< Tilbake til oversikten

Første dag på ketolysekuren snart over

karoks sa for siden:

Hei

Som sagt så bestemte jeg meg i går for å prøve denne kuren etter å ha lest så mye positivt. I dag har vært den første dagen. Det har gått greit, men har selvfølgelig vært sulten :) Husker fra tidligere kurer at magen bruker litt tid til å venne seg til det nye kostholdet.

Mat jeg har spist i dag:

Frokost: Feta salat

Lunch: Feta salat med litt bacon og kjøttboller.

Middag: Svine filet med salat til.

Når jeg har vært små sulten har jeg spist litt vannmelon, og epple. Er glad for å være i gang. Gleder meg til å veie meg om en uke, pleier ikke å veie meg noe mer.

Noen som har noen kommentarer på det jeg har spist etc...er det alltid like hyggelig.

Klas

LilleRosin sa for siden:

Jeg trodde ikke man fikk spise eple på Ketolysekuren, eller tar jeg feil?? :confused:

Kjøttboller? Hvilken type var det? Trodde det også var litt fy, fy..

Men ellers så må jeg gratulere deg med vel overstått første dag. Jeg er også ferdig med min første dag i dag. :D

Hyper sa for siden:

Ingen epler på ketolyse nei:)....

karoks sa for siden:

vanlig kjøttboller, mente jeg leste at det ikke var mye karbohydrater i de. hvorfor kan man ikke spise epple ? Ikke kjøpt boka enda jeg :)

Justina sa for siden:

Du kan ikke spise noe frukt på Ketolyse. Littegrann bær er lov. De fleste kjøttboller inneholder ganske mye karber så det er vel heller ikke å anbefale.

Det lønner seg å lese boken før man setter i gang. Mange gode tips der.:)

karoks sa for siden:

men men man lærer så lenge man lever....ser nå etter å ha lest litt at frukt er fy fy på ketolysekuren :) jaja da vet jeg det hehe. Den svine filet jeg kjøpte var kryddret litt med forskjellig krydder, blandt annet litt hvitløk, ser jo at hvitløk rå inneholder ganske mye karber. Er det bedre å da kjøpe uten krydder, og kryddre selv. Hvordan krydder bruker dere ?

tech sa for siden:

Et eple inneholder rundt 11 karber tror jeg, det er ikke helt krise en sjelden gang, men frukt inneholder generelt mye karbohydrater så greit å holde seg unna. Bær er greit dog, i moderasjon.

karoks sa for siden:

ok....ikke så sint da :) så bare i en matvare tabell jeg. Man da er det huket vekk også. For holde meg til bacon hehe og svin/kylling. Boka kjøpes når lønn kommer. Er så skeptisk til å spise bacon da jeg ofte har lært at det er fy fy mat hehe. Noen som har svar på hvorfor man ikke skal spise frukt ?

karoks sa for siden:

boka blir kjøpt med en gang lønn kommer inn. så i matvare tabellen at bacon med svor ikke inneholder noe karber :) da forstår jeg jo hvorfor mange spier egg og bacon til frokost :) da har jeg lært litt i dag også...ikke furkt og kjøttboller.

tech sa for siden:

Ingen som er sinte her da :)
Det er pga. karbohydratinnhold.. Så lenge du ikke går over grensen er det vanligvis ikke noe problem, men man skal jo ha endel igjen til grønnsaker og så det blir ikke så mye du kan spise av frukt

Justina sa for siden:

Fordi det inneholder alt for mye karbohydrater til en lavkarbo/ høyfett-kur.

LilleRosin sa for siden:

Ja, man lærer så lenge man lever. ;) Godt å være i gang i hvertfall.
Men bacon med svor?? Hva med uten svor da? Er ny jeg også, så jeg lurer litt. Jeg har kjøpt sånne bacon pakker (strimler, og det er kanskje svor på de?? :confused:)

tech sa for siden:

All bacon inneholder veldig lite karbohydrater, noe inneholder vel litt men det er så lite at du ikke trenger å bry deg om det..
Du kan generelt bruke regelen på alt kjøtt som er "rent", men ferdigvarer lagd av kjøtt som pølser, kjøttboller må du være forsiktig med fordi det er vanlig at det inneholder endel karber, som nevnt.

karoks sa for siden:

så bare bacon med svor i matvaretabbellen. skulle ikke tru det var noe forskjell på med og uten svor....kanskje noen andre kan komme med svar her.

karoks sa for siden:

ok....rent kjøtt er da greit å bruke...så jo at man kan spise annet kjøtt enn svin/kylling. lam og storfe har jo også ikke noe om ikke veldig lite karber.

i morra blir det omlett til frokost...det som er så utrolig greit med denne dietten. du kan spise normal mat :)

karoks sa for siden:

selvfølgelig må man gi avkall på det med høyt karbohydrat nivå :) men det er jo bare å lese boka får å se hva man ikke skal spise.

tech sa for siden:

Det er ikke noe nevneverdig forskjell, bacon er bacon. Alt av det har lite karbohydrater. :)

Iset sa for siden:

Hvis du er sulten, er det bare å spise mer. Du skal spise helt til du er mett. Er du mer sulten, spiser du mer. Jeg spiste HELE tiden i begynnelsen, men raste ned allikevel, og etterhvert ble jeg mindre og mindre sulten. :)

karoks sa for siden:

ok...mye man lærer her. da får jeg spise litt større posjoner.

Torkil sa for siden:

:) :) Hei
Det er et MUST å lese boken, den kan evt lånes på biblioteket. Når du har forstått prinsippet bak ketolysekuren vil det meste falle deg lett.
Kewtolysekuren har mange fordeler, som det at det er fett man mister, ikke muskler og man får energi, magetrøbbel forsvinner etc. MEN det er EN ulempe. Kuren må følges uten slinger i valsen. En og annen kortvarig utskeielse kan gå bra, men blir det for mange slutter kuren å virke.
Lykke til
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.