Begynner å bli demoralisert.gubben raser ned i vekt.Jeg raser..opp??
Sukk!! jeg holder meg under 20karbs: Gjør alt riktig tror jeg men
begynner å gå lei.Drømmer om fine dager på libra.Etter 9 uker hadde jeg sikkert gått ned 16-17 kg der alt :(
Men jeg er livredd for å ramle ut på overspising igen.Det er snart ti år siden sist jeg torde prøve gå ned i vekt. Jeg har ingen spiseforstyrrelser
lenger. Men synes jeg får matkick bara av å tenke på libra.Huff!
Tenker skal jeg kanske prøve ketolyse? Lr burde jeg ta en skaldemann"Sommer" for å se om det kan hjelpe meg nedover?
blir så frustrert :(
Vann kan kanske være et problem. Og pepsimax. Er nok litt for glad i det.
Jeg gikk jo ned helt greit de fire første ukene. Så ble det bråstopp.
Ødemene i bena kan variere mye fra dag til dag.skal helst ta vanndrivende hver dag men ikke alltid jeg har tid.
Har tatt i dag men like fordømt kan jeg presse tommelfingern 4cm inn i leggen och hullet etter den blir ¨der :S
Vanskelig å være helt uten brød syns jeg..er ziggylappene bedre?
Jeg synes dette minner litt om mine første uker på atkins... Jeg gikk over til ketolyse, 15g karber om adgen,og da løsna det for min del. Nå ligger jeg faktisk under det også, men kroppen min stritter så inn i xxxxete, at den ikke får noe særlig karber av meg. Så mitt første råd er kutt ned til 15 g karber per dag. Så, sky kunstig søtstoff, event også fløte. For at det skulle løsne hos meg måtte jeg i en periode også avstå fra ost og smør, men nå går det greit. Jeg tåler helelr ikke kaffe og svart te, da stopper det opp igjen. Kroppen min er nok ekstra var for stimuli som fremmer produksjon av fettlagrende hormoner.
Jeg ønsker dge lykke til, ikke mist motet for dette er til å leve for og med :)
Tenk på hva du får! Du må dessverre kutte noe ut for å gå ned i vekt. Tror det er bedre å kutte ut brød helt, istedet for å spise litt fordi da kanskje du savner det mer. Jeg måtte ihvertfall kutte ut brød helt fordi det er det jeg liker best og bare MÅÅ ha. Nå går det helt fint å ikke spise brød.
Evt. kan ziggy lapper være en løsning av og til.
Rømme, fløte, ost, sjokolade, nøtter, kaffe, lettbrus (aspartam eller sucralose) og OE-lapper (med ferskost) har jeg periodevis måttet kutte ut. Disse matvarer hører ikke med i atkins induksjon. - Jeg har holdt på med lavkarbo/atkins siden slutten av November 2006 og har opplevd flere platåer. Disse platåene er ikke egentlige platåer - men det har stort sett dreid seg om at jeg, etter å ha hatt en nedgangsperiode, slapper litt for mye av og tillater meg litt mer mat en før. Starter gjerne med 2-3 ss rømme med splenda om kvelden. Et par tre never nøtter ri ny og ne etc. I disse periodene går matmengden betraktelig opp og det blir flere småmåltider i løpet av døgnet og det blir flere alvorligere sprekker. Vi åpner en boks is og plutselig har jeg spist 1 til 1 1/2 liter.
Når jeg så innser at jeg må ta et grep for å få til en videre nedgang igjen - blir løsningen å gå i induksjon for å ta kontroll igjen. Det tar noen dager å finne rytmen med mat - der man stopper akkurat før man er mett - men hvor man (i hvert fall jeg) at bare minutter etterpå er man svært tilfredstillt. I tillegg må gjerne ta meg en 2-3 40 minutts joggeturer i uka for å få i gang vektnedgangen igjen (Men det er meg. Kona mi går jevnt ned uten å trimme).
Når jeg har fått vektnedgangen igang igjen, har jeg funnet (og vi er vel forskjellige her) - at jeg kan tillate meg en god del kaffe, noe nøtter og evt. 86% sjokolade, rømme/fløte (men ikke alt på en dag) uten at det ødelegger spiserytmen min. Mine store fiender er alkohol og boks-is. Jeg tillater meg også et par fat risengrynsgrøt på lørdag (det er min store ukentlige belønning) - men jeg aksepterer også at vektgangen kanskje ikke blir så effektiv som den kunne ha blitt og det er egentlig helt greit. Atkins/lavkarbo skal være en livslang strategi så om jeg ikke lengre går ned et kilo i uken så går det riktig vei om jeg går ned noen hundre gram. Et livslangt perspektivt gjør også at du kan regne med å få litt tid til å bli kjent med hva du tåler og ikke tåler.
Trodde selv jeg ikke skulle klare meg uten nugatti, brød og melk. Det har forresten vært et overraskende lite savn ;-)
Lykke til videre. Om du velger Ketolyse, atkins induksjon eller hva så vær tro mot opplegget før du velger å gi opp.
Tusen takk for alle oppmuntrende svar:)
Skal slett ikke gi opp. Det var dessuten et ganske
premens. innlegg hehe rødme
Gir ikke opp så lett. ¨Føler jo att dette er noe som
jeg kan leve med. At det passer for meg.
Så jeg har ikke hastverk med å bli tynnere.
Vill bare så gjerne se vekta bevege seg ørlite ¨
i riktig rettning nå!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.