< Tilbake til oversikten

Smaken endret seg?

Robyn sa for siden:

Jeg har vært avhengig av Pepsi max siden jeg kuttet ut Coca cola for noen år tilbake.

Etter at jeg begynte på ketolyse har jeg merket at jeg sakte men sikkert drikker mindre og mindre brus, det smaker ikke like godt lengre.

Syns det har en merkelig bismak og er bare ikke så godt som det var før.

Litt har vært bevisst, jeg forsøker å få i meg 3-4 l vann pr. dag. Men til kvelden har jeg unnet meg litt pepsi max eller cola zero.
Men det er liksom ikke kos lengre, fortsetter det i denne banen liker jeg det snart ikke lengre. :confused:

Andre som har merket at smaksløkene forandrer seg?
Og har det gått over eller har endringen vært permanent?

Gjør ingenting altså, drikker mer enn gjerne vann. :D

Alyssa sa for siden:

Ja, i aller høyeste grad! At smaksløkene forandrer seg mener jeg. Ihvertfall for meg, det tok ikke lang tid etter kostomlegging før jeg overhodet ikke likte søtt lenger, og det gjelder fremdeles. Og ting jeg før syntes smakte bittert, er nå bare godt :D

Summer sa for siden:

Ja, smaken endrer seg veldig hos meg. Du skal bare se du begynner å like diverse ting du ikke likte før. :dulte:

tech sa for siden:

Jeg har nok funnet ut at jeg er mer glad i kjøttmat nå enn jeg var før (før var jeg fæl med mat med stivelse og mel, og dette trodde jeg da at var sunt.).
Jeg er nok ikke like glad i sistnevnte nå, men alikevel skulle jeg nok sett meg å nytet grove brødskiver med godt pålegg litt mer. Og jeg koser meg godt med Cocacola light av og til, og andre lavkarbo-søtsaker.
Så min smak har nok ikke endret seg, men jeg har nok funnet ut at kjøtt kan være spennende enn jeg trodde før (gjerne hvis man kombinerer det med bra tilbehør)!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.