Skal i bursdag på lørdag og tenkte å kjøpe ei flaskevin. Men jeg liker de nå best litt søte jeg da, men er det noen som kan hjelpe meg med en god hvitvin uten så alt for mye karber??
Jeg skyr søte viner som pesten (det gjorde jeg før denne dietten også), men Domaine Tariquet er veldig god. Den har litt muskatellpreg, så den virker litt søtere enn den egentlig er. Men den ER tørr, altså.
Hei! Hva med heller å lage deg drinker av f.eks vodka og Sprite Zero? Du som liker søte hvitviner, liker sikkert det også..... Det er det ikke karber i!
Pære-vodka er nydelig, og Barcardi Apple er helt fantastisk blandet med Spite Zero! Blir som musserende søt hvitvin....
Jo takk for tips Siss1, men blir litt vel full om jeg skal drikke vodka en hel kveld, så jeg tenkte jeg skulle begynne pent med ett par glass vin først ;)
Hei! Hvis du ikke lager de så sterke, så blir det ikke noe annerledes enn å drikke vin.....Personlig blir jeg ganske dårlig dagen derpå av vin, så jeg drikker konsekvent drinker. Føler meg topp dagen etter! Og litt vann ved siden av til tørstedrikk, så blir det bra! Ha en knall helg!
Jeg er også veldig glad i søte hvitviner. Nå er det helg, så i dag dro jeg innom vinmonopolet for å høre om de ha noen halvtørre hvitviner å anbefale. Hun jeg snakket med anbefalte Rosemount Estate Australia. Det er en halvtørr vin, men med litt søtlig smak, fortalte hun. Jeg har ikke rukket å smake den enda, men krysser fingrene for at den er god!:) Hvis du har funnet noen tørre/halvtørre hvitviner med litt søtlig smak, tar jeg gjerne mot tips!:cool:
Jeg drikker som oftest Arrogant Frog.
Er sjøl veldig glad i søte viner, og var ikke spesielt begeistra for tørre viner før.
Denne her er passe fruktig, og ikke for syrlig. Og den har bare 2-3 g karbo pr. liter.... så si rundt 2 karbo for en hel flaske.
Ser det er en litt gammel tråd..men skriver nå for det :)
Jeg kan anbefale Albariño vin fra Galicia(Spania). Her er det mange gode, friske og fruktige viner de er forholdsvis tørre, men oppleves ikke som så tørre da de er veldig fruktige. De fleste inneholder rundt 2-3gr sukker pr liter, men noen noe mer. Det kan derfor være greit å sjekke karbohydrat innhold på polet sine nettsider før en skal handle inn.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.