< Tilbake til oversikten

Hva skal jeg spise under omgangsyke?

mam sa for siden:

Jeg har ikke lyst på noe annet enn brød eller yoghurt. Men har ikke spist noe. Magen kjennes som om den vil vrenge seg ved tanken på kjøtt eller fisk. Alt går igjennom, men heldigvis ikke mer oppkast.

Litt surt å gå ut av ketosen, når jeg nettopp har startet igjen og det går så bra.

Jeg har drukket grønn te med 1 ts fruktose. :( Ikke bra, men er det ikke sukker og salt en skal ha? Jeg har spist et kokt egg med seltin og en "Ullabullabolle" med Heistads syltetøy og litt smør. Ellers er det fun light det går i. Før lavkarbo har jeg drukket cola eller champagnebrus for å reparere magen. Kan pepsi max gjøre magen bra?

blyanten sa for siden:

Salt er bra, da beholder du væsken. Ellers kan du drikke farris med litt mindre kullsyre feks, inneholder mye salter. Bland gjerne farris og eplemos. Mener det er unntakstilstander ift dietter når man er syk. Så jeg hadde struntet i dietten for et par dager.
(OM du strunter i den er selvsagt loff og blåbærsyltetøy/saft det beste. Også banan da)

God bedring da!:)

Gladimat sa for siden:

Det eneste som hjelper meg er å koke havregryn i vann (doble væsken som skal tilsettes om du lager havregrynsgrøt). Sil av væsken og søt den med litt sukker. Når du er frisk så fortsetter du med det kostholdet du skal :) Og drikk farris blandet med litt eplemost fra glassflaske. God bedring :)

tech sa for siden:

Brus hjelper gjerne mot magen ofte, tror ikke det er bare sukkerholdig cocacola som gjør det :) Slik har jeg erfart det i hvertfall.

mam sa for siden:

Glad det er over. Jeg har ikke kjent meg så "kroppsklein" under omgangsyke noen gang. Hele kroppen verket intenst, ikke bare magen. Noe smertestillende tablettet våget jeg ikke ta, var ganske sikker på at magen ville sende de opp igjen.

Så jeg tok et par av barnas stikkpiller! :p Det hjalp faktisk på kroppsverken. Jeg klarte å beholde de lenge nok til at de ble oppløst. Jeg holdt meg unna både havresuppe, loff og banan. Det jeg spiste til slutt var faktisk baconcrisp. Og det hjalp på magen. Jeg gikk til sengs i halv åtte-tiden og det var litt godt. Jeg begynte å våkne i firetiden og sto opp litt før seks. Nå skal jeg koke egg!

Føler meg nesten som vanlig, men litt støl i kroppen og susa i hodet.

LilleRosin sa for siden:

Godt du føler deg bedre nå. Dette hørtes ikke noe kjekt ut.

Robyn sa for siden:

Så godt at du er bedre, høres ut som om du har vært gjennom en real sjau.

blyanten sa for siden:

Så flott at du ble bra igjen. Og at du slapp å dytte i deg bananer og alskens dritt:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.