Hva mener dere er normal omkrets for lårene og overarmene?
Siden magen knapt krymper i det hele tatt. Jeg har målt i dag, og lårene er 60 cm på det tykkeste. Gått ned fra 68 cm. Jeg har alltid gått og syklet, så de har en del muskler. Jeg kan ikke klype i så mye lenger.
Overarmene er for runde, de er 33 cm. Har bare gått ned 2 cm. Jeg skal gå ned noe mer, men det er så vanskelig å vite hvordan jeg egentlig ligger an.
Jeg bruker å legge inn vekt og mål i Body Fat Monitor på [url]www.fittogether.net[/url]
Men vet ikke hvordan det store magemålet påvirker resultatet. De siste 5 kiloene jeg gikk ned, ga utslag i 4 cm mindre rundt lårene og 6 cm mindre rundt hoftene. Men midjemålet har knapt gått ned 1 cm siden jeg har så mye løst skinn og magefett. :mad: Magen henger ned foran og blir med i hoftemålet, men det har vel blitt mindre innhold i skinnposen, så den er flatere.
"Waist to Hip Ratio" blir bare verre, siden jeg krymper mer om hoftene enn magen. (Forholdet mellom midje og hofter)
Menn kan også svare selvfølgelig. :D Men det er nok mest realistisk å sammenligne kvinns med kvinns.
Jeg er 169 cm. Overarmene er 31 cm, lårene 57 cm. Rumpe 100 cm, hofter 95cm, midje 73 cm, byste 92 cm. Veier 75 kg. For min bygning syns ikke jeg 57 cm på lår er mye., men armene er for stor - syns jeg. Mye løst som bare er der. Irriterende.
Jo da! Men du er tynn og mindre enn meg, (8 cm) så jeg lover at jeg ikke skal fortvile om du er 45 cm rundt låret! :eek:
Har et realistisk mål på 58 cm rundt låret for meg selv. Armene...tja.
Jeg er mindre enn deg ja, men dermed ikke sagt tynnere!!:confused:
[size=3][/size]
Men nå fikk du meg pinade til å måle både lår og armer.....!!:eek: :eek:
Lokkebiff, trodde du bare var igang med "finpussen"? ;) ;) Uansett om jeg regner med kraftige bein og muskler jadda-jadda, så bør jeg gå ned minst 7 kilo, da når jeg akkurat BMI 25.
Jeg er 67 høy og veier nå mellom 69 og 70 kilo..husker ikke alle målene mine..har skrevet de opp hjemme..men jeg vet jeg er 32 cm rundt armene..noe som er for mye på meg..
jeg har mye løs hud som henger og slenger, så om jeg hadde fått stramma opp det, skal jeg slutte å klage;)---
jeg har ikke mista mer enn et par -tre cm rundt armene...
andre mål kan jeg legge inn når jeg er tilbake i Bergen:)
167 cm høy. Jeg er 50 cm på det tykkeste på låret, og 29 på det tykkeste på overarmen.
Men så skal ikke jeg påstå at det er hva jeg vil kalle mine problemområder heller, for jeg er f.eks 90 cm om midja, så jeg tipper bein og armer er ganske normale (de ser i alle fall normale ut -for seg selv, og litt latterlige ut i samsvar med overkroppen min :lol:).
Unnskyld at jeg spør, men er dere som har svart her ferdig slanket??
Jeg er 1,60 cm høy, og jeg er kraftig bygget. Har igjen ca. 20 kg å gå ned. Da jeg målte lårene mine nå var de ca. 70 cm på det tykkeste! :eek: Jeg leser jo her at dere er mellom 50 og 60.
Jo, men som jeg også skriver, så har jeg fra naturens side tynne armer og bein. Særlig beina. En lege sa en gang at jeg hadde musklatur som en tolvåring i beina, og at det var belastende med en såpass stor overkropp. Jeg har ikke pcos eller noe. Jeg bare er sånn.
Og når midjemålet fortsatt er nitti cm (det var 111!!) så sier det seg selv at jeg fortsatt har minst ti cm å kvitte meg med der (selv om tickeren indikerer noe annet).
Folk er innmari forkjellige, og jeg tviler på at det finnes noen fasit på hvilken omkrets man skal ha noe som helst sted. Sånt vet kroppen selv, og om man slanker seg fornuftig så skal den i prinsippet finne dit til slutt!
Jeg er bare 164, men jeg drister meg til å svare likevel. Jeg har ca 15-20 kg igjen før jeg er ferdig og jeg er 33 rundt overarmen og 66 rundt låret. :rolleyes:
Det er det jeg mener også. Derfor jeg synes det kanskje blir litt rart å sammenligne omkrets på lår. ;) Jeg vet at jeg er kraftig bygget, og har mye muskler, så om mine lår er litt større enn deres, så klarer jeg fint å leve med et. :)
Jeg er helt enig!
Godt å høre at du ser realistisk på det. Jeg kunne faktisk tenkt meg litt kraftigere lår, fordi det ser mer kvinnelig ut. Jeg kan alltid trene de opp, men jeg mangler en del underhudsfett der, så jeg må nok også leve med å ha legger som lår:p
Men jeg er fornøyd med de egentlig da. Har alltid fått komplimenter for bena, så da skal jeg vel ikke klage!
Og vi får jo et godt inntrykk fra avataren din, Mam;) Jeg synes ikke det ser ut som du har noe særlig å klage på i arm- og lår-seksjonen jeg altså!
Helt enig. Jeg har typisk pærekropp og har alltid hatt "kraftige" lår og legger. Og det er ikke noe jeg sier selv altså. Jeg er ferdig slanket. De færreste støvletter passer til mine legger selv om jeg er slank.
:rodme: Det gjelder å ikke klemme armen inn mot kroppen. Gammelt jungelord.
Nei, jeg begynner å føle meg så noenlunde fornøyd med kroppen utenom magen. Kansje 2 cm til på lårene, 1-2 cm på armene. Men jeg blir så forvirret av den store magen og det den gjør med fettprosent-utregningen. Nå har jeg en kroppsmasse med 30 kg fett i følge Body Fat Monitoren.
Tenker imellom om jeg ser meg blind på magen, og ikke ser helheten. Er jeg fremdeles overvektig, og bare ikke ser det selv?
Jeg har faktisk krympet til 92 cm rundt midjen med de siste 6 kg ned. Jaujau, det går da nedover.
Ferdigslanket... da jeg var nesten 100 kg ville jeg vært glad for å komme til 79 kg. Nå som jeg er der har jeg tenkt å prøve på 70 kg. Hvis jeg klarer det lgger jeg på BMI 24-25. Da er utfordringen å ligge stabil det.
jeg visste at jeg hadde fete lår, men ante ikke at de var så store! de er 63 cm på det tykkeste, midja er 67 cm og magen 93. uproposjonert med andre ord. er 165 cm høy.
Unnskyld meg igjen....... fete lår?? Du er 165 cm, og er 63 cm på det tykkeste. Jeg da? Jeg er 160 cm, og mine lår er ca. 69-70 på det tykkeste. Men jeg vil ikke si at jeg har fete lår. De er bare kompakte, og i tillegg så har jeg en del muskler.
Nei, du har nok ikke verdens feteste lår, for jeg har fetere enn deg. :D Det viktigste er selvsagt at man er fornøyd selv. Jeg synes mine lår er store, men siden de er så kompakte, og har så mye muskler, så ser jeg ikke på de som fete, om du skjønner.
Tror ikke det fins så mange som er "velproposjonerte". Enten har man midje eller slanke ben liksom. Og for meg er det f.eks utrolig vanskelig å få tynnere lår og legger. Litt kjipt å ikke kunne bruke støvletter, men det får jeg ikke gjort så mye med.
Takk! Har syklet nesten hver dag i ett år nå. Det får man muskler i lårene av!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.