Altså.... Jeg vet ikke hva som er midja jeg....:confused:
[font=Comic Sans MS][/font] FLAAAAU:flau: :flau: :flau:
[font=Comic Sans MS][/font]
Det slo meg nemmlig idag at mage og midje IKKE er det samme!?:eek:
Hvor er hva, og hva er hvor???:rolleyes:
The waist is the part of the abdomen between the ribcage and hips. On some people, the waist is the narrowest part of the torso.
Waistline refers to the horizontal line where the waist is narrowest, or to the general appearance of the waist. People who diet are often said to be trying to "improve" their waistline.
Det er derfor jeg er så forvirret!!!!:confused:
Jeg har trodd at midja og mage er det samme,
men etter det jeg har lest,
er midja der man er tynnest og magen er på navlehøyde!:confused:
ELLER?????:confused: :confused:
Ååååhhh, HÆRLIGE tid!!!!:D
[size=3][/size]
Da har jeg ei midje på 76 cm!!
[size=3][/size]
DA er jeg vel utenfor helsefare, eller hva det var snakk om????
[size=3][/size]
JOOOORUUUUUN!!!!!??!!!?
jeg har lært at midje skal måles rett ovenfor det høyeste punktet på hoftebeinet, og mage måles i navle høyde.. for meg er det en fordel å måle mage jeg har 4 cm mindre magemål enn midjemål..:p
min midje er hvertfall ikke ikke der jeg er tynnest for det er over de nederste ribbbeina og det er alt for høyt oppe..
Oooh! Det er jo et inmmari flott mål!
Jeg er nitti, og det vil si at jeg er på rett vei. Starta på 111:eek::eek::eek:
Jo, dere har helt rett. Midja er det smaleste punktet. De fleste har midjen ca rett over navlen, og under nederste ribbein. Magen vil jeg si er fra rett over korsryggen og rundt.
Men for å gjøre det mer visuelt, så tar jeg Ellos til hjelo:D (I følge dem så bruker jeg vel ca tre eller fire forskjellige str, haha.) Men den viser i alle fall fint hvor ting er! www.ellos.no/CustomerSupport/Measurements.aspx
Det står dog ingenting om hvor magen er på denne, jeg vil si midt mellom midje of hofte, men jeg vil anbefale alle å måle der de har mest bukfett. Resultatet blir mest synlig da!
Det blir litt som å si at alle kvinner må være under åtti i midja. Ingen er like. Det smaleste punktet kan sitte lavere eller høyere på forskjellige folk. For det kan vi være enige om, at det er det smaleste punktet på overkroppen!
....og ti cm over navelen for meg blir rett under puppene:lol:! Hehe, men så har ikke jeg verdens lengste torso akkurat da...
Som Frøy er jeg sju cm smalere om midje enn hofta, fra å være to cm BREDERE rundt midja enn hofta. Det vil rent teknisk si at jeg ikke hadde noen midje... Men det har jeg nå! Lykke!:stortsmil
Jøøøøss...... hva en ikke lærer på en fredags aften!?
[size=3][/size]
I morges visste jeg ikke om jeg hadde, og isåfall hvor den var, og nå skal jeg altså være stolt av den!!!:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
[size=3][/size]
(Liiiiiitt skummelt og plutselig ha en kroppsdel en ikke visste om liksom....:lol:)
[size=3][/size]
[size=3][/size]
Trekk inn magen og mål 2 cm over navelen.Det målet man da får skal være det samme man måler mot det anbefalte målet på 80 cm. Sett det på tv og lest det i diverse bøker. Mål i vei...:)
Du skal trekke inn magen fordi det er magefettet som skal måles, ikke"luft og slappe muskler". Det er de såkalt farlige cm over 80,som skal måles:eek: :eek: :eek: i dette tilfellet...
Dette ble vel sagt, men det er ikke pusten man skal måle. Jeg trekker bare litt inn. Ikke mye. Altså, sånn at jeg føler meg normal på utpust på en måte.
Hum de dum de dum...da holder jeg magen ltt inn, uten å holde pusten. Det utgjør faktisk 2 cm!!! Og jeg prøvde å skikkelig suge inn magen, det blir jo noe helt annet. Ikke det samme som å rette seg opp og holde inn litt. ;)
Nå må jeg fyre opp Body Fat Monitor og se hva -2 cm utgjør for Waist To Hip Ratio. Føler meg litt kroppsfiksert nå. :rolleyes:
Det gjelder liksom å bare stramme seg opp litt. Og man er jo på utpust mer enn man trekker pusten, eller, altså statisk da, om du skjønner. SÅ målet sånn jeg gjør det blir helt relaistisk:)
så man skal trekke inn magen ? men når dere måler lår og armer , strammer dere da ? for det utgjør en SERIØS forskjell hos meg :o litt slapp i fisken uuuuups
hmm..kanskje jeg måle snart jeg da..En stund siden sist, og jeg tror jeg har magen ganske slapp når jeg måler jeg...og målebåndet strammer jeg ikke i det hele tatt...
Hmm..trodde man skulle måle der man var smalest jeg....På meg er det liksom et område som man tydelig ser er midje...Det går veldig inn der, i forhold til magen...Nesten rett under ribbeina..
Heldige dere som har midje der dere er smalest. Jeg er smalest over hofta -> typisk eplefasong, altså en typen fedme som er farligst fordi alt fettet sitter rundt innvollene. Men når andre som har lagt ut bilde her klarer å få bort den magen, SKAL æ og klare det!! Iallefall har æ det som mål!! - altså få midje.
Stemmer helt fint det! Dette er ingenting å tvile på. Men det er lettere å se for "normalvektige" og folk med pæreform. For de som enda ikke har noen midje som titter fra, så er det en fin fingerregel at det f.eks skal være midt mellom nederste ribbein og navenlen. Hvor dette er er forskjellig fra folk til folk, så drit i uttalelser som går på antall cm fra navelen.
Spennende, jeg har hele tiden målt der jeg er smales, rundt midjen. Jeg er jo ganske høy, 1,78 og midjemålet mitt var på 95 da jeg startet i januar, i mai var det90 og nå tror jeg det var 82... Skal måle en gang til etterpå. Jeg har brede hofter, så midjen min blir veldig smal i forhold til hoftnene når jeg er slank. Er det ikke det som så fint kalles kvinnelige former?:p
Da har jeg målt, var jaggu bare 78 cm:eek:, dette er toppen!!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.