< Tilbake til oversikten

Egg?

Maxmilia sa for siden:

Har begynt på de to første ukene i Atkins og har noen spørsmål jeg håper å få svar på her. :confused:

Hvor mange egg kan jeg spise om dagen?

Kan jeg hive på så mye majones jeg vil eller burde jeg holde meg til 2 ss om dagen de to første ukene?

God helg!

Photobscura sa for siden:

Jeg mener du skal kunne spise så mye egg du vil! Egget er naturens egen vitaminpille! Men man skal jo ikke overdrive noe som helst!
Jeg spiser alt fra to til fem om dagen. Egg er bra, mettende, og lite karbohydrater. Det opphausede kolesterol-problemet er ikke eksisterende. Kolesterol fra kostholdet (det naturlige) gjør at kolesterolet i kroppen senker seg. Egget er friskmeldt!

Det samme med majones. Majones er egg, olje og sennepsfrø. Men vær obs på at mange majoneser her transfett (det står ofte merket herda/delvis herda fett på varedeklarasjonen.) Jeg vet i alle fall at Lidl sin (vitakrone) ikke har varmebehandlet olje.
Bruk så mye du føler for av disse matvarene. Det er matvarene med karbohydrater du skal være forsiktig med. Det er mitt råd!
Ellers: Les boken godt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.