< Tilbake til oversikten

Gildes argentinske lammepølser

LilleMill sa for siden:

Er det noen her som har smakt dem? Er 2 g karbo pr 100 g. Ikke så verst sånn innimellom det da. Lurer på om de er gode, har kjøpt en pakke men ikke smakt ennå. Står de smaker av koriander, hvitløk og paprika eller noe.

Isalien sa for siden:

De er helt greie. Litt grove. Jeg syns det var best å skjære de i biter og steke. Kan nevne at jeg ikke er helt vant med å spise lam/sau.

donjuanwannabe sa for siden:

De er gode men de er ganske harde (som andre pølser med lite karbs). Er ikke skikkelige pølser vil jeg si da. Ikke spis for mye av dem, inneholder jo mel.

Nett sa for siden:

Jeg brukte de i en suppe her for litt siden - og den ble utrolig god og smakfull. Skal se om jeg kan finne oppskriften!!

Ellers syns jeg de var helt greie å spise som pølse - kanskje litt kraftig på smak!!

Isalien sa for siden:

Kanskje smart å koke de en stund ja!? Skal prøve.

LilleMill sa for siden:

Så de er ikke noe særlig som vanlige pølser da? Nå som jeg har funnet sennep nesten uten karber og alt :P

Noen som vet hvor mange karber det er i en lompe? Tenkte litt sånn mer på vedlikehold.

Isalien sa for siden:

Jeg sjekket ut lomper... og ble rimelig deprimert. Jeg er veldig glad i lomper nemlig. Jeg husker dessverre ikke tallet, men det var veldig høyt for ei lompe. :(

eriksen sa for siden:

Det er ca 10-11 g karbohydrater i én lompe. Kommer an på merket.

Summer sa for siden:

Mannen sier de er gode.

tech sa for siden:

Det "minst grove" av brødvarer som pølse/hamburgerbrød og lomper er det gjerne ganske mye karber i ja..
Kan vel bake det selv med bakemiks eller noe annet? :)
Leste at noen greide å få Ziggy sine lapper til å bli veldig lignende hamburgerbrød og, det er jo genialt

LilleRosin sa for siden:

Jeg kjøpte Gilde sine krydderpølser i går. De hadde 3 kbh pr. 100 gram. De synes jeg var veldig gode. Spiste ca. 100 gram (tilsvarte nesten 2 pølser)

LilleMill sa for siden:

Pølsene var greie som vanlig pølse, men brukte resten i suppe. Det ble kjempegodt.

10-11 karb pr lompe? :mad:

Kanskje man kan bake noen med grovt mel.

Ikke så lyst på ziggylapper som lomper.. De er gode til andre ting men.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.