Jeg vet ikke om dette er riktig plass men....
Jeg har vært allergisk mot pollen, nesten all frukt og nøtter siden jeg var 16 år.
Var kjempeallergisk. Havna 3 ganger på sykehus med anafylaktisk sjokk.
Begynte med lavkarbo 7.mai i år, og plutselig er jeg ikke allergisk lengre.... Koser meg med frukt hver eneste dag og fryder meg! Har ikke kunnet spist jordbær siden jeg var 16 heller....men, nå fråtser jeg i godsaker:)
Kan det ha noe med kostholdet å gjøre eller? Det er liksom for godt til å være sant:D
Jeg er så glad for at det går godt for deg, men jeg synes du tar for store risikoer. :_oy: Når du har så alvorlig allergi at du har havnet på sykehus med anafylaktisk sjokk...hva var det som fikk deg til å spise frukt sånn plutselig? Hva hvis det hadde gått galt? Jeg vil ikke anbefale noen andre å gjøre slik, å plutselig spise matvarer de ikke har tålt før.
Jeg lurer også på om du spiser Atkins? Eller egenkomponert? Atkins bruker ikke frukt og bær i noen større grad.
Vil ikke "kjefte" mer på deg, og ønsker deg velkommen. :blomster: Men bestill en time hos legen, og fortell at du har spist mat du ellers ikke tåler. Så kan han ta nye prøver, og vurdere hva som har skjedd med deg. Hvordan har det gått med pollenallergien? Borte vekk?
hehe...kjeften blir tatt til etteretning:) Har alltid tabletter tilgjengelig OM det skulle skje noe, men går veldig bra!
Spiser 1 eple og 1 pære pr dag:) Fråtser var kanskje ikke rett ord.... Fungerer veldig bra for meg:)
Plages litt av at jeg har lyst på noe godt..men, det går over når jeg spiser litt frukt:)
Hei. På lavkarbodietten, sluttet du, eller kuttet ned på mat som inneholder gluten? Mindre brød osv? Og kanskje mindre melkeprodukter, soya og mais? I så fall kan det være årsaken. Jeg leste en lang artikkel om hvordan enkelte typer mat påvirker funksjonene i kroppen, og "verstingene" i kostholdet vårt ble ansett for å være gluten og melk (kasein), i tillegg til soya og mais. Blant (veldig mye) annet ble det forklart hvordan pollenallergier og allergier for andre matvarer som egg, osv. kunne være en årsak av disse.
Bestemte meg for å prøve, og sant nok, etter noen dager av gluten og melk hadde pollenplagene mine blitt nesten helt borte. Tilfeldig? Kanskje, men har hørt om fler som har opplevd det samme.
Ja, jeg har kutta ut det meste med gluten i. Spiser hverken brød eller knekkebrød. Litt fullkornsris i ny og ne, men ikke mye. Melk har jeg aldri drukket, men spiser litt yoghurt av og til. Spiser jo ost da:) Både Brie, feta, norvegia og cheddar ganske ofte:) og rømme.
Må jeg si jeg synes det er alldeles herlig at ikke snørre renner og øynene hovner igjen...:D Og at jeg tåler frukt er jo HELT utrolig da!!! Grunnen til at jeg turte å prøve eple var at jeg hadde vært ute i flere dager midt i værste pollensesongen, og var like fin... Tok sjansen på ei eple og du verden hvor godt det var!! Håper bare dette varer. Ihvertfall en skikkelig motivator for meg at jeg tåler frukt og at jeg ikke reagerer på pollen lengre:D
Vil bare poengtere at dette er for meg. Vil ikke utsette andre allergikere for unødig fare....i tilfelle de leser dette og tenker at når det funka sånn for meg da er det sånn...:o
Du tok meg på ordet, hehe!
Jeg har nøtteallergi, noe som er litt plagsomt med alle fantastiske oppskrifter her inne som inneholder nøtter...
Men jeg har oppdaget at jeg tåler cashew, macademia og pistasje. Mandler reagerte jeg på for et halvt år siden.
Men pollenallergien har vært nærmest uteblivende i år!!! Helt fantastisk!
Så dette er noe jeg har planlagt lenge, å teste meg selv litt forsiktig. Jeg får ikke den type reaskjoner på nøtter som gjør et sykehusbesøk nødvendig, det har bare vært fryktelig ubehagelig, men har gått over etter et par zyrtec og masse vann!
Så jeg skal absolutt finne ut av det, men i trygge former om noen lurte. Det er uansett gode nyheter at noen har reagert sånn!
Ja, er det ikke spennende!!? Var hjemme i trøndelagen i helga og folk ble såå overraska over at jeg satt å gomla grønne epler og jordbær:)
Livet e herlig!!:D
Etter at jeg starta med lavkarbo har jeg fått et helt nytt liv:)
Ble også fortalt av fysioterapeuten at ut fra kroppsfasongen min gjorde jeg helt riktig i å kutte ut karbos:D Jeg legger lett på meg på rompe, hofter og lår. Skal finne ut mere om det før jeg skriver med om det:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.