Milla81 sa for siden:
Noen som har oppskriften på ziggy-lapper? Finner kun en variant av de... Alle skryter av de, så jeg må bare prøve:)
Milla81 sa for siden:
Noen som har oppskriften på ziggy-lapper? Finner kun en variant av de... Alle skryter av de, så jeg må bare prøve:)
tech sa for siden:
Bee sa for siden:
Jeg ble veldig fort lei av Ziggylappene, så jeg forandra en del på oppskrifta.
så det jeg bruker er:
3 egg
nesten 1/2 boks rømme
30 gram kruskakli
en dæsj meierismør
litt knuste linfrø
2 ts bakepulver
3-4 ts jbk-mel
stekes på 200 grader i 10-15 minutter. KJEMPEGODE!!
tech sa for siden:
Hvordan vil du beskrive smaken i forhold? Karber? :)
LilleRosin sa for siden:
Greitt med litt variasjon. Takk for oppskrift.
Bee sa for siden:
Med min oppskrift smaker det ikke så mye omelett. Mer som luftige rundstykker.
Ang karbeinnhold har jeg ikke regna på det, men det er ikke mye i hvertfall. Pleier å regne en karb pr lapp.
Milla81 sa for siden:
Denne oppskriften skal testes i morra:) ....Ikke tid i dag, for i dag skal jeg på Justin Timberlake...jippi:stortsmil
Torkil sa for siden:
Hei
Jeg er enig med Bee at ziggylappene smaker litt mye egg. Jeg har forsøkt med mindre egg, 1 dl bakemiks, og synes de er bedre, men e enda ikke i mål med en oppskrift. Kanskje jeg skulle kombinere med litt vann og JBK-mel.
Vi får dele på oppskrifter når vi får til noe godt.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Ullabulla sa for siden:
Dere kan evt. prøve min nye variant av ziggylapper - lagt inn som "frokostlapper"
Nannah sa for siden:
Jeg bruker Ziggys oppskrift men har i 2ss proteinpulver og gjerne litt kli også. bruker ikke krydre dem så mye, men strør ofte på litt sesamfrø
særlig om jeg skal bruke de som hamburgerbrød.
Photobscura sa for siden:
Jeg lager dem etter oppskrifta, men bytter ut cc med to bokser kydder kremost fra tine, og i tillegg har jeg to ss solsikkekjerner og to ss linfrø i. Det gir veldig knapt med ekstra karber, og smaken er betraktelig bedre! Masse tyggemotstand, og hakket mer mettende;)
mam sa for siden:
Ziggylapper i stekepanne går sikkert like bra? Uten stivpiskete eggehviter? Men da blir de flatere og mere som lapper/sveler?
Noen som gjør det slik? Har litt lyst til å prøve det i ferien.
Turi sa for siden:
Er det samme fremgangsmåte, stivpiskede hvitter osv?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.