< Tilbake til oversikten

Fersk i gamet..

Robyn sa for siden:

Jeg er helt ny her, oppdaget at det var noe som het ketolyse forrige uke og bestemte meg for å gi det en sjanse.

Har forsøkt Libra et halvt år nå og i tillegg trener jeg 3-4 ganger i uken uten å ha gått ned overhode, så kiloene sitter hardt. :mad:

Begynte torsdag morgen og stixen viste at jeg var i ketose allerede samme kveld. Den har vært positiv hver dag siden.

Mitt spørsmål er om det er noen mal for hvor mye man skal spise.
Leser flere steder at man må få i seg nok fett, men hvor mye er nok?

Kan jo skrive opp det jeg har spist i dag og gjerne få noen kommentarer på om det er en grei dagsmeny.

Frokost: en mellomtykk skive ridderost og noen skiver haugpølse

Lunsj: 1/2 grillet kylling, rapid salat, tomat, agurk og fetaost

Middag: 3 kyllinglår, 2 paprika og litt agurk

Kvelds: to mellomtykke skiver ridderost

I tillegg har jeg drukket ca 2 liter vann og 1,5 liter pepsi max. :o

Sliter med litt kvalme (normalt?) så jeg blir ikke sulten utenom måltidene.

Ser det greit ut eller er det noe jeg burde endre på? Blir veldig takknemlig for tilbakemelding. :)

tech sa for siden:

Det er nok det der. Spis til du er mett, det holder vanligvis. :)

Fridolina sa for siden:

Har du lest boken? Det må jag anbefalle dig å gjøre viss du ska lykkes (og ikke feile)!!! (går an å låne på biblioteket eller kjøpes på bokhandel eller www.ketolyse.no)
Maten din ser ok ut,men "salatgrønnsaker" inneholder mest vann,så brokkoli og blomkål er ett bedre alternativ:) ..
Fett messigt ser det også ok ut,sålenge du spiser skinnet på kyllingen..annars blir det veldigt magert denne dagen..
[color=red][/color]
Lykke til

Robyn sa for siden:

Jeg har kjøpt boken og lest den, i allefall sånn delvis.

Har ikke hatt tid til å lese grundig fra perm til perm enda.

Litt uvant bare å ikke ha faste mengder å forholde seg til, fra Libra er jeg jo vant til å skulle spise så og så mye til faste tider.

Tusen takk for svar, er så lykkelig over å endelig kunne spise skinnet på kylling. I'm in heaven.

OG enda mer nedgang i dag. Det blir ikke bedre enn dette.

Takk for tipset ang. grønnsakene Fridolina.
Tror jeg skal prøve å lage den blomkål stappen i dag.

Smula sa for siden:

Åja, kvalme er ganske vanlig. Jeg var også uvel til tider første uka.
This too shall pass. :)

Fett ja - steke i smør, dressinger og sauser er kult! Bruker du det? Bare å sette igang.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.