< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg galt tru?

Trolla sa for siden:

Er i ketose ,det beviser Ketostixen og jeg er ikke over 15-20 karbohydrater per dag allikevel går det tregt, Startet med dette for 14 dager siden og har ikke gått ned mer en 2,5 kg?? Jeg har på følelsen at alle raser ned de første ukene så går det litt tregere etterhvert. Hva kan være feilen??

Jeg har blodtrykksmedisin og har også en type antideppresive tabletter jeg lurer på om det kan være med på å bremse effekten?? Noen med erfaring? Så lenge jeg er i ketose burde jeg jo gå ned??

Gladimat sa for siden:

Jeg synes 2 1/2 kilo på to uker er kjempebra!! Prøv å drikk ENDA mer vann ;)

lokkebiff sa for siden:

Mange løse tråder her, til å kunne svare ordentlig...
[font=Comic Sans MS][/font]
F.eks:
Jeg vet ikke hvilke medisiner du bruker og evt. bivirkning.
Hva spiser du iløpet av en typisk dag?
Søtstoffer? Meieriprodukter? Skjulte karber?
Følger du (ketolyse???) kuren slavisk?
*Hvor mange kilo trenger du å gå ned? (Jo mindre overvekt, jo saktere går det....)

Trolla sa for siden:

Jeg bruker cipramil (antideppressive) og Cozar coomp forte (blodtrykksmedisin og urindrivende) Har vel egentlig ikke hatt noen særlige bivikninger av noen av de.

Vi kan ta dagen igså feks. Da staartet dagen med noen ostskiver (norwegia) rullet inn i et par skiver ren skinke.

Lunsj ble en sallat bestående av forskjelig sallatm bacon og fetaost.

Middag en halv kylling med blomkåls"ris" og saus med fløte løk shampinjonger og litt hvitløk. pluss noen cherrytomater og ruccola.

Så ble det noen bacongull til kvelds.

Drikker farris til alle måltider samt kaffe i løpet av dagen.

Jeg mener jeg følger den slavisk:confused:

Jeg er 163 og veier 83 kg. jeg vil ihvertfall ned 10 kilo som første mål.

Gerd sa for siden:

Hei igjen.

Du har jo en flott vekttap da. :D
I og med du går på urindrivende, så har du nok ikke så mye vann i kroppen.
Maten din er fin ut den. Pass på å spis deg mett til hvert måltid.
Jeg ville byttet ut farris med vann. Det er salt i farris.

Hvilke filosofi følger du?

lokkebiff sa for siden:

Jah, dette er jo selvfølgelig et kjempepoeng da de fleste i begynnelsen mister vann (2-3 kilo) for så å begynne fettforbrenningen.
[font=Comic Sans MS][/font]
Dermed virker deg på deg som at alle "raser ned i starten", men når en ser slikt på det, er du like godt igang!;)

Siss1 sa for siden:

Hei Trolla! 2 1/2 kilo på to uker er slett ikke dårlig! Men skjønner at du syns det går litt tregt....Men det er ikke sånn at alle "raser" ned i vekt til å begynne med. Men drikker du vanlig kaffe? Tror du må hholde deg til koffeinfri. På Atkins induksjon er koffein et stort NEI. I tillegg bør du kutte ned litt på ost-inntaket. Feta-ost inneholder faktisk litt karber... Du bør også få i deg kjøtt og fisk (det regner jeg med at du gjør også, altså). Du bør ha en "kraftigere" frokost enn bare ost og skinke. Egg og bacon, omelett er ypperlig å starte dagen med. Hvis du også er litt sparsommelig med saus, men kanskje heller bruker litt kryddersmør på varme middager, så tror jeg du vil gå litt raskere ned i vekt. Og velg vann i stedet for farris, i hvert fall av og til. Ellers ser det veldig bra ut! Lykke til videre, og det viktigste av alt; IKKE GI OPP!!!! All vekttap er kjempebra!!!

Siss1 sa for siden:

Hei igjen! Vet forresten ikke om medisinene du går på har noen innvirkning, men jeg skulle ikke tro det..... Hvordan lager du blomkål"ris" forresten...??

Trolla sa for siden:

Anledningen til et jeg drikker mye farris er fordi han Torkild anbefaler det i boken sin, men jeg driker mye rent vann også.
Jeg sverger til ketolysedietten. Men ja det er nok et poeng det der med at jeg har vanndrivende medisin.

Gerd sa for siden:

Ja det tror jeg. For vi andre har masse vann i kroppen som du ikke har. :) Og du skal være fornøyd med vekttapet ditt. Det er ikke heldigt at man går for fort ned heller. Både hodet og huda skal følge med..

Dette kommer du til å greie flott!!! :klem:

Trolla sa for siden:

Jeg fant faktisk oppskriften her inne og det er kjempegodt:D

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2960

Trolla sa for siden:

Takk for støtten damer, det trengte jeg virkelig nå, håper det fortsetter nedover nå da.

Gerd sa for siden:

:D Jepp, nedover og nedover...

Det er lurt å lage seg en journal. Til å skrive opp mat og div. Da får man tilbakemeldinger og mye støtte :)

blyanten sa for siden:

Hei! Har hatt noe av samme problem. Det store gjennombruddet skjedde nok da jeg kuttet ut farris og drakk masse vann i stedet.
Da gikk jeg ned 1 kg fra den ene dagen til den andre. Kan jo være tilfeldig hos meg, men kanskje verdt et forsøk? :)

Ønsker deg lykke til videre!:)

Trolla sa for siden:

Skal helt klart forsøke det , takk for tips ;o))

blyanten sa for siden:

Må legge til at jeg har kuttet ut meieriprodukter og kunstig søtning også, men det gjorde jeg ca en uke før, gikk ned 0,5 kg til da... Les gjerne journalen min omj du lurer, der står det meste. :)

LilleRosin sa for siden:

Jeg skjønner skuffelsen din. Jeg opplevde den etter min første uke. Jeg hadde "bare" gått ned 1,5 kg den første uka. Nå er jeg inn i min andre uke, og jeg tror nok ikke jeg har gått ned noe mer enn 2,5 kg etter to uker jeg heller. Men jeg trøster meg med at nedgang er nedgang. ;) Vi får være stolte over at vi klarer å gå ned. Jeg hadde nok heller ikke noe særlig med vann i kroppen min da jeg startet på denne kuren.

Masse lykke til videre! Dette skal vi klare! :D

Trolla sa for siden:

jepp det skal vi, jeg gir meg ikke så lett, og som du sier ned er ned. Lykke til du også og takk for støtten :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.