Etter to dager på ketolyse-kuren, testet jeg i dag om jeg hadde kommet i ketose ved hjelp av stix...litt usikker på om det gav noe utslag, den ble veldig lys lys rosa. Kanskje en mellomting mellom negativ og den lyseste fargen.
Jeg har spist meg mett begge dager og har egentlig dårlig samvittighet for det føles som om jeg har spist usunn mat, med tanke på fettet. Følelsen jeg sitter med er at jeg har gått opp i vekt.
Har lest at mange kommer i ketose etter kun en dag. Hva er deres erfaringer med dette?
Man hører hele tida at for å gå ned i vekt må man spise ofte og lite, mye frukt og grønt. For meg som er allergisk mot "alt" så jeg med denne kuren endelig lys i enden av tunnelen...i tillegg kan jeg spise meg mett og fungere normalt:) Er vel det som får meg til å bli litt overnervøs for at jeg ikke skal gå ned i vekt tror jeg...:geip:
Skal bli så utrolig herlig når denne uka er over og se om det har gitt noe utslag på vekta
Den fettangsten er du nok ikke alene om. Men husk at staten og Grete Roede ikke har monopol på hva som er sunt og riktig!
Lavkarbo er en utmerket måte å leve på, fordi man får lov til å spise ordentlig og ren mat som man blir mett og energisk av!!
Anbefaler deg å kikke litt rundt i dagbøkene, så du får se hvordan folk lykkes her, og også hvordan de spiser fra dag til dag. Mange som legger ut menyer.
Da får du se i praksis at lavkarbo fungerer veldig godt!!
Og fargen på stiksen har ingenting å si. Utslag er utslag. Eneste er om den er veldig mørk, det kan tyde på dehydrering.
Det mest realistiske resultatet er å måle seg på kvelden, noen timer etter sist du spiste.
Enig med Gerd, jeg har også alltid fått lyst utslag (altså aldri de to mørkeste fargene), pluss at jeg fikk utslag 2 dagen.
Nå tester jeg ikke hver dag lenger, og noen ganger får jeg faktisk ikke utslag på stix heller - men nedover, det går det!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.