< Tilbake til oversikten

Kattungens kurv

kattungen sa for siden:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive her enda, men har i alle fall startet en journal. Hurra.

mima sa for siden:

hei hei, ikke dårlig det!!:)
[color=darkorange][/color]
Gjorde det akkurat ikveld jeg også, blir spennende:) :)
[color=darkorange][/color]
Kjenner til det å være forvirret, men det hjelper etterhver!
Lykke til!

kattungen sa for siden:

Da var det kanskje på tide å oppdatere journalen igjen?

Dag 1 - 88.0 kg

Frokost - 285 kcal - 0 g/karbohydrater - 14 g/fett - 38 g/protein
120 gram tunfisk
60 gram fetaost i chiliolivenolje

Lunsj - 144 kcal - 2 g/karbohydrater - 6 g/fett - 19 g/protein
Cottage Cheese, 150 gram

Mellommåltid - 399 kcal - 0 g/karbohydrater - 32 g/fett - 30 g/protein
Maarud - Baconsvor, 36 g
Mini Babybel ~ Original - Cheese, 52.5 g

Middag - 396 kcal - 3 g/karbohydrater - 24 g/fett - 40 g/protein
Tine - Kremfløte, 0.5 dl
Gilde - Svin Ytrefilet, 150 gram
Norrek - Hakket Spinat, 300 gram

kattungen sa for siden:

Kveldsmat - 699 kcal - 6 g/karbohydrater - 70 g/fett - 9 g/protein
Tine - Kremfløte, 1 dl
Norrek - Hakket Spinat, 300 gram
Tine - Seterrømme, 50 gram
Tine - Ekte Meierismør, 15 g

Totalt for dagen:
1,923 kcal - 11 g/karbohydrater - 146 g/fett - 136 g/protein

Kitt sa for siden:

Hei på deg! :D
Regner med at du er deg med samme nick som et annet sted!;)

kattungen sa for siden:

Det kan nok stemme :) Hvor er det du har meg fra? ;)

kattungen sa for siden:

Det burde jeg jo ha skjønt :flau:

Vi bor forresten ikke så langt unna hverandre :D

Kitt sa for siden:

Nice!:D
Jeg bor i Asker og er fra Bærum, jeg da! :)

kattungen sa for siden:

Jeg bor i Bærum, og jobber i Asker :D Hihi.

kattungen sa for siden:

Jeg har laget meg en signatur... Funker den tro?

kattungen sa for siden:

Dag 2: 87.1 kg

Frokost - 434 kcal - 1 g/karbohydrater - 42 g/fett - 18 g/protein
1 egg
Tine - Kremfløte, 0.3 dl
First Price - Bacon, 75 gram

kattungen sa for siden:

[i][/i]
Mellommåltid - 140 kcal - 0 g/karbohydrater - 12 g/fett - 10 g/protein
Mini Babybel ~ Original - Cheese, 42 g (2 stk)

Lunsj - 362 kcal - 0 g/karbohydrater - 23 g/fett - 45 g/protein
Mini Babybel ~ Original - Cheese, 21 g (1 stk)
First Price - Tunfisk I Vann, 120 g
Apetina Light - Feta Cheese In Oil With Herbs and Spices, 14 cubes

Mellommåltid - 210 kcal - 0 g/karbohydrater - 18 g/fett - 15 g/protein
Mini Babybel ~ Original - Cheese, 63 g (3 stk)

Samme heidundrande hodepinen i dag også Dessuten gikk jeg på en "smell" ved å tygge tyggis, hvor to biter faktisk inneholder 2 gram karbo!

kattungen sa for siden:

Mini-middag - 432 kcal - 1 g/karbohydrater - 41 g/fett - 14 g/protein
GØl - Chorizo Salami, 60 g
Tine - Seterrømme, 50 gram

En annen ting i tillegg til hodepinen er at jeg må tisse HELE tiden! Jeg har vært på do fire ganger på seks timer, og føler at jeg skiller ut over en liter hver gang

Kitt sa for siden:

Så bra!:D Da renner først vannet av og så kommer fettet etter!:heia:

kattungen sa for siden:

:heia: Det kan vi like :D

Nå er det middag i heimen, har laget "egen" brokkoli&blomkålgrateng. Fy flate så digg det var med grønnsaker nå! <3

kattungen sa for siden:

Ekte middag - 943 kcal ( ) - 9 g/karbohydrater - 78 g/fett - 53 g/protein
Kims - Baconsnacks, 25 grams
Findus - Broccoli & Blomkål, 200 g
Tine - Kremfløte, 1.5 dl/100 gram
Norvegia - Fyldig, 4 Skive
Nordfjord Kjøtt - Grillkongen Craig - Indrefilet Av Svin, 100 grams

Totalt for dagen:
2521 kcal - 14 g/karbohydrater - 214 g/fett - 155 g/protein

Det er fortsatt litt uvant å spise så sykt mye kalorier, men jeg er igrunnen ganske fornøyd - har ikke vært sulten på to dager

kattungen sa for siden:

Dag 3: 86.5 kg

Frokost - 214 kcal - 2 g/karbohydrater - 15 g/fett - 20 g/protein
Tine - Seterrømme, 30 gram
Nordfjord Kjøtt - Grillkongen Craig - Indrefilet Av Svin, 90 grams

Mellommåltid og lunsj- 348 kcal - 6 g/karbohydrater - 21 g/fett - 33 g/protein
Findus - Broccoli & Blomkål, 270 g
Kims - Baconsnacks, 30 gram
Tine - Kremfløte, 0.3 dl/100 gram
Gilde - Vår Fineste Roastbiff, 20 grams

Merker at jeg er skikkelig sjesken på "noe" i dag, men jeg vet ikke helt hva det "noe" er... Det er igrunnen skikkelig frustrerende. Nå skal jeg saumfare kjøleskapet etter en eller annen form for skikkelig lavkarbo-snacks jeg kan spise! :D Har spist 8 gram karbohydrat allerede i dag, så må passe litt på resten av dagen...

kattungen sa for siden:

Mellommåltid 2 - 140 kcal - 0 g/karbohydrater - 12 g/fett - 15 g/protein
Mini Babybel ~ Original - Cheese, 42 g

Nå har jeg forsøkt å lage kakao av eggemelk:
35 g. smør
1.25 dl vann
1 egg
2 ts. bakekakao
3 ts. Sukrin

Smakte ganske så godt, men ble alt for mektig for min stakkars vektopererte mage. Har klart å drikke ca 0.5 dl av den, men resten skal samboeren min få når han kommer hjem :D

Men hvordan skal jeg måle karbohydrat-innholdet i den kakao-tingen da?

Kitt sa for siden:

Hvor mange karber er det i hele greia, da?
Og hvor mye ble det til sammen?
Og du drakk 0.5dl av den.......
Bare å begynne å regne, det!;)

kattungen sa for siden:

Hjelpes... Det blir mindre enn 1 g karbohydrat i 0.5 dl i alle fall. Da fører jeg det bare som en tyggis :p

Til helgen har jeg planer om å prøve meg på lavkarbo-isen som det ligger oppskrift på her på forumet en plass :D

Kitt sa for siden:

:sikle::sikle::sikle:

Jeg lager is meg frosne bær, en eggeplomme og fløte! Og en god dæsj flytende natren.
Skal jeg skikkelig skeie ut, blir det til og med litt revet mørk sukkerfri sjokkis oppe i der også!:eek:;)

kattungen sa for siden:

Åh, det høres også godt ut! Fikk igrunnen stilt søthungeren (eller sjeskinga da :cool: ) med den kakao-dingsen :D

kattungen sa for siden:

Middag - 522 kcal - 5 g/karbohydrater - 45 g/fett - 23 g/protein
Gøl - Ost Frankfurter, 180 gram

Kveldssnacks - 161 kcal - 0 g/karbohydrater - 9 g/fett - 20 g/protein
Kims - Baconsnacks, 30 grams

kattungen sa for siden:

Oooog to tyggisbiter med 1,6 gram karbohydrater

Må ærlig innrømme at jeg ikke helt har skjønt greia med sukkeralkoholer - skal de trekkes fra totalt karbohydratinnhold? Og i så fall: er tyggis søtet med Xylitol ok?

TigerTove sa for siden:

Hei du :) Oppdaget en artsfrend og måtte stikke værhåra innom..

kattungen sa for siden:

Kveldsmat - 510 kcal - 0 g/karbohydrater - 48 g/fett - 21 g/protein
First Price - Bacon, 150 grams

Totalt for dagen:
1895 kcal - 13 g/karbohydrater - 150 g/fett - 127 g/protein

kattungen sa for siden:

Så koselig :D Og jeg må si at jeg virkelig misunner deg bostedet ditt, en gård i Vestfold er liksom drømmen! ;)

TigerTove sa for siden:

Skjønner jeg godt ;) ble ferdig med våronna i dag, så nå kan vi nyte det i fulle drag!

kattungen sa for siden:

:full:
Er det "sentralt" i Vestfold eller? Jeg er ganske godt kjent rundt Viksfjord...

TigerTove sa for siden:

Ja, det vil jeg påstå :p 5 min fra E 18, 15 min fra tre av byene.. Mjauer innom med en torsdagstiger:klem:

kattungen sa for siden:

Dag 4: 85.3

Frokost - 431 kcal - 1 g/karbohydrater - 26 g/fett - 45 g/protein
Tine Norway - Jarlsberg, 54 g
First Price - Tunfisk I Vann, 120 g
Tine - Seterrømme, 30 gram

Åh Guuud, det er mindre enn tre måneder til jeg gifter meg i dag!

Kitt sa for siden:

Åhhhh!:love:

Jeg har snart vært gift i 16 år, jeg! Kan anbefales!;):love:

kattungen sa for siden:

Vi har vært kjærester i syv og samboende i fem, så jeg gleder meg veldig til bryllupet :D

TigerTove sa for siden:

Så koselig :D vi har bodd sammen i 4 og vært sammen i 4,5år. Har lagt ned forbud mot å diskutere ekteskap før etter jeg er ferdig med skolen. Men nå er det bare ett år igjen og folka rundt oss gifter seg som bare det :p Drømte at han fidde i går natt og fikk heeeeeelt panikk.. Må nok jobbe litt med det der før jeg er klar tror jeg :rolleyes:

kattungen sa for siden:

Vi har brukt laaaang tid på å finne en dato som passer både økonomisk og "livssituasjonsmessig" sett :p Men vi fant endelig en dato vi begge kan huske, så da ble vi enige om at vi gjør det nå :hearts:

Kitt sa for siden:

Fortell litt, da!
Dato, kjole, kirke, stil, sted for festen etc.

Har du sett Bryllups- trådene her inne? Nellie har en i hvert fall!

kattungen sa for siden:

Har ikke sett bryllups-trådene før nå, takk :D

1. august, kjole henger i skapet, Sjømannskirken, stil...hm, vet ikke enda, "fest" et sted i Spania. :D Mer du lurte på? :p

Kitt sa for siden:

Høres digg ut med Spania, da!:D
Vi vurderte å stikke av, vi, men kom frem til at vi aldri ville bli tilgitt!;)

9/9- 95, Haslum kirke, romantisk stil, Heggedal hovedgård, sønnen på 22 måneder som brudesvenn! :love:

kattungen sa for siden:

Det er nok noen tanter og besteforeldre involvert, spesielt på min side, som vil slite lenge med å tilgi oss dette ja. Men hovedpoenget er jo at dette er VÅR dag, og hvis ikke de kan akseptere det så vet jeg ikke om det hadde vært ønskelig med dem i et bryllup her heller igrunnen... :rolleyes:

Haslum kirke er nydelig! Hadde vi skullet gifte oss her så hadde nok Tanum eller Haslum vært de kirkene det stod mellom :p Har tittet på Heggedal hovedgård som mulig sted å holde en liten fest når vi kommer hjem igjen, men vi er liksom ikke helt enige om vi ønsker en fest eller ikke :( Jeg gjør, men han gjør ikke :p

kattungen sa for siden:

Lunsj - 299 kcal - 1 g/karbohydrater - 26 g/fett - 14 g/protein
Bjerke - Biffbacon - Storfe, 45 grams
1 egg
Tine - Kremfløte, 0.5 dl/100 gram

Middag - 420 kcal - 4 g/karbohydrater - 34 g/fett - 25 g/protein
Fet tysk ostesuppe, 1 serving

Kvelds - 630 kcal - 6 g/karbohydrater - 50 g/fett - 38 g/protein
Fet tysk ostesuppe, 1.5 serving

Totalt for dagen:
1780 kcal - 12 g/karbohydrater - 136 g/fett - 122 g/protein

Har hatt utrolig lite matlyst i dag, og gikk faktisk fra kl 16.30 eller 17 til 21.30 uten mat! Det skjer ikke hver dag, kan du si!

kattungen sa for siden:

Dag 5: 85.2 kg

Totalt for dagen:
1563 kcal - 11 g/karbohydrater - 118 g/fett - 117 g/protein

Dag 6: 84.4 kg :heia:

kattungen sa for siden:

Åh, for en daaaag Først var jeg oppe superdupertidlig for å kjøre noen som skulle ut og reise, og så da jeg endelig hadde sovna igjen og fått sove et par timer så ble jeg vekket av telefonen Jeg hater å føle at jeg har forsovet meg til noe, og det var det inntrykket jeg fikk i begynnelsen av telefonsamtalen, så da hjalp det ikke noe særlig at det hele var en misforståelse Dagen starta tidlig i alle fall Ellers har jeg overkommet mitt største lavkarbo-hinder i dag: jeg KAN drikke kaffe ute! Greit nok, soyalatte er ikke sååå godt, men det funker av og til

Jeg har også forsøkt å lage lavkarbo-iskrem i dag, og det funka strålende. Ble faktisk bedre enn kjøpe-is, om jeg får si det selv Tilogmed sambo var enig, han kom med krav om at jeg måtte lage dette hver helg

Totalt for dagen:
1725 kcal - 8 g/karbohydrater - 144 g/fett - 74 g/protein

TigerTove sa for siden:

Høres ut som du har hatt en innholdsrik dag :) Så bra at iskremen falt i smak! Nå er det natta her :klem:

kattungen sa for siden:

Dag 7: 84.1 kg :heia:

Kitt sa for siden:

:heia:
Ha en fin søndag!:)

kattungen sa for siden:

Start 02.05 - 88.0 kg
Uke 1 09.05 - 83.8 kg - 4.2 kg :heia:

Guuud, så deilig å se 83 på vekta igjen! Nærmer meg bunn-noteringa på 83.5 nå, satser på å få til det i løpet av denne uka :p

Kitt sa for siden:

:heia::heia::heia:

Dyktig!:D

Si i fra en dag det passer, du, så ser vi om det kan bli litt skravling over en kopp/et glass/en tallerken........;)

kattungen sa for siden:

:heia: :heia: heia:
Ny bunnotering: 83.1 kg :D

TigerTove sa for siden:

Hurra for kattungen :D

kattungen sa for siden:

Hurra :heia:

Jeg hadde nettopp en liten "sprekk" - sitter på sykehuset, og her hadde de en salat som så sinnssykt god ut, med reker og greier :D Men den inneholdt jo paprika og tomat også, og jeg spiste alle paprikabitene! :p Men det blåser jeg igrunnen i ;)

TigerTove sa for siden:

Paprika er vel ok? Salat hørtes deilig ut i sommerværet :D

kattungen sa for siden:

Joda, paprika er sikkert ok, men jeg syns liksom jeg har lest en plass at rød paprika, tomat og mais er de grønnsakene med flest karbohydrater, så jeg hadde planer om å unngå det. Men screw it - det ble både Cavalier-sjokolade litt senere på dagen, og bær med krem nå, så jeg har sikkert hatt i meg litt mye karbohydrater i dag allikevel :rolleyes:

TigerTove sa for siden:

4,6 i rød, 4,4 i gul og 3,3 i grønn paprika, 2,5 i tomat. Spennende, da lærte jeg noe i dag også :D

kattungen sa for siden:

Hm, da er det jo faktisk ikke så ille allikevel da? :D

TigerTove sa for siden:

Neida ;) vet tomat kan være en "partystopper" på ketolyse, kanskje det du har lest?

kattungen sa for siden:

Tror jeg leste noe om det i boka til Torkil ja... :p

kattungen sa for siden:

Urk, i dag var det lite koselig å gå på vekta - 83.8 :( Jeg vet jo at det bare er vann, spiste mye salt i går, og medisinene jeg tok i går kveld vet jeg at jeg samler vann av, men det er småkjipt allikevel. :p

Eksamen i dag, og jeg kunne igrunnen ikke brydd meg mindre. Skal møte opp, men det er vanskelig å holde hodet på rett sted merker jeg. :(

TigerTove sa for siden:

Lykke til likevel i dag da ;)

kattungen sa for siden:

Takk takk, tror kanskje det gikk ok, men jeg er ikke sikker. Endte opp på en uteservering med folk fra klassen etter eksamen, og innså med en gang at lavkarbo-livsstilen kom til å bli sterkt utfordret utover kvelden. Det startet med en salat med rød paprika, tomat, mais og ananas :eek: Deretter var det baileys-kaffe, og så ble det kinamat med nudler :rolleyes: Så stakk vi ut på byen, hvor det ble både vin, Corona, Cosmopolitan, shots (:flau:), mer øl (definitivt ikke lavkarbo-typen :p) og en superfancy drink som dama i baren kalte ginger lemongrass martini :lol: Etter lengre om langt var det endelig på tide å dra hjem, og innen da var jeg så sulten at jeg holdt på å dø :o

I dag er jeg superbloated, har gått opp til 84.4 og karbomonsteret har stukket fram hodet sitt igjen - alt jeg har lyst på er superfeite pomfri fra gatekjøkkenet nedi her! :p Isteden sitter jeg her med Pepsi Max, bringebær og krem, og satser på at den fete tyske ostesuppa jeg skal lage senere i dag fjerner alt karbosug :cool:

kattungen sa for siden:

Gaaah, jeg er hoven og oppblåst og vekta står fortsatt på 84.4 til tross for at jeg har vært superflink hele helgen! :(

Kitt sa for siden:

Hei, hei!
Hvordan går det? Med vekt og alt? Fått noen eksamensresultater?:spent:

Tid til å treffes torsdag ettermiddag feks?
Eller fredag ettermiddag?
Kjenner jeg fint kunne klare et måltid på Intermezzo når som helst nå!:D

kattungen sa for siden:

Vekta er dum og teit :p Den danser liksom mellom 83.3 og 84.5 :mad: Men det går seg vel til etter at jeg er ferdig med mensen tenker jeg :cool:

Denne uka er litt småcrazy med eksamenslesing og husrydding, men fredag bør jeg klare å få til :rolleyes: Når passer det for deg?;)

Kitt sa for siden:

Sånn ca kl 14 er bra for meg. Da har jeg fått hjem Snuppa OG levert henne hos svigers!:D
-> ettermiddagen til MIN disposisjon!

kattungen sa for siden:

Jeg bør klare å få til 14, evt 14.30? :)

Kitt sa for siden:

WOW, vi har en plan!:D
Jeg klarer elegant å slå i hjel litt tid på 3- kanten om jeg må! ;)
Vi kan bare bytte tlfnr når det nærmer seg, så sier du i fra når du er på vei! :heia:

kattungen sa for siden:

Eksamenen jeg var så innstillt på å bare stryke og konte fikk jeg E på, så den er faktisk bestått :D Konter allikevel, så jeg skal bruke sommeren på å lese, men det er deilig å ikke ha det hengende over hodet at nå mååååå jeg stå :p

Ellers var vekta i dag 82.6 :heia: Ny bunnotering, sist jeg veide så "lite" var vel i 2003 eller 2004 (da var jeg 15/16 :p ) Satser på å nå 79.9 ganske snart, da kan jeg søke om plastikk :D

TigerTove sa for siden:

Hurra hurra :D jeg har hatt siste i dag og er kjempefornøyd med det!

kattungen sa for siden:

I dag har jeg skeia ut så sykt mye at jeg må bare melde meg på en restart i morra. Nå er det såvidt over en måned til jeg gifter meg, og jeg skulle gjerne gått ned til under 80 før den tid :p

TigerTove sa for siden:

Lurer på om det er den store "kattedyra skjeier ut i dag" dagen.. Jeg har også tulla med maten, får satse på at man begynner på ny frisk i morgen ;)

Dolsi sa for siden:

Grattis med bunnotering :D

kattungen sa for siden:

Jeg fikk virkelig søthungeren etter i går altså, så selv om dagen starta med eggerøre, spekepølse og rømme måtte jeg ha et par sukkerfrie marshmellows fra LeBron (eller noe?) en liten time etterpå :( Men det er jo så godt som karbofritt, så jeg bekymrer meg ikke! :D

Vekta viste 83.2 i dag, så nå er det veieforbud fram til mandag - regner med alt vannet etter gårsdagen kommer på til i morra, og de tallene vil jeg helst ikke se :p Pleier å gå opp halvannen kilo i vann etter en dag med mer karbo enn vanlig, så jeg kan styre meg den gangen her :p

kattungen sa for siden:

Jeg har hatt noen skikkelig vonde "kramper"/tak i venstre del av magen i dag, rett under ribbeinsbuen. Aner ikke hva det er, og takene varer ikke i mer enn ett - toppen to! - sekunder av gangen, men det er grønnjævlig vondt! Satser på at det går over til i morgen.

Ellers har jeg vært flink og trent yoga i 30 minutter i dag :heia:

TigerTove sa for siden:

Har du hatt problemer med gallen noen gang? Kan høres ut som noe i den dur :)

kattungen sa for siden:

Aldri hatt trøbbel med det tidligere, og det sitter på venstre side, ikke høyre... Aner ikke hva det kan være jeg? :(

I dag har jeg blitt drukket ut, så det har vært lite lavkarbo her i gården :p Men jeg har hatt en herlig dag med verdens beste jenter :D

Kitt sa for siden:

Magesekken din ligger vel mest på den siden, vet du! Dersom det ikke gir seg, bør du ha lav terskel for å få det undersøkt!;)
Har slitt litt med noe rar mageknip selv siste uken: Noe som går, sa svigermor! Har gitt seg nå, så kanskje hun hadde rett!:p
Håper det går fort over for deg også!:klem:

kattungen sa for siden:

Er det den nye eller gamle magesekken som sitter på venstre side? Det er liksom krampe/stikktak som kommer fra rett under costabuen på venstre side (jeg vil tippe ca der den gamle magesekken hadde sin topp, rett før greater curvature), og stråler enten opp mot spissen av sternum (som er der jeg har forstått spiserøret går over i magesekken også på den nye sekken?), eller mot curvatura major eller toppen av colon transversum. Gallen "holder jo til" på andre siden av alt dette, så jeg er ikke helt overbevist om at det er galleblæra som er på tur :p Men hvis det er noe "som går" så satser jeg på at det "går sin vei" igjen snart :p

Dolsi sa for siden:

Denne stikkingen på venstre siden opplever også jeg av og til. ;)

kattungen sa for siden:

Uff, nå er den rare magevondten tilbake, men denne gangen mer sentrert under ribbeina på venstre side med strålinger opp i skulder og nakke :( Bare det går over før jobb er jeg fornøyd :p

Kitt sa for siden:

Hmmm, liker ikke!:nei:

Snakket med legen din?:confused:

kattungen sa for siden:

Det gikk over :heia: Er ikke bekymra, det er bare vondt når det "står på" :p

kattungen sa for siden:

Det har vært litt mye på jobb disse to siste ukene, fire nattevakter forrige uke og tre denne uka, pluss to dager til med "normale" vakter. Det blir litt så som så med maten når jeg går natt, og kroppen er ikke helt med - forrige uke gikk jeg opp 300 gram, denne uka har jeg (så langt) holdt meg stabilt på 83 kg. Satser på å ligge på ca 83 ved morgendagens offisielle veiing. Matvanene ved nattevaktene er helt sære - jeg står opp klokka 19.30-20.00, spiser, drikker et tonn kaffe på jobb, spiser ca kl 1 og ca kl 3-4 på jobb (knøttsmå porsjoner med nøtter, skinke, lavkarbobrød, pølser eller noe annet snadder), spiser igjen når jeg kommer hjem klokka 8 og våkner klokka 15 og må ha litt mat i magen igjen :p Når jeg setter det opp skjematisk blir det jo 4-5 måltider i løpet av et døgn, men jeg tviler sterkt på at jeg havner over 1500 kcal totalt. Har vært litt småslapp med karbotellinga denne uka - spiste frukt på mandag, litt lapskaus i går og en halv brødskive og en halv potet i dag. Det får bare gå. Jeg føler meg i alle fall veldig bra, og det er jo det dette handler om, er det ikke?

Sånn bortsett fra kosten virker det som om jeg har klart å strekke en muskel bak i ryggen. Mamma var veldig bekymret for prolaps, men jeg består alle prolaps-testene man kan utføre selv med glans, så det er nok bare en strekk eller overbelastning. Gjør utrolig vondt bak i korsryggen på venstre side, rett over hofta, spesielt ved bevegelse av beinet eller når jeg skal reise meg/snu meg osv. Når jeg sitter stille/ligger i ro går det ganske fint. Håper på det går over i løpet av uka - i dag er det jo bare tre uker til vi gifter oss, og det hadde vært kjedelig å bli dårlig nå!

kattungen sa for siden:

Det å kjøre bil med den muskelstrekken var bare et lite helvete! :( Nå er det heldigvis bare en dag igjen på jobb før jeg har to dager fri.

kattungen sa for siden:

I dag har jeg skeia ut med rosinboller og popcorn :heia: Men jeg er ikke bekymret - alle har godt av litt rosinboller innimellom! Jeg tror faktisk rosinbollene var akkurat det jeg trengte for å få fart på systemet igjen! :heia:

positiv

kattungen sa for siden:

Denne uka har jeg gått litt opp og ned i vekt - fra 82.7 forrige fredag til 83.6 i går og 83.1 i dag. I dag dukka mensen opp (right on time!), så jeg lurer på hva jeg veier i morgen jeg? :p

kattungen sa for siden:

Ny minstenotering - 81.6 kg. Etter å ha levd på lite annet enn sjokolade (melkesjokolade med daim) og Pepsi Max den siste uka er jeg igrunnen ganske imponert.

TigerTove sa for siden:

Pus pus pus... Hvor ble du av?

kattungen sa for siden:

Nå er jeg tilbake :) Har skjedd mye det siste året, men sånn er det iblant.

TigerTove sa for siden:

Vekommen tilbake lillepus :klem:

kattungen sa for siden:

Takk! :D

Første dagen på lavkarbo igjen i dag. Går ikke så alt for hardt ut i den omgangen her, skal ha med min nye samboer på prosjektet, og han er igrunnen litt lavkarbo-skeptisk. I tillegg prøver jeg å vise at man kan spise brød og slikt også, man må bare velge riktig brød - så første uka er suksessfull hvis vi klarer å holde oss under 50 gram karbohydrat om dagen tenker jeg :)

kattungen sa for siden:

Har hatt en ganske grei hodepine store deler av formiddagen i dag, og urinen min lukter skikkelig vondt, så jeg tipper jeg er i ketose allerede :P Stilige greier. Har alltid visst at jeg er raskt i ketose, men ikke at jeg kunne gå så høyt på karbohydrat-nivået og fortsatt brenne greit. :)

kattungen sa for siden:

Gått ned 1.9 kg siden mandag :D

TigerTove sa for siden:

Hurra for pusungen :heia:

kattungen sa for siden:

Samboeren har også god effekt av dette, han har gått ned 2.7 kg siden mandag! :D

kattungen sa for siden:

Ørliten utskeielse i går, og dermed spratt vekta opp fra 80.6 til 81.6 riste på hodet At jeg aldri lærer. Ikke var det mye heller, men det var sannsynligvis mer sukker i den kaffen jeg bestilte ute enn det dama i kaffebaren påstod. Sukk.

TigerTove sa for siden:

Sånn er det bare, dessverre, man må passe på overalt.. God natt :klem:

kattungen sa for siden:

I dag var vekta i litt bedre humør, og viste 80.1 :D

kattungen sa for siden:

Jeg blir litt småforvirra av den vekta innimellom altså - i dag morges viste den 80.6, så det er jo det offisielle veiedag-tallet. På den annen side viste den 79.7 kg etter en liten lur på i ettermiddag. Hmm. Hadde jo vært deilig å kunne registrere inn "under 80" (igjen!!), og det eeeer jo fortsatt mandag...?

Mannen har gått ned 3.2 kg den første uka, så vi prøver en uke til og ser hvordan det går :)

Drømmepie sa for siden:

Flinke dere er da :heia:

kattungen sa for siden:

Og i dag var faen meg vekta oppe i 81.7 igjen - er det mulig?! Det er tydelig at jeg spiser noe feil, men jeg kan ikke fordra å finne ut hva! Bør vel erfaringsmessig legge meg så tett opp til ketolyse som jeg orker, men det er så innmari slit fordi jeg blir så fort matlei. Ork!

I morra er det på'an med "rene" varer igjen i alle fall. Sukk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.