< Tilbake til oversikten

Omvendt univers

annikekj sa for siden:

Tja. Våknet opp i dag med en alldeles forferdelig smak i munnen som eskalerte utover dagen. Spisevanene mine siste tiden pga personlig jambalaya har vært helt ute på bærtur både i mengde, eller i så måte fravær av det. Etter hvert begynte dog hjernecellene mine og samle seg mot muligheten for at jeg har gått inn i ketose. Noe som jeg ikke har planlagt i det hele tatt. Det jeg frykter er at forbrenningen nå kommer til å ta over matvanene mine. Jeg spiser lite, nå i det siste har jeg nesten ikke spist noenting, og da er det ikke bra for meg med økt forbrenning heller.

Nå kommer jeg vel til å bli hvor populær som helst, men mitt spørsmål er: hvordan kommer man seg raskest og mest smertefritt ut? Og hvor lang tid tar det?

Ville vært VELDIG takknemlig om noen hadde svart :)

Beklager også rotete formuleringer, det hele kom litt brått på.

Anniken

Georgine sa for siden:

Spis mest mulig sunne karbohydrater, grovt brød, grov pasta eller noe slikt. Da faller du ut av ketose med en gang :)

Huldr sa for siden:

Spis noe med karber i (litt Lindbergbrød, nøtter e. l). Da går det fort over! :)

annikekj sa for siden:

Tusen takk for kvikk respons!

Lykke til videre for alle sammen :)

Anniken

Thorwald sa for siden:

Du er sikkert ute av ketosen for lengst. Så svaret mitt, eller i allefall forsøket på et, er vel mer av akademisk interesse (muligens). For så vidt jeg kan forstå så må den mest effektive måten å komme ut av ketose være å drikke sportsdrikk som er oppvarmet til ca. kroppstemperatur. Da snakker vi om store mengder druesukker eller andre former for fruktose. Uten å ha filla peiling på dette vil jeg anslå at du bruker ca. 8,5 minutter på å komme ut av ketose dersom du drikker tilstrekkelig med lunken sportsdrikk. Tar jeg feil? Fint om noen kan korrigere mine gjettninger.

For det var det du spurte om, var det ikke? ;)

Manina sa for siden:

Det er sikkert effektivt når det gjelder å komme ut av ketose, men ikke sunt! Og det er ikke lavkarbo!

Huldr sa for siden:

Enig med Manina. Det blir vel litt som å gå fra asken til ilden det der ...

Thorwald sa for siden:

Det er jo mye mulig. Men det var nå engang det hun spurte om... :D For øvrig ble det heller ikke nevnt noe om at det skulle være sundt og/eller lavkarbo. Så det så.:cool:

Dessuten, siden denne tråden heter "omvendt univers" så gikk jeg i fella og trodde at noen faktisk spure om det de spurte om. Rar som jeg er.:rolleyes:

Så jeg håper dere kan tilgi meg for mine mange feil og mangler. Fasitsvaret skulle jo naturligvis være: Du kommer raskest og minst smertefullt ut av ketose ved å fortsette å spise lavkarbo på en sunn måte (uten mer enn 20 gram karbo per dag). :p

Men altså, jeg er ikke sur. Bare litt hårsår. Men det går nok over med tid og stunder... hehehe

Huldr sa for siden:

Jammen Thorwald ... det var da du som kritiserte (indirekte) mitt og Georgines svar ... :snill:

Jeg svarte ut fra lavkarbo fordi dette er et lavkarboforum, enkelt og greit. Dessuten, hvis først skal kløyve hår, så skrev hun raskt og smertefritt. Jeg tillater meg å tvile på at å pøse i seg glukose er den mest smertefri metoden ... Blodsukkersvingninger er ikke særlig ok.

Forresten er sikkert trådstarter ute av forumet igjen for lenge siden ;). Nei, dette er storm i et vannglass, spør du meg ... :)

Georgine sa for siden:

Jøye meg!

Thorwald sa for siden:

Ikke sant! ;)

Photobscura sa for siden:

Dette var dagens muntrasjon:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.