< Tilbake til oversikten

Lavkarbo-potet!

tech sa for siden:

Leste om dette i nyhetene om at de forsket på dette, men hørte aldri noe mer om det.
Kom over dette i en tilfeldighet mens jeg prøvde å lete opp studier om poteten på Google. :)

Det kan jo debatteres om dette er veldig lav-karbo, men det er i hvertfall et fremskritt.
Denne har da altså 30% mindre karbohydrater, gjennomsnittlig 18g per potet (148g). Ja, og 25% mindre kalorier da. :shifty:

www.sunfreshofflorida.com

Jeg kan ikke si at dette får frister å begynne å spise potet igjen så mye dog. :P Savner den ikke! :)

chili sa for siden:

Altså...
Det er ikke så veldig potet lenger, når det kalles "potato TM" Blabla.
Ikke mye å rope hurra for, spør du meg. :eek:

Kanskje med unntak av at det var et bra eksempel på reklame for genmanipulert mat.

eriksen sa for siden:

Jeg ser ikke bort i fra at slikt kan bli mer og mer realistisk, og jeg er egentlig ganske åpen for slik forskning!
Om ikke hvert vil nok genmodifisert mat bli tillatt i Norge også, og jeg tror vi kan forvente både det ene og det andre. Og potet med 25 % kalorier? Ja, hvorfor ikke... Men det blir jo da bare ca 20 kcal mindre pr 100 gram da...

Photobscura sa for siden:

Jeg må si jeg er overveldet med meningsløshet.
Jeg mener at mye av den maten som ikke er beregnet oss "lavkarbere" ikke nødvendigvis er usunt. Men usunt i store mengder, ja, og usunt for oss som er karbofølsomme.
Dette gjelder også poteten. Jeg kan igrunn ikke spise det, men jeg tror ikke at en slank og ellers sunn person har vondt av en potet i ny og ne. Og ikke glem at poteten reddet mange nordmenn fra sult en gang i tiden.

...Genmodifisering... Jeg ser for meg en ny rase av mutanter innen noen generasjoner.

Jordskokk, anyone?

donjuanwannabe sa for siden:

Potet vil alltid være potet og ikke noe annet.

Jeg sier ihvertfall nei takk og holder meg til å spise ordentlig mat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.