Jeg har opplevd en dramatisk bedring av søvn-kvaliteten etter at jeg kom i ketose.
Før våknet jeg ofte om natta med problemer med å sovne igjen, eller jeg våkent grytidlig i 4-5 tida og fikk ikke sove igjen.
Etter at jeg kom i ketose legger jeg meg i 11-12 tida, som før, og sover til jeg våkner i 6-7 tiden. Jeg er ikke sliten før i 21-22 tiden om kvelden, da er det uansett på tide å kuuul'n ned.
Håper dette stemmer for meg også. Jeg startet på mandag. Jeg har problemer om natta (har hatt det i mange måneder). Våkner, og det tar lang tid før jeg sovner igjen. I vinter holdt jeg på å bli gal!
Så om dette bedrer nattesøvnen min, så blir jeg veldig glad! :D
Det er magnesium som hjelper mot leggkramper (og andre kramper). De skal tas på kvelden, og de gangene jeg har hatt leggkramper så har de fungert ganske raskt.
Jeg var også ganske urolig om natta før, men nå er det ingen søvnproblemer - bortsett fra hvis det er kjempevarmt, da! ;) (Men det er jo ikke akkurat ketosen sin skyld, stakkars :p)
Dette kan jeg stemme i! Jeg sover så godt, at jeg har begynt å slå av vekkerklokka til sambo i søvne:lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.