I dag er det en uke siden jeg begynte på kuren. Veide meg i dag tidlig, og da hadde jeg plutselig gått opp 400 gram siden lørdag.
Tilsammen siden jeg startet for en uke siden, er det nå minus 1,5 kg. Ja, ja, nedgang er nedgang. Men ble litt skuffet jeg da. Siden det var minus 1,9 på lørdag, så hadde jeg håpet at jeg rundet 2 kg første uka.
Det kan jo bare være noe hormonsvingninger i kroppen som gjør at jeg går opp. Jeg har fulgt boka, drukket mye vann, men i helgen har jeg kost meg litt mer med fun light saft og tabXtra. Kan det ha noe å si?? :confused:
Tenkte bare jeg skulle trøste deg litt og si at det absolutt ikke er alle som raser ned i vekt på Ketolyse heller. Man kan jo få inntrykk av det dersom man leser litt raskt her inne på forumet.
Jeg har gått på ketolyse i 3 uker og har gått ned 3 kg.:o
Jeg trøster meg med at ned er ned, og at dette kostholdet er lett å holde seg til.:D
Og jeg går også opp og ned noen hundre gram hele tiden. Det er ulempen med å være manisk veie-seg-hver-dag-slanker.:rolleyes:
Hei hei Lille Rosin! Jeg vil aller først applaudere deg med halvannen kg på en uke, jeg! Synes det er et godt resultat, og du bør være stolt av deg selv:ja:
Husk at når folk raser ned første uka, så er det som oftest snakk om vann. Det er ikke sikkert du har samlet like mye vann i kroppen som mange andre du leser om, så jeg synes du bare bør slappe av og være fornøyd med deg selv.
Å veie seg hver dag er imidlertid ikke noe særlig lurt, ettersom kroppen reagerer på så mangt. Å ha en veiedag i uka bør være mer enn nok. Å måle cm i tillegg er veldig lurt, for det er ikke alltid nedgangen synes på vekta, men den kan like gjerne synes på målebåndet!
Søtningstoffer kan imidlertid sette kroppen din i forvirring, og stoppe opp vektnedgang, men dette er individuelt, og ikke alle reagerer på det.
Tusen takk! Ja, jeg tror ikke jeg hadde så mye vann i kroppen, siden jeg har gått ned 18 kg før jeg begynte på denne kuren. Så jeg bør vel kanskje være fornøyd. Det jeg ønsket var jo å begynne å gå ned igjen, siden vekten hadde stagnert så lenge.
Jeg veier meg ikke hver dag egentlig, men ble litt mye nå i helgen. Min ofesielle veiedag er fredag, også har jeg veid meg på mandager siden det var da jeg startet kuren. Jeg målte meg med målbånd i helgen, så jeg skal følge med der også!
Ja, jeg prøver å kutte ut disse søtningsstoffene jeg. Ble nok litt for mye FunLight og TabXtra i helgen. Er flinkere i uka. Men har lyst å kose meg litt i helga. ;)
Syns du har vært kjempeflink jeg. :)
Har du ikke så mye vann å slippe er nok grunnen der. Men uansett er jo 1,5 kg bra.
Jeg også er bitt av veie basillen, så jeg må tvinge meg til å la vekten stå. Blir så deppa om den viser litt opp en dag så det er nok best for psyken å veie en gang i uken.
Enig med Polarlyset. Jeg har gått ned 5,5 på 7 uker, så jeg kan heller ikke påstå at jeg raser nedover. Sakte, men sikkert er mitt løp, men nå er jo ikke det så ille heller!
Man blir langsomt sprø i huet hvis man stadig vekk skal sammenligne seg med alle andre, har jeg funnet ut.
Men det er lettere sagt en gjort, og spesielt det med å kun veie seg en gang i uka!
Kjempebra resultat! Det er bare bra du ikke har mye vann i kroppen. Tenk på at du ikke har så mange kg igjen å gå ned. Det er de med mest vekt, eller mest vann i kroppen som går ned mest.
Jeg sliter også med de siste kg. Jeg har ikke gått ned jevnt, men har ligget i ro, eller gått opp. Så har det "løsnet" og så har jeg ligget i ro igjen. Har sjekket hvordan det gikk for meg i starten etter påske. Uke 1: Ned 3,6 kg. Uke 2: Ned 200 g. Uke 3: Opp 400 g. Så fikk jeg mensen, og gikk ned hele 2 kg. Tydelig at jeg samler vann i kroppen!
Ser at jeg roter, har skrevet flere andre steder at jeg gikk ned 3,8 kg den første uka. :rodme: Uansett, lykke til!
Jeg skal ned mellom 15-20 kg til. Det jeg har på signaturen min er bare første delmål. Jeg håper jeg klarer mer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.