Haugtussa sa for siden:
Noen som har erfaringer og tanker rundt steinalderkosthold?
Er det mye dyrere enn "vanlig" kosthold? Er det effektivt som "slankekost"?
Haugtussa sa for siden:
Noen som har erfaringer og tanker rundt steinalderkosthold?
Er det mye dyrere enn "vanlig" kosthold? Er det effektivt som "slankekost"?
donjuanwannabe sa for siden:
Mange her inne følger vel steinalderkosthold (eller tilnærmet) så det er vel en del mer erfaring her inne ja. :)
Jeg har ihvertfall bare positive ting å si om det.
themonk sa for siden:
Det kommer an på hva du mener med steinalderkost.
Det finnes mange rare tanker der ute om hva som egentlig er steinalderkost. I "The Paleo Diet" av Loren Cordain beskrives et kosthold som i alle fall ikke er sammenlignbar med hva de kan ha spist i steinalderen. Slik "steinalderkost" ville jeg ikke anbefalt.
Mange former for lavkarbo er en form for steinalderkost, eller i alle fall tilnærmet. Jeg ville heller fulgt Kwasniewski eller Lutz eller Atkin's fremfor å fulgt en av disse populære "steinalderkost"-greiene.
themonk sa for siden:
Det er forresten ikke nødvendigvis dyrere med et slikt kosthold. Det kan man velge litt selv. Jeg vet det er enkelte her inne som ikke bruker mer enn 1000,- kr i måneden på mat, så det er mulig å gjøre det billig.
Til slanking er det perfekt. :)
Haugtussa sa for siden:
Takk for svar. =)
1000 kroner på mat er virkelig lite! Noen med et slikt budsjett som kan liste opp hva slags mat de spiser på en vanlig dag?
Gladimat sa for siden:
Skaldemanns er jo en slags steinalderkosthold :) Bruker ikke mere penger på mat enn før jeg i allefall :)
donjuanwannabe sa for siden:
Det jeg mener med steinalderkost er kjøtt, litt grønnsaker og bær, kanskje litt nøtter og en frukt i ny og ne. ELler det jeg spiser nå; kjøtt og grønnsaker.
Hvilke matvarer er Paleo DIet da?
Thorwald sa for siden:
Jeg synes denne tråden er veldig relevant i forhold til dette spørsmålet:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7498
Jeg har hatt stor nytte av den tråden og føler at jeg frotser, til tross for lavt budsjett. :)
ChrisCruz sa for siden:
Hei! Mine tanker om dette; I steinalderen eksisterte lite av den prosesserte maten vi spiser idag. Næringsinnholdet i dagens mat inneholder fort altfor mye sukker og karbohydrater og ikke av den sunne sorten. Vi spiser mye korn, belgfrukter, diary- det gjorde de ikke i steinalderen - Nuvel, så akkurat en ganske så fantastisk informativ film (2012) som kan anbefales på det varmeste for den nysgjerrige perfecthumandiet.us/index.html - Mvh Christopher
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.