden:
Jeg synes oppskriftene var fine, Skaldeman skriver på sin måte ;) - jeg synes dette var den mest matnyttige (!) hittil! Ikke noe sensasjonelt og uventet - har man lest en del lavkarbolitteratur, er nok det meste kjent fra før av, men jeg likte i alle fall denne boka. Og dyr var den heller ikke :). Skal lese den igjen, jeg skummet igjennom den nokså raskt første gangen.
Veggpryd sa for siden:
Leser GI-Noll! nå, og er kjempefornøyd. Synes Skaldeman er en fornøyelse å lese - han har en artig måte å skrive på. At det er humor og litt harselering med andre er bare moro. :D Har ikke sett at han harselerer med andre lavkarbo-filosofier, bare med de som lager såkalte lavkarbo-produkter som egentlig ikke er lavkarbo-produkter. Jeg har mistet min begeistring av Glykemisk Indeks nå som jeg vet jeg blir fet av frukt, grovt brød, og annen lav-GI-mat. Det er mye på den GI-listen jeg ikke kan spise.
Alle de gode oppskriftene gleder jeg meg til å prøve. Det var veldig mye godt der. Skal fylle fryser'n med ferdigmat til helgen! :D
Synes også det er en god blanding av god, gammeldags husmannskost og mat med litt "piff" i.
PS: Man skal ikke undervurdere gjentakelseseffekten! En god ting kan aldri sies for mange ganger.
janmesi sa for siden:
Den er nettopp kommet på norsk!
GI-NULL! er den hetende, og den er i butikkene denne uken. Flere lanseringsarrangementer i Bergen denne uken - 27/02 - se www.lillemaane.no / Velkommen! mvh Jan
Tuppen sa for siden:
den skal jeg sjekke ut!!
Brimstone sa for siden:
Jau, da har jeg bestilt boka hos Bokkilden. Boka koster kr 299, porto hit... kr 200....
Better be worth it!!!!
Homer Simpson sa for siden:
Har lest boka.
Budskapet er selvfølgelig det samme, men den er 10 ganger bedre skrevet enn den første. Jeg syntes nemlig den var utrolig rotete og gjentakende.
Boka inneholder mange oppskrifter fordelt på om du veier 50+, 25+ eller 10+. De med minst overvekt kan naturligvis bruke flere og mer grønnsaker og tillate seg mer protein.
Ellers er det kapitler om bl.a. diabetes 2 og kolestrol. Det er også tatt med noen visdomsord fra diverse leger om lavkarbo. Finnes jo etterhvert noen av dem. Men for de som har lest en del om lavkarbo, her på forumet og ellers, er det vel ikke noe revulosjonerende nytt.
Dette er bare min andre lavkarbo-bok, så jeg har jo ikke det største sammenligningsgrunnlaget, men jeg syntes boka var bra.
Anbefales!
krokus sa for siden:
Boka kan bestilles fra Bokklubben også, for de som er medlem der (litt billigere..)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.