< Tilbake til oversikten

Høy puls / Hjertebank

lokkebiff sa for siden:

HJELP!!!
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg får av og til skikkelig høy puls....
Det kan f.eks være når jeg våkner, eller (som nå) helt plutselig....
Den bare galopperer i vei, og det er skikkelig ubehagelig.
Jeg hadde det for noen år siden, og var til flere us, bl.a EKG.
Men ingenting unormalt ble avdekket.
Så, hva kan det være...?:confused:
Anyone???

Aline sa for siden:

en venninne av meg har hjerteflimmer i et av kamrene. ikke farlig sålenge det ikke er i kombinasjon med andre hjerteproblemer.

Hun blir litt blek og svimmel og noen ganger litt uvel når det oppstår.
Og det kan bare påvises når "anfallet" er igang...

Ikke sikkert det er det samme i det hele tatt, da :)

lokkebiff sa for siden:

:_oy:

Hvordan behandler hun det? Og må hun ta spesielle hensyn?

Aline sa for siden:

Det kommer veldig sjeldent og bare hun slapper av og puster rolig så går det over etter en bitteliten stund :)

Itilfelle det ikke gir seg så har hun noen piller, men hun har ikke trengt å bruke de ennå :)

Men ingen grunn til bekymring før noen har påvist noe :) Spør legen din igjen :ja:

lokkebiff sa for siden:

Må nesten gjøre det, for det kommer så ofte for tiden....:_oppgitt:
Men takk for svar iallefall!!:klem:

BiB sa for siden:

Kjære nabo :)

For meg høres dette ut som STRESS. Uansett, gå til legen, beskriv hvordan du har det og be om hjelp til å finne ut hva det er og hvilke tiltak som kan iverksettes!!!

Når jeg tror det er stress, er det fordi det høres ut som meg selv, når det blir for stritt på en eller flere av arenaene mine. Noen ganger er det sånn at jeg kjenner pulsen i ørene eller får følelsen av at jeg er sen stor klump skjelvende gele like under huden - uten at det er mulig å se noe om helst, og ute at legene finner noe. Men dette er plager du ikke kimser av!!

STOR VARM FORMANINGSKLEM fra meg

lokkebiff sa for siden:

Som vanlig et klokt svar fra min kloke nabo!!:)
[size=3][/size]
TAKK!!!:blomster:
[size=3][/size]
:klem: :klem: :klem: :klem: :klem:

BiB sa for siden:

:klem: :klem: :klem:

natta, nå må jeg ta til vettet!! Da forventer jeg at du tar kontakt med legen i morgen...:ja:

Ani sa for siden:

Veldig mange har hjertebank i perioder uten at man finner noe galt av den grunn. det er ikke farlig.

Du kan be legen din henvise deg til en hjertespesialist og ta 24 timers ekg.. den har du på den i 24 timer og så blir den analysert. Får du anfall når du har denne på registreres det og legene har et bedre utgangspunkt for å vurdere deg.

Uansett, legebesøk må nok til ;) Lykke til

Bee sa for siden:

Trodde det var ganske normalt på lavkarbo også.

Photobscura sa for siden:

Dette opplever jeg når jeg går for lavt på karbene. Enkelte dager er jeg såpass slack at jeg sikkert er nede i kanskje bare ti karber på én dag på grunn av ren skjær latskap, og da kjenner jeg at hjertet "flimrer" og nærmest gallopperer av gårde, det skal visstnok ikke være farlig, men om det skjer så tar jeg meg en real bit brokkoli eller lignede og drikker masse vann, så går det over.

Du kan også sjekke din egen puls. Bare kjenn etter hvor pulsen er på armen og tell antall slag i løpet av ett minutt. Mellom søtti og nitt slag er normalen for kvinner (altså hvilepuls, så ikke tell rett etter du har løpt i en trapp;)).

Men jeg er enig med BiB med tanke på stress, ettersom jeg vet at du er i en pressa situasjon!

lokkebiff sa for siden:

Aha... No trur æ at æ har skjønt poenget...
[color=red][/color]
("Pappa du e et geni...")
[color=red][/color]
("Ja, men det va domt dæm hadde sotte etiketten opp/ned...")

:lol: :lol: :lol:

Men seriøst: Kanskje det er DER problemet ligger!!
Jeg er jo godt under 10 karber om dagen for tiden....
THANX snuppa!!!:klem:

Torkil sa for siden:

Hei
24-timers EKG viser mye mer enn ett tilfeldig tatt EKG. Hjertebank kan bla.skyldes:

forhøyet stoffskifte
generell stress
innledningen til ketose
mye kaffe
sult (stress)
ubalanse i mellom kalium,natrium,kalsium og magnesium.

Magnesium og omega III (tran) reduserer normalt besværene.

Til gjengeld et hjertebank særdeles sjeldent farlig. :)

Vennlig Hilsen
Torkil :)

ekki sa for siden:

Eller det kan være noe som hete "Hjertenevrose". Som også kan komme av stress.. Mye kaffe, stress, følelsesnessige problemer, og sikkert også de tingene torkild nevnte. Har selv vært plaget med at pulsen plutselig skyter fart, i tillegg til ekstra slag, hopper over et slag, osv. Dette er i motsettnig til arterieflimmer og problemer med hjærteklaffer, en helt ufarlig lidelse. Jeg har fått forklart at stress, psykiske problemer og følelser og mye kaffe og stress osv.. gjør at de elektriske impulsene som "lager" hjerteslagene, får en ekstra "puff" av og til.. Men altså ufarlig

Amel sa for siden:

Jeg er så takknemelig for at jeg fant denne tråden!

var redd at alt fettet jeg har spist har angrepet hjertet og blodårene min og at det ikke taklet overgangen til lavkarbo!

Men det var skikkelig godt og se at det er vanlig, spesielt hvis man har lite karbs!!

Hjertet mitt oppfører seg akuratt som du sier og jeg blir skikkelig nervøs av det!

littleme sa for siden:

Jeg vet jeg ikke ligger spesielt lavt på karber, og iallefall ikke i går, men jeg har våknet endel (gjorde det nå nettopp) med høy puls. Akkurat som om jeg har løpt et maraton.. mulig jeg har gjort det, siden jeg ikke husker hva jeg har drømt om. Men jeg synes der er forferdelig merkelig å ha høy puls når man ligger stille i sengen.. ?!
Har også mareritt i hytt å pine. Sånne ting får vel kanskje opp pulsen? Skjønner at pulsen sikkert går opp når jeg blir skremt av vekkeklokken, men har også høy puls når jeg våkner av meg selv. Leser at det kan være stress? Hvordan stresse ned når stressfaktoren aldri forsvinner?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.