< Tilbake til oversikten

Ketolysepølseinnhold?

Thorwald sa for siden:

Hei,

i dag var jeg i Arendal og kjøpte ketolyse grillpølser. Jeg har nemlig grillet i dag, og pølsene var kjempegode. Eneste problemet er at jeg ikke vet hvordan fordelingen mellom proteiner, fett og karber er. Jeg har fått med meg at det er 0,2 gram karber per 100 gram. Noen som har peiling på protein og fettinnhold i disse pølsene?

Takker for alle gode svar. :)

tech sa for siden:

Hvordan smakte de da? Likt som vanlige grillpølser? Hvor mye kostet de per antall pølser? :)
Noen som vet om alle ketolyseforhandlere selger de?

Thorwald sa for siden:

Pølsene smakte nokså likt vanlige gode grillpølser, vesentlig bedre enn de mest solgte merkene i Norge. Som etter min mening smaker nokså nær møkk. Det var kilopris hos Harald Slakter (der jeg kjøpte pølsene). Prisen var NOK 100,- per kilo. Dette gir ca. 16 grillpølser per kilo, noe som igjen gir NOK 6,25,- per pølse. Jeg er ikke sikker på antallet, for jeg har jo spist dem opp. Men tror det var 8 i pakka per halvkilo ca.

Jeg leser forøvrig at Meny også skal selge disse pølsene. Så det finnes håp.

Ha en fin og grillpølseslukende dag! ;)

LilleRosin sa for siden:

Det er visstnok bare Meny i Arendal som selger disse pølsene. Slakteren sender ikke til Oslo i hvertfall. Meny på Kaldbakken hadde prøvd å få tak i disse pølsene, men foreløpig hadde de ikke klart det.

Gamla sa for siden:

Kopierte dette fra www.ketolyse.no. (Anbefaler dere å klikke dere inn der for nærmere informasjon.) Ketolysepølsene kan en få kjøpt på mange Menybutikker i Sør Norge allerede, men dere kan kanskje hjelpe til at det blir på flere.

LilleRosin sa for siden:

Jeg spurte som sagt på Meny på Kaldbakken. De hadde ringt og prøvd å få tak i Ketolysepølser, men slakteren i Arendal sendte visstnok ikke til Oslo. Men de håpte at det kom etterhvert. ;)

LilleRosin sa for siden:

Takk for tipset! Hvor ligger gutta på haugen? Er det de som ligger ved St.Haugen kanskje?

Mju sa for siden:

Et tips til Rogalendinger som liker pølser...
A Idsø i stavanger har deilige pølser uten karbohydrater. Pølsene har et kjøttinnhol på 90-95%. De aller fleste er dessuten uten melk og karbohydrater. Mange spennende sorter: Mergeuzpølser Mexicanske pølser,Parmapølser, Gladmatpølser osv..
www.idsoe.no

Gamla sa for siden:

Ja, det kommer sikkert etter hvert. Mener å ha lest ett sted at en pølsemaker har vært og er kanskje fortsattt sykemeldt.;)

Lemen sa for siden:

Ja, de ligger på St. Haugen. :)

Gamla sa for siden:

Spis har også begynt å produsere en urte- og hvitløkspølse som ikke inneholder mer enn 1 g KH pr 100g.
Har ikke sett dem her enda og vet ikke prisen, men de skal være isalg nå.

Photobscura sa for siden:

Litt off topic, men om du har handla på meny på Kalbakken, så kanskje du vet om de har ketolyse sitt soyaproteinpulver, og kanskje også bakemiksen? Jeg har prøvd å ringe opp dit, men ingen tar tlf, og ingen svarer heller på mail:(

LilleRosin sa for siden:

De hadde både soyaproteinpulver og bakemikspulver da jeg var der på fredag. :)

Photobscura sa for siden:

Hurra!
Nå! Tilbake til pølsesnakket;)

Øystein sa for siden:

Finnes det en oversikt over næringsinnhold i ketolysepølsene?

Dette er jo en gammel tråd, men siden hovedspørsmålet aldri ble besvart drar jeg den opp igjen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.