< Tilbake til oversikten

Første virkelige dag på KETOLYSE

hegekat sa for siden:

Hei!

Trodde jeg hadde startet egentlig start to dager siden, men etter å ha lest boka har jeg ikke vært tro mot kuren så den egentlig starten blir i dag.....

Jeg har lest og lest og funnet ut dagens meny i dag, men selvsagt ikke alt jeg trenger så i dag skal det handles.

Så min meny før dagen er:

Skinke med lettrømmesalat, fant ut dette ble 0,3 karbo

Lunsj: salat med skinke, agurt 100 g, tomat 100g og dressingen lagt på morgene.... ca 4 karbo

Middag: lutefiskmiddagen som står i boka, den gir 6 karbo tror jeg

Blir dette alt for lie? Jeg må legge til at jeg er veldig finspist!

Gerd sa for siden:

Heisann.

Så lenge du spiser deg mett til hvert måltid, så holder det. Og spis når du er sulten.:) Husk å drikke masse vann. Det hjelper på forbrenningen.

Ikke lettprodukter på ketolyse. Det er mer karber i de og mindre fett. Vi trenger fettet!!

Lykke til :)

hegekat sa for siden:

Ok takk for svar, men tenkte vel bare å bruke opp det jeg hadde først angående lettrømmen!

Nå skal det handles

MorStine sa for siden:

Lykke til med Ketolysekuren, det er en flott kur;)

Ullabulla sa for siden:

Når det gjelder lettrømme foreslår jeg at du leser på pakningen.
Jeg bruker Q-letrømme og den har samme carb. innhold som Seterrømme, men selvsagt har Seterrømme mer fett en Q-lettrømme hvis det er det som er viktig for deg.

hegekat sa for siden:

Nå har jeg tenkt ut meny i morgen:

Egg, kokt til froksot 2-3 tenkter jeg.

Salat med agurk, reker og Rømmedressning( fra i dag)

Pizza fra ketolyseboka, men ikke tacovariant, men med rømmeunderlag med litt hvitløk, hvitost, bacon og sopp. Denne sammensetningen er veldig god i vanlig varian, så håper den blir like god i denne varianten.

Skal bake zippylapper og kanskje soyabrød.

Har nok drukket for lite vann tror jeg ca 2 liter men har gått veldig mye på do, men venter med å måle om jeg er i ketose enda!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.