< Tilbake til oversikten

Jukse-iskrem på 15 sekunder

#1

ebbeto sa for siden:

Èn porsjon:

  • En neve dypfryste bær
  • En skvett fløte kjøleskapskaldt
  • Ett egg kjøleskapskaldt
  • Splenda etter smak
  • Evnt en isbit dypfryst

Mikses i stavmikser til alt er en masse ca 10 sek.

Denne retten blir ferdig mens resten av selskapet forsyner seg av isboksen.

Denne retten kan sikkert varieres med det en måtte ønske av lav-karbo smaker. Eksprimenter i veg, og legg gjerne inn alternativene her. Er det noen som vet hvordan man lager vanilje smak. (vaniljesukker på lav-karbo)


#2

tech sa for siden:

Bruk vaniljeessens :)
Smaker det litt som krem med smak eller?


#3

Anne sa for siden:

Smart...og det ser godt ut. Det skal jeg prøve i morgen.
Vaniljesmak sier du. Hvis du bruker Splenda, kan du bare legge en hel vaniljestang i noe av splendaen. Den setter smak. Ikke på 5 min, trenger nok en dag eller to, men legg den i og la den ligge. Kan ligge i uker....


#4

ebbeto sa for siden:

Nei...
Med bringebær smaker det bringebær is.
Konsisten som soft-is.

Jeg bare venter på at den første soft-is oppskriften dukker opp.


#5

Iset sa for siden:

Mmm herlig. Jeg har pleid å lage en lignende, men med litt mer karbohydrater da. Jeg har kjørt et beger kesam (den med vanilje er best, men den er også mer rik på karber) i mikseren sammen med 400 gram frosne bær (bringebær er best) og en vaniljestang eller 1 ts vaniljesukker og litt søtning. Utroolig godt, og det blir iskrem med en gang.

Ellers kan man også fryse ned hjemmelaget smoothies og lignende i ispinneformer, veldig leskende og godt på sommerdager. Min snart 4-åring spiser ofte slike ispinner. :)


#6

Nannah sa for siden:

Ååå så godt det lød!!! Må prøves sikkle :D


#7

Photobscura sa for siden:

Menne, tåler stavmikseren å knuse is? Jeg kjøpte en fancy sak fra kenwood i dag hvor man kan feste stanga på mikseren på en boks med litt større kniver enn de som er på stamikseren[url="http://www.elkjop.no/is-bin/intershop.static/WFS/store-elkjop-Site/-/no_NO/images/nm/hb665_nm.jpg%29"][/url], ganske dyr (700 spenn), og er en smule redd for å ødelegge den det første jeg gjør...


#8

hede sa for siden:

du skal klare å knuse fryste bær (for eksempel) så tror ikke det er noget probelm.

hede


#9

Photobscura sa for siden:

Vet du, nå har jeg googla det nye fine husmorleketøyet mitt litt (neei, for det hørtes ikke skitchy ut!:lol:), og der står det at den er spesielt bygget til å knuse isbiter til krystaller!! Se der ja, ser ut til at jeg gjør pengene verdt;)


#10

hede sa for siden:

Fantastisk. Så da blir det sære drinker hos deg til helgen:)

hede


#11

Photobscura sa for siden:

Å ja! Dackari i alle regnbuens farger:D


#12

hede sa for siden:

Nuvel... Nogen liker det også!

hede


#13

ebbeto sa for siden:

Isbiten smaker ingenting, og er med kun for å få isen iskald. Er de andre ingrediensene kalde nok, er de frosne bærene nok til at kremen blir til iskrem.


#14

Photobscura sa for siden:

Hehe, jeg har også erfart denne smakløse isbiten;)
Men nå har jeg bekreftet hvor super min nye stavmikser er! Den eldgamle boschen gikk varm om jeg prøvde meg på noe hardere enn nøtter...


#15

Nannah sa for siden:

Dette var kjempegod is:D !!
Jeg laget av 250 g frosne jordbær. 2 dl fløte ,2egg og natren.
Kjørte det sammen i blender,n.
Supergodt syntes vi ...mmmmmmm:)


#16

Photobscura sa for siden:

Fantastisk! Bedre enn vanlig is, jo!!


#17

tech sa for siden:

Noen som har greid å lage softis enda da? :p


#18

Photobscura sa for siden:

Dytter på denne! Helt vidunderlig!


#19

Pearl sa for siden:

:_prikk:


#20

mum sa for siden:

har aldrig prøvd med egg oppi,må prøves.
Ellers lager jeg med jørdbær,fløte og litt søting. Og det er jo kjemperaskt å lage hvis man fyser på noe godt:D


#21

Photobscura sa for siden:

Jeg lager den uten søtning. Synes den smaker best da. Isbiten er et must, egentlig. Ellers blir det slush, men godt det også :p


#22

Enid sa for siden:

Utrolig fresh og god is! En vinner i heimen her i går, måtte lage den to ganger :o:D


#23

Stinen sa for siden:

Skal lage denne nå - med kaffesmak :D mmmmm...!!!


#24

Alyssa sa for siden:

Å, det hørtes godt ut! Kan du gi referat etterpå? (oppskrift og resultat) :spent:


#25

Stinen sa for siden:

Ehh.. ok.. ble ikke så veldig veldig.. ble iskaffe is - i høye glass..

Pisket krem med litt søtstoff.. Hadde kaffe over ett glass fult med isbitter og helte kremen på toppen... blandet det litt sammen.. men pga isbittene ble kremen som is-krem.. og med litt kaffe blandet inn i den kremen ble det supert.. hadde tenkt å lage is med kaffesmak - men ble en enklere variant. Anbefales.. men ikke hver dag og 3 om dagen.. er litt lei av iskaffe nå kjenner jeg :D


#26

luringen sa for siden:

jeg har bare tatt litt cottage cheese og frosne bær og splenda jeg...vrooom= is. Skal prøve denne og ja!


#27

StineK sa for siden:

Akkurat laget en porsjon av denne. :D :D :D

Blir nok en til senere i dag. :ja:

Brukte frosne jordbær så droppa isbiten.


#28

Veggpryd sa for siden:

Åh, denne isen var virkelig god! :) Har laget en stor porsjon i dag, og spist nesten alt selv. :D


#29

Iset sa for siden:

Himmel og hav ... Jeg måtte teste en porsjon nå og det er noe av det beste jeg har smakt. Ble shake da, så jeg tok litt i en skål og satte resten i fryseren litt. Sønnen min på et år fikk også smake og var helt vill. Munnen på vidt gap og sa høyt NAM NAM og smattet som besatt. :lol:


#30

Linsy sa for siden:

Lykke :) :) :)
Dette var jo bedre enn vanlig is jo..ikke siste gang jeg lager dette, det er helt sikkert :)


#31

Iset sa for siden:

I går laget jeg en tykkere variant der jeg hadde en hel pose frosne bringebær oppi og bare hadde oppi nok fløte (etter å ha tilsatt egg) til at det ble en tykk iskrem. Nydelig! "Frøene" i bringebærene er litt irriterende så jeg vil bruke blåbær eller jordbær neste gang. Og isen smelter ekstreemt fort ... Men den er helt utrolig god.


#32

Jeiform sa for siden:

Håper det er lov å humpe gamle tråder :-)


#33

Jeiform sa for siden:

Ipadden min er skitten!! Mente bumpe!!:rolleyes:


#34

Sivensvans sa for siden:

Denne fortjener å bli dyttet på! ;-)


#35

Yonah sa for siden:

Tråden fortjener absolutt å dyttes på i denne tropevarmen.

Jeg gjør min veldig enkel; like mye gresk yoghurt som frosne bringebær og stevia etter smak(vaniljestevia er godt). Det blir litt ekstra karber av yoghurt, men den oppveier så mye for smaken at det er verdt det.


#36

Fitforfight73 sa for siden:

åhh, wow!! Denne var jo magisk! :-) Jeg brukte Sukrin, siden det er det jeg har. :sikle:


#37

Kanutten sa for siden:

Må teste jeg også!!


#38

Yonah sa for siden:

Bumper opp for Fullfres.
Denne kan lages med og uten egg.

En grei start er å måle opp 50-100g frosne bær og like mye fløte(om du ikke har egg i) og nen dråper stevia. Blir det for tyk tilsetter du bittelitt mere fløte .Bruk gjerne stavmikser og miksebegeret som hører til.

OBS! Smelter fort og må spises med en gang.


#39

kamp sa for siden:

Jeg lager med kokosmelk og stevia, nydelig!


#40

Yonah sa for siden:

Å, ja, det er det lenge siden jeg har laget med. Bringebær og kokosmelk er en bra kombinasjon! Hmm, må begynner jeg å lengte etter sommer her.


#41

kamp sa for siden:

Jeg er veldig glad i blåbær når jeg ikke er veldig strikt på kh


#42

StineK sa for siden:

Denne fortjener en sommer-bump!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.