< Tilbake til oversikten

Ketolyse og søvn.

ebbeto sa for siden:

Hei!

Jeg har opplevd en dramatisk bedring av søvn-kvaliteten etter at jeg kom i ketose.

Før våknet jeg ofte om natta med problemer med å sovne igjen, eller jeg våkent grytidlig i 4-5 tida og fikk ikke sove igjen.

Etter at jeg kom i ketose legger jeg meg i 11-12 tida, som før, og sover til jeg våkner i 6-7 tiden. Jeg er ikke sliten før i 21-22 tiden om kvelden, da er det uansett på tide å kuuul'n ned.

Tilfeldig? eller sammenheng med kostholdet?

Noen andre som har erfart det samme?

Milla81 sa for siden:

Jeg har faktisk opplevd det helt motsatte.

Har sovi dårlig i de to dagene jeg nå har vært i ketose. Ligger urolig, våkner flere ganger i løpet av natt og i natt fikk jeg kramper i begge beina.

Mulig dette er et tilfeldig sammentreff, men kroppen går jo igjennom mye forandringer nå, så jeg soler på at formen bedrer seg etterhvert:)

ebbeto sa for siden:

Vel, jeg burde kanskje ha skrevet at de par første nettene fra jeg la om kostholdet til jeg kom i ketose langt fra var rosenrøde.

Håper det ordner seg snart for deg Mila!

Milla81 sa for siden:

Satser på det:)

LilleRosin sa for siden:

Håper dette stemmer for meg også. Jeg startet på mandag. Jeg har problemer om natta (har hatt det i mange måneder). Våkner, og det tar lang tid før jeg sovner igjen. I vinter holdt jeg på å bli gal!
Så om dette bedrer nattesøvnen min, så blir jeg veldig glad! :D

Robyn sa for siden:

Her har også nattesøvnen forbedret seg, nesten så mye at det er problematisk.

For etter jeg kom i ketose har jeg vært trøtt omtrent hele tiden og vil bare sove. Men det går forhåpentligvis over, har vært i ketose en uke nå. :)

Milla81: Tar du kosttilskuddet som er anbefalt? Tror det er kalium som skal hjelpe mot leggkramper.

Charmtassen sa for siden:

Det er magnesium som hjelper mot leggkramper (og andre kramper). De skal tas på kvelden, og de gangene jeg har hatt leggkramper så har de fungert ganske raskt.

Jeg var også ganske urolig om natta før, men nå er det ingen søvnproblemer - bortsett fra hvis det er kjempevarmt, da! ;) (Men det er jo ikke akkurat ketosen sin skyld, stakkars :p)

Robyn sa for siden:

Det er godt det er noen som sørger for at det blir riktig. :o
Hadde ikke boken for hånd.

Charmtassen sa for siden:

Vi prøver jo bare å hjelpe hverandre, vet du! ;)

Smula sa for siden:

Det står i boken at de fleste opplever bedre nattesøvn, ja.

Photobscura sa for siden:

Dette kan jeg stemme i! Jeg sover så godt, at jeg har begynt å slå av vekkerklokka til sambo i søvne:lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.