< Tilbake til oversikten

Altså jeg er helt grønn her ...

Trolla sa for siden:

Hei jeg er ny her inne og har nå bestemt meg for å gå igang med en lavkarbo diet. har masse spørsmål jeg håper dere erfarne karbofolk kan hjelpe meg å svare på.

1. Jeg ser at de fleste av dere bruker en masse kosttilskudd, hva slags tilskudd bruker dere og hvorfor?. Hva trenger man liksom??

2. Hvordan merker man at man kommer inn i ketose, slik at man vet at man spiser riktig?

Så lurer jeg på om dere kan sjekke ut mine 2 første dagsmenyer å si om dette ser riktig ut?

igår;

Frokost;
3 Wasa sport knekkebrød m salami, vann

Lunsj;
2 mellomkokte egg, og ca 3 skiver Dansk salami, samt 2 mellomstore gulerøtter.Vann

Middag;
Egenlagd kjøttsaus innehållende kjøddeig, gul løk, sjampinjonger, vitløk og en boks med tomatpure med basilikum og oregano samt fløte.
Isteden for pasta bruker jeg kokt brokkoli. Vann

Kvelds;
et epple :confused:

Idag;

Frokost;
Ingen dessverre måtte styrte ut huset pga at jeg forsovet meg og skulle med hunden til veterinærn. Hivet i meg en skive Salami da :( .

Lunsj;
2 kokte egg sammen med lit rester fra gårsdagens middag.

Middag;
En halv kylling med wok grønnsaker, woket meden blanding med raps og sesamolje.

Kvelds;
Vel tar gjerne imot tips til kvelds :D

Hva trur dere?, har jeg det på gang eller? hvor fort kan jeg merke resultat?

Uff det ble mange spørsmål ,men håper noen kan svare.

tech sa for siden:

Dette kommer litt an på hvilken filosofi du velger, men WASA har gjerne endel karber (8 per skive?), gulrøtter også. Tips: Sætre fiberrik med solsikke er de knekkebrødene som inneholder minst karber, såvidt jeg vet.
Prøv å sjekk innholdet av karbohydrater på grønnsaker du spiser, endel inneholder gjerne mer enn du tror (jeg pleier å bruke matportalen.no/matvaretabellen). Du bør nok også holde unna det meste av frukt hvis du planlegger å være i ketose, men bær og nøtter er greit i moderasjon.
Gjerne drikk et par liter vann om dagen :)

Du får kjøpt ketostix på apoteket som gir utslag når du er i ketose. Ellers er det normalt med hodepine og kvalme den første dagen tror jeg..

themonk sa for siden:

Jeg ville i utgangspunktet valgt meg en filosofi og deretter lest boka nøye. Lavkarbo fører med seg så mange feller at det nytter ikke å prøve seg fram i blinde og satse på at man kanskje følger for eksempel Lindberg.

Du kommer ikke i ketose med knekkebrød, gulrøtter og eple som en del av dietten. Hvis du vil komme i ketose kan du for eksempel følge Atkins. Da er det en rekke retningslinjer som du finner her på forumet.

Jeg syns du skal finne ut hvilken kostholdsfilosofi du vil følge, og deretter følge denne til punkt og prikke. Først da kan du begynne å tenke på resultater.

Trolla sa for siden:

Ok, takk for svar. Som sagt dette er helt nytt for meg. har faktisk aldrig slanket meg på noen spesiell måte før så dette er som sagt helt nytt. Skal sjekke ut Atkinson da. Har lest en del fra Lindberg men trenger nok en litt hardere variant.

stinasol sa for siden:

Heisann,ville gått for atkins ,kjøper du boken
så står alt i klar tekst og da feiler du ikke,det
er så mange som ikke gidder sitte seg inn i kosthold
filosofien skikkelig og da er det så lett å spise noe feil
og dermed "skylle på at dietten ikke funker,mens i sannhet
er det ikke gjennomført skikkelig. ;)
Lavkarbo virker og det er sundt og godt for kroppen
(ikke bare for slanking,men generelt) only win,win her hehe:D
ønsker deg lykke til jeg :)

Trolla sa for siden:

Hei, jeg har ikke kjøpt boka ennå fordi jeg skal få den av min mor. Men vi bor veldig langt ifra hverandre og kommer ikke til å treffes enda på en liten stund. Det er derfor jeg ønsker tips på eventuelt dags diet eller gjerne en ukes diett som kan være god å gå på de første 14 dager.

Tussa sa for siden:

Les litt rundt om i journalene til folk her inne. Nederst står det hvilken kostholdsfilosofi den enkelte følger. I journalene får du mange tips, blant annet angående maten de som følger Atkins spiser.

Lykke til! :blomster:

jeef-micro sa for siden:

Vi har noen underforum som går på de ulike filosofiene også les der og se hvilken du vil velge.

Kosttilskudd kommer an på hvilken filosofi du velger, men der du i ketose kan du få kjøpt tilskudd som er beregnet på ketose på www.ketolyse.no

Enig med de andre at du bør se på knekkebrød (type/karber osv) samt kutt gulerot, da den inneholder mye karber

lykke til

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.