< Tilbake til oversikten

HJELP! Skal i bryllup til helga ...

Humle sa for siden:

Hva kan jeg spise for ikke å skjeie helt ut??
Hvis jeg spiser litt kake og drikker et par glass rødvin..
Hvor lang tid tar det å komme tilbake igjen??:confused:

Smula sa for siden:

Må du spise kake, da - du får vel vanlig mat også? Da er det vel å spise det, men å holde seg unna karbohydratene som best mulig. Det er sikkert ingen som legger merke til at du ikke spiser brød eller poteter.
Et par glass vin er det ikke sikkert at kommer til å gjøre noe fra eller til.
Jeg har drukket vin på kuren uten at jeg har stagnert av den grunn.
Det er sikkert litt forskjellig fra person til person, men dog.

Siss1 sa for siden:

Hei! Å heldige du, bryllup er så morsomt!!! Men siden du er på streng diett, kan du ikke skeie ut nå! Dette er en del av det å slanke seg, det KOSTER..... Det kommer ikke gratis. Spis det du får av grønnsaker, kjøtt og fisk, men hold deg unna resten. To glass rødvin burde gå greit....Kaker kan du IKKE spise, de er virkelig i sånne situasjoner viljestyrken blir satt på prøve, og nå har du jo en grunn til å vise deg selv at du KAN og er fast bestemt på å klare dette......Når det gjelder drinker etterpå (hvis det blir servert) kan du drikke sprit, men det må blandes med lettbrus.....Cognac går også greit...
Masse lykke til, tenk på hvor glad du blir når resultatet er nådd, det er ikke verdt å kaste bort på et lite kakestykke.....
God helg til alle!!!

moinx sa for siden:

Jeg var i konfirmasjon i mai, og hadde bestemt meg på forhånd for å spise kake...
Og da tenkte jeg som så, at skal jeg først skeie ut, skal jeg gjøre det skikkelig liksom!!
Det ble riktignok mer enn 2 kakestykker, men jeg gikk opp i vekt etter denne dagen, og sleit LEEEEEEEENGE med den, før det begynte å gå nedover igjen....(dette var mens jeg gikk på ketolyse)
Er du tidlig i kuren, ville jeg hoppa over kakene...

Humle sa for siden:

DA hopper jeg over kaken.. :-D
Jeg kan vel spise litt jordbær og krem kansje..?
Tenker at det blir et par glass rødvin, det er vel det eneste jeg liker av det som vil bli servert..

Smula sa for siden:

Spiste jordbær og fløte, og drakk hvitvin på 17. mai, jeg og kosa meg værre. Tror garantert ikke at jeg hadde det noe værre en de som gumla ostekake.
:)

God fornøyelse!

moinx sa for siden:

Jordbær og krem kan du fint unne deg...:ja:
Have fun:)

Gerd sa for siden:

Hei.

Kake ville jeg ikke spist så tidlig i kuren. Vær også forsiktig med kremen viss det er sukker i. Nyt heller jordbærene sakte... Selv om du må ofre noe nå, vil du tjene på det senere. Jeg "skeia" ikke ut før jeg hadde vært på kuren i over 3 måneder. Og vart egentlig litt skuffa, for det var så fryktelig søtt, liksom...

Torkil anbefaler ikke alkohol de første 4 ukene av kuren. Dette står på side 93 i boka.

Siss1 sa for siden:

Hei.
Grunnen til at man bør styre unna for mye alkohol er fordi når kroppen inntar alkohol, stopper forbrenninga av fett og konsentrerer seg om å forbrenne alkoholen. Men dette varer jo bare noen timer, og er man på festligheter så blir det gjerne litt dansing og det er god trim!! Rødvin inneholder litt karbo, men ikke mye, men bør ikke drikke noe særlig mer enn to enheter.... Ha en fortreffelig helg!!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.