< Tilbake til oversikten

Unnskyld meg...

Robyn sa for siden:

Nå har vi fleipet litt med slankepiller a la Xenical og spraybæsj, men nå har jeg nettopp bæsjet på soveromsgulvet!!! :eek:

Har vært på trening et par timer og kom hjem og spiste grillet kylling og paprika før jeg gikk i dusjen.

Skulle akkurat til å begynne å kle på meg når jeg kjente en liten promp på vei. Siden jeg er hjemme alene tenkte jeg ikke to ganger med å slippe den. :rodme:

Men hva skjer??? Å neida, ikke noe luft som skal ut der i gården. Vooosj og splash er det neste jeg hører og det er først i det øyeblikket jeg skjønner at det faktisk ikke er en promp... :høh:

Er dette normalt? Har hatt diare før, men har da alltid fått et bittelite forvarsel om at 'noe er på gang'.

Tenk om jeg hadde vært ute blant folk da!!! :wacko:

Nå må jeg ut og kjøpe bursdagsgave for minstemann og jeg gruer meg jo for å gå ut av huset. :hjelp:

Har andre av dere vært borti det samme?

Trolljenta sa for siden:

Hva annet har du spist i dag da?

Hvis du ikke er vant med å spise mye fett, så kan du bli blaut i magen.. Men kylling og paprika inneholder vel ikke akkurat så mye fett..

Hyper sa for siden:

Og jeg må si unnskyld meg...

Men jeg må si jeg fikk meg en god latter nå gitt...
uffa..men bra du var hjemme da!!!.....

Jeg blir løs i magen av fett ja..
"tisser" bæsj.....

Tussa sa for siden:

Aline sa for siden:

:lol: Ikke promp i offentlighet ;)
Forhåpentligvis kommer det til å gå seg til :ja:

Robyn sa for siden:

Jeg spiste to av de vaffelplatene til frokost, i de har jeg kuttet alt smøret og erstattet med vann.

Kanskje det er de, men de spiste jeg jo noen timer før da.

Tenk om dette hadde skjedd når jeg sto på tredemølla på treningssenteret da, gud så flaut det ville vært!!!

Bulldog sa for siden:

Bassilusker i kyllingen, kanskje?

Trolljenta sa for siden:

Utifra det du sier så langt, så høres det ut som om du har spist alt for lite fett i dag, så da kan ikke det være grunnen..

Bee sa for siden:

Ehm...dette har skjedd hos meg også, og det de dagene jeg VIRKELIG har spist mye fett.

Tussa sa for siden:

Da hadde jeg dødd altså. :eek:

Robyn sa for siden:

Har jeg spist for lite fett? Spiste skinnet på kyllingen altså, og det er en del rømme i de vaflene...

Syns dette er vanskelig jeg, å vite hvor mye jeg skal spise.

Skal spise nakkekoteletter med bernaise til middag, kan vel sette meg på do resten av kvelden jeg da. :lol:

Iset sa for siden:

Hehe det har skjedd med meg også, men det var etter at jeg ble operert. Da reagerte kroppen på ALT jeg spiste av fett, kunne ikke ta en liten teskje lettrømme engang, før jeg tisset bæsj (ææsj her er vi ekle!). Nå kan jeg spise ganske mye uten å reagere, heldigvis.
Nå er jo ikke det grunnen hos deg da, men det kan godt hende kroppen din ikke er vandt med fett og må tilvennes. Det tar litt tid. :)

Trolljenta sa for siden:

Okey, visste ikke at det var rømme i vaflene.
Så bare at du hadde tatt bort smøret ;)
Hvis du får i deg mer fett enn leveren klarer å håndtere, så kan du få løs mage.. Men om det er det som har skjedd i ditt tilfelle kan jeg ikke si.
Får du i deg virkelig mye fett kan det ende med at man kaster opp. Det skjedde med meg en gang jeg først tok mine vanlige 2 ss med udos choice og deretter kom på den lite lure ideen at jeg skulle ta 2 ss cocosa i tillegg pga jeg hadde hørt det kunne drepe bakterier hvis man holdt på å bli syk :o

LilleRosin sa for siden:

Dette hørtes ikke noe gøy ut. (men jeg måtte humre litt for meg selv da) Godt du var hjemme alene.
Jeg opplevde faktisk litt av det samme i dag. Fikk ikke diare, men måtte på do 3 ganger i løpet av kort tid, og siste gangen var det litt diare aktig. (Jeg turde ikke å prumpe da, siden jeg var på jobb :p )

Robyn sa for siden:

Takk for svar allesammen, det er så godt å ha noen å gå til med 'drittpratet'. :lol:

Var løs i magen i går også, og nå i kveld igjen så da velger jeg å tro at kroppen trenger å venne seg til fettet i kosten.

Kosten min har tidligere bestått av mye karbohydrater, litt protein og lite fett så det er vel kanskje ikke rart om kroppen reagerer.
Men det var nå litt i overkant av reaksjon da.

Gamla sa for siden:

Fryktelig utrivelig for deg dette, men du har vel ikke kost deg med Atkins sjokolade, eller lurt innpå en aldri så liten Xenical??:confused:
Ellers får en jo håpe og tro at magen roer seg litt etter hvert.;)
Skitt au, "alt er en overgang sa reven han ble flådd"!:p

Trixie sa for siden:

Godt du var hjemme! :) Egentlig greit å ta opp slike ting også, det er mye som skjer med kroppen! :)

Har du spist noe med maltitol? Det gir mageproblemer hvis man ikke er vant til det. :)
Jeg kaller det nå for prompegodt når jeg spiser noe med maltitol, jeg må ikke lenger rett på do etter å ha spist maltitol.
Trixie :)

Robyn sa for siden:

Har ikke spist verken Atkins bar eller noe med maltitol, har forstått at dette i allefall ikke er tiden for å prøve det ut. :lol: (Og Xenical trenger jeg i allefall ikke. :o )

Uff, jeg kommer vel for alltid til å bli husket som hun som bæsjet på seg. :rodme:

Photobscura sa for siden:

Du er ikke alene! Alle snakket liksom om denne ketosemagen, at man skulle bli så hard og sånn, og da jeg begynte på Atkins og virkelig hadde fettfest, så skal jeg fortelle deg det kom noen teskjeer bløtt i ny og ne, samt denne "tissebæsjinga" som folk skriver om her.... :eek:.
HELDIGVIS er jeg ikke så oppblåst som jeg var på høykarbo!!
Og jeg kan love deg at om du har et jevnt fettinntak, ja, så går det seg til over tid!!

Smula sa for siden:

Beklager... det var sikkert kjempeekkelt, men jeg hadde også problemer med å tørke av meg fliret da jeg først leste dette.
Sporty av deg å innrømme, iallefall!

Har ikke opplevd det der... og ikke pga. fett iallefall, men selv får jeg vondt i magen av maltitol, altså sukkerfri sjokolade. Måtte bare kutte ut det. Vi reagerer vel forskjellig på ting.

Robyn sa for siden:

Ja, det var nemlig det jeg hadde lest i boken. At man gjerne blir litt hard i magen og har sjeldnere avføring.

Godt å høre at andre har vært gjennom det også, alltid godt å vite at man ikke er alene om ting. :klem:

Torkil sa for siden:

Hei
Dette er sikkert gallediarre.
Når man ikke har spist på mange timer, eller ikke har spist fett, er galleblæren full av galle. Når man da spiser fett/krydder eller mye protein vil galleblæren tømmes momentant. Gallen irriterer tarmen som sender galle og annet tarminnhold express mot utgangen. Dette kjennes som romling og mageknip. Etter 5-15 min melder det seg et akutt press ved utgangen og da bør man være på toilett, ikke i finbuksa.

For å unngå dette kan man spise litt oftere! og uansett kan en jo sette seg på toilettet om man vil slippe en vind.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Robyn sa for siden:

Takk for svar, godt å få en forklaring på det. :)

Har roet seg litt i dag, men da skal jeg sørge for å spise litt hyppigere for sikkerhets skyld. ;)

jeef-micro sa for siden:

beklager men jeg måtte bare le da jeg leste dette... hvem har ikke vært i den situasjonen en gang at vi bare skulle slippe en fjert, og det "fulgte med litt ekstra"... Det kan være mange grunner til dette... som laktoseintolerant, har jeg lært meg å gå på do for å prompe i allefall :p

blir mange episoder av slikt, og heldigvis kan vi le av det etterpå :)

donjuanwannabe sa for siden:

Dette har skjedd meg også, men kun etter å ha spist Xenical. På kun mat skjer det aldri.

Tussa sa for siden:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.