< Tilbake til oversikten

Lämnat manus på kvinnoboken

ssskaldeman sa for siden:

Hej på er!

Det har varit bråda tider. Jag har ägnat en månad åt att räkna på recept, fram och baklänges, men nu är manus lämnat.

Det blev ett hundratal egna recept, några stycken från den här siten, och några från svenska och norska brevvänner.Tack till alla som hjälpt till och kommit med goda råd, synpunkter och önskemål! Jag har försökt att få med allting som jag missat i förra boken.

Recept och råd är grupperade i 50+, 25+ och 10+. Det motsvarar ungefär uppskattad övervikt. Man väljer själv vilket program man ska använda, efter vikt och ambitionsnivå. När receptets upphovsman är känd anger jag detta. Jag har räknat ut kolhydratinnehål och Skaldemans ratio (förholdningstal) för samtliga recept. De värden jag använt är de som står i Hälsovaktens databas. Allting är kontrollräknat och finns det några fel så beror det på fel i basen. Boken kommer i september på svenska. Någon norsk utgåva är inte bestämd ännu.

Igår gjorde jag ett snabbesök i Norge och föreläste tillsammans med Dag och Kenn med flera. Det var en lyckad övning med en bra lunch. Jag fick nöjet att hälsa på ett par från Lawcarbo också och det var jättekul.

Nu ska jag svara på några hundra mail som samlats under de senaste veckorna. Det tar ett par dagar. Sen ska jag börja göra ett par besök i veckan på den här trevliga siten.

Må så bra!

Sten Sture

Hyper sa for siden:

Gleder meg til å høre mer fra deg:):)!!!

Trixie sa for siden:

Takk for gårsdagens foredrag. :) Fikk dessverre ikke anledning til å ta en prat med deg, men det var hyggelig at du kunne komme og fortelle din egen historie. :) Så bra at din kone har tatt vare på noen gamle bilder! :)
Trixie :)

Dilly sa for siden:

Jeg venter spent på denne boka. Har vært innom på Bokus bokhandel og registrert meg, så jeg får en mail når boka kommer ut. Det var jo greit.

September er jo en grei tid, så får sommeren gå sin skjeve gang :-)

Distrea sa for siden:

og tiden går... har du fått tak i den?... har ikke skjekka så mye jeg, men som deg registrert meg.... venter og venter:rolleyes:

Dilly sa for siden:

Nix, ikke ennå.
Har registrert meg her www.capris.no/shopperhomepage.aspx
etter tips herfra.
24 september leste jeg et sted, det er i dag det...

Bøker på overvåkningTittelLagerstatusGI-NOLL! - FÖR KVINNEnda ikke utkommet
usj.. lurer på om det kommer noen bok jeg.

Distrea sa for siden:

jeg også.... vi må vel reise til Sverige :rolleyes: :(

Dilly sa for siden:

Det var lurt :) så kan vi kjøpe med oss masse god mat, krydder og boka..
skikkelig harrytur, hehe..

Distrea sa for siden:

Tar tid før jeg får bok... Får tømme fryser'n først ;) Jeg er visst en skikkelig hamstrer:rolleyes:
:o

monkey sa for siden:

Vi må vente litt til - 22 oktober kommer boka

monkey sa for siden:

Nu har Skaldemans "kvinnobok" kommit! Den är riktigt bra tycker jag - det står väl ungefär detsamma som i den första, men lite mer strukturerat och med en massa oppskrifter. Den kan köpas här [url]www.capris.no[/url]. Min kostade bara 127 kr inkl porto. Den är inte bara för kvinnor. Den är strukturerad på hur många kilo man har att gå ner - eller beroende på hur følsam man är.

Nena sa for siden:

Jeg synes også den er bra - og mange fine oppskrifter :ja:!! Har prøvd en del av de, og så langt er jeg veldig godt fornøyd.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.