< Tilbake til oversikten

Sinnsykt svimmel og kvalm

Dårrit sa for siden:

Jeg har vært plaget nesten hele kuren hittil, av svimmelhet, trøtthet, slapphet og kvalme. Men siste dagene og spesielt i dag er det helt ekstremt. Jeg har lest litt rundt i trådne og lest at dette er vanlig i starten, men jeg begynte 14. mai. Jeg har ikke hatt noen sprekker, jeg spiser ikke for mye fett. (Men kanskje litt for lite) Jeg ligger på under 15 karbo for dag og har tatt av 6-7 kilo.
Jeg er plaget med leggkramper og slapphet, men jeg tar vitamintilskudd og spiser variert. Mesteparten av karboene kommer fra grønnsaker.

Noen som har noen ideer?

kjører karusell

Nannah sa for siden:

Sørg for å drikke nok...bøtt nedpå med vann og ta magnesium tabletter mot leggkrampene. De hjalp ialf på mig.

Lykke til:)

Dårrit sa for siden:

Jeg får prøve på det, takk skal du ha. Fy flate så dårlig jeg er, ikke har jeg feber heller.

Nannah sa for siden:

Du får en trøsteklem :)

Dårrit sa for siden:

Takk, trøsteklemmer er gode av og til.
Jeg som liksom skulle pakke til ferien.

Nannah sa for siden:

La noen hjelpe deg.Begynn for all del ikke å stresse ialf.
Da blir det jo ikke noe bedre. Sørg for å sove nok også.

Jada, jeg er litt "hønemor" hehe:)

Nille sa for siden:

Blir alltid skeptisk når det står "lavkarbo" i filosofi - det betyr at du ikke følger noe opplegg og det bør du absolutt gjøre når du spiser så lite karber !! Det er tydelig at kroppen din mangler noe. Du spiser for lite ! Øk til 20-25 karber. Pass på at alle måltider inneholder proteiner, fett og grønnsaker. Drikk masse vann og for alldel.... ta kosttilskudd. Tar du Ketolysepillene ?

Hva spiser du i løpet av en dag ?

Dårrit sa for siden:

Øhm, må vi rippe opp i spisingen min. skamme seg
Jeg begynte med å følge Ketolyse, men haller etterhvert mot Atkins. Jeg har ikke hatt muligheten til å teste hvor mange karber jeg tåler, så jeg safer med å holde meg under 15. Jeg har ikke vært flink å spise denne uken.
I dag har jeg spist en og en halv Atkins frokostbar og en bit Brie og jeg vet at det er for lite, men jeg sliter litt med å spise innimellom.
Ellers på kuren har jeg stort sett vært flinkere med salater og grønnsaker som broccoli og blomkål.

Dårrit sa for siden:

Jeg er litt borte nå, men jeg skal prøve å få ned hva jeg spiser til vanlig.
Frokost: proteinshake, bar eller litt salat, eventuelt litt brie.
Det er ikke alltid jeg får i meg frokost, så da blir det lunch.
Lunch: den hopper jeg som oftest over, eventuelt salat, litt av en bar eller kylling. Det kommer an på frokosten.
Middag: fisk, kylling eller kjøtt, gjerne med tomat, champinong eller broccoli til.
Kvelds: det varierer, jeg hopper oftest over den. Så da kommer det an på hva jeg har spist tidligere på dagen.

Jeg prøver å drikke nok vann, 2-3 liter for dag, men der er dager jeg ikke klarer å få ned nok.

Dårrit sa for siden:

Nå spiser jeg litt nøtter for å se om dette gir seg, jeg føler meg dessverre skikkelig fjern og borte nå. Jeg tror jeg må sove.

Lemen sa for siden:

Hehe.. Selvfølglig må en rippe opp i spisingen! Er ikke rart du føler deg dårlig om du kun har spist en halv atkinsbar og litt brie i dag. :rolleyes: Du må prøve å balansere måltidene riktig med nok karbo/fett/proteiner. Er helt enig med Nille i at du bør øke til 20-25 kh pr dag. Også er det viktig med at du får i deg de vitaminene kroppen trenger, siden du ikke føler deg bra.

Dårrit sa for siden:

En og en halv, faktisk.
Det er nok litt lite, men det er ikke så mye mindre enn enkelte dager før denne kuren. Jeg klarer ikke alltid å spise nok mat.

Lemen sa for siden:

Uansett om det er en halv eller en og en halv, så er det ikke skikkelig mat. Atkinsbarene er ment som kos i tillegg til maten, ikke som erstatning for et måltid.

Dårrit sa for siden:

Kritikk tatt. Jeg får se om jeg klarer å få i meg noe mat.

Lemen sa for siden:

Bra! :D

Kroppen har mye mer nytte av skikkelig mat i form av kjøtt og grønnsaker, enn en ussel sjokolade med masse kunstige tilsetninger!

Dårrit sa for siden:

Ja, jeg er veldig avhengig av barer og shaker for å klare å få i meg næring i perioder. Men jeg vet at de ikke gir kroppen det den trenger, jeg har bare aldri reagert så sterkt før.

Nille sa for siden:

Konklusjon: Kroppen din er på sparebluss. Den får ikke nok mat og sparer på det den kan. Forbrenningen settes ned og du tar ikke av.

....men det vet du jo selv !

Lykke til ! :)

ssskaldeman sa for siden:

Du äter ohälsosamt, Dårrit. Det är naturligt att din kropp och din hjärna protesterar. Du bör basera din mat på kött och gärna välja feta bitar. Äter du magert kött lägger du till smör. Grönsaker ska mest vara en dekoration.

Känn efter så att tänderna sitter fast.Äter du för lite fett kan du drabbas av "rabbit starvation". Det är en slags skörbjugg som man kan få vid fettsnål och proteinrik kost. Sjukdomen kan leda till döden, men den botas snabbt av ökat fettintag.

Jag blir orolig när jag läser hur du äter.

Sten Sture

Dårrit sa for siden:

Jeg har snakket med samboeren, det er ikke første gangen jeg glir ut på en kur. Jeg mister visst litt gangsynet. Jeg var flinkere å spise riktig i starten, så nå skal samboeren minne meg litt på dette om jeg detter av igjen.
Formen er bedre i dag, jeg har spist salat, eggerøre og laks til frokost.

BiB sa for siden:

Flott at du får hjelp fra sambo!! Og flott at du starta tråden og tar til deg tipsene du fpr. Jeg skvatt og grøssa da jeg leste inntaket tidligere :eek:

Så nå heier jeg på den nye vei :heia: :heia: :heia:

Dårrit sa for siden:

Tusen takk, jeg er litt flau over at jeg ikke helt forstod det selv i går.
Men nå er jeg på rett vei igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.