< Tilbake til oversikten

Inspirerende konferanse i Oslo

grete sa for siden:

Hei!
Var på lavkarbo-konferansen i Oslo 19.juni, og ble kjempinspirert! :D Interessante foredrag ved bl.a. Skaldeman, Kenn Halstensen og Dag Viljen P. Jeg har gjort et spedt forsøk på Skaldeman-mat før, men kutta etter ei uke fordi jeg følte meg så kvalm og dårlig, men nå er det ferie - og da går det lettere å lide seg gjennom noen harde dager i overgangen til ketose.;)

Sommerhilsen fra Grete

tech sa for siden:

Hørtes koselig ut! Dette foredraget skulle jeg gjerne vært på, men jeg har ikke økonomi for det!
Forresten, kvalmheten er vel normal, men det pleier å gå over fort.. Men det er merkelig, de fleste har bare et par dager med plager av det jeg har hørt om (nå er jeg ikke helt inne på Skaldeman, men det er vel bare vanlig fett og proteinrik mat + grønnsaker?).

ssskaldeman sa for siden:

Ja, det var en bra dag i Oslo. Hoppas det blir flera sådana.

Alla strikta regimer ger några dagars omställningsproblem, dygn 3-6 ungefär. Det gäller fasta såväl som lavkarbokost. Några få känner sig euforiske, men de flesta mår som om de vore bakfulla. Efter en vecka mår de hyfsat och efter två veckor mår de bra. Sen blir det bara bättre.

Nu har jag talat om hjärnans omställning. Den fysiska omställningen till fettdrift tar längre tid. Vältränade uthållighetsidrottare kan klara omställningen på ett par månader, otränade personer kan behöva dubbelt så lång tid. I mitt eget fall tog det ungefär fem månader innan jag nådde min topp.

Sten Sture

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.