Har nå fått kjøpt den, etter anbefaling her..Eller i alle fall etter at jeg hørte om den her:) Og det er ingen tvil om at den funker..er i alle fall støl i magemusklene, men det kan jo også være et tegn på at de var ekstremt dårlig trent fra før..
Det jeg lurer på er; om noen av dere vet om en side, eller vet selv om ulike måter å bruke den på..står på pakken at det er 18 måter, men så står det ikke hvordan dise skal utføres. Har kjent at jeg får noe vondt i ryggen av den, og det kan jo komme av at jeg bruker den feil...(Eller, og like sannsynlig, ev. mer sannsynlig, er at ryggen får vondt fordi magen er for slapp..hehe..)
Bare husk å krumme ryggen - IKKE svaie ! I begynnelsen behøver du ikke føre armene så langt frem, men etterhvert kan du strekke armene mer og mer ut foran - SAMTIDIG som du passer på å IKKE svaie ryggen. Det tar godt på musklene....
Du skal ikke få vondt i ryggen hvis du gjør det riktig.....:D
Hehe... beklager..inni mitt hode er det bare en vet du.. litt selvsentrert der, ikke meningen. Mente den som heter Ab-Slide (eller Slider Stretch fra Ellos):o
takker og bukker Nille, dere begge! Superraske svar.. Og når jeg nå leser krumme, ser jeg at det er noe jeg har misforstått.. For jeg har fokusert på å ha riktig rygg..men har jo svaiet!! Ikke rart det blir galt.. Skal gå å prøve nå, før jeg legger meg!!
Hehe nei jeg kunne jo gått inn på tvshop.no og sett selv da. :)
Det er ikke Ab-swing da? Den har jeg litt lyst på... :)
Husker dere en grå mage-greie som lignet på en rakett? Det var rødt på den og. Man skulle holde den mot magen og dra den inn mot magen så den ble strammet. Den var faktisk sykt effektiv!
Vi lærer en ting på magedansingen, som er et alfa og omega i all trening for ikke å svaie og belaste ryggmusklene galt. Det er å tenke deg at du har en lang hale. Så tar du tak i den halen og drar den opp mellom bena og opp mot magen. Dra hardt!! Da vil du automatisk få riktig vipp på bekkenet ditt som hindrer deg i å gjøre feil. Denne riktige vippen på bekken brukes i alle sammenhenger hvor du skal trene og vil garantert spare mye av ryggen din.
Hvis du samtidig har tak i tverrmuskelen som ligger over skambenet og trekker den sammen samtidig som du KNIPER igjen underlivsmuskulaturen får du trent opp veldig mange flere muskler i magen. Lykke til. Høres ut som noe jeg bør forsøke i mangel på annen trening for tiden. Kanskje bruke KJEVLA???;)
Det er sånn som dette, AB Slide - men IKKE SVAI RYGGEN !!
Derekan komme å se magemusklene mine anytime. Rundt omrking svusjer og disser det, men magen (over navlen) den er flat og med begynnende six-pac ... eller four-pac da.....
åja, sånn ja..:) Takk for bilde!
den der ser jo ut til å trene mer enn bare magemusklene... :p Genialt. Hva koster den?
(jeg hadde sånnt stativ som du ligger hodet på med en buet stang over hodet som du holder i... Den var jeg veldig fornøyd med...- helt til poden knakk nakkestøtten og den måtte bosses...)
Lurer på om de har en lignende på Ellos som koster 149 eller noe...
Den er veldig effektiv som sagt på magen + rygg og armer. Det er derfor jeg bruker den. Det syns ikke på armene mine. De er av "grevinnemuskel" typen........men det er vel noen muskler inni der....
Jeg tror nesten jeg må spandere på meg en sånn en....Magemusklene er mitt ømme punkt:eek: Tragisk for det er jo SÅ viktig med gode magemuskler. Jeg hadde en gang i forrige århundre gode magemuskler...så jeg vet det er mulig, men tror noen har tatt dem:eek:
Det (trim av magemuskler) og sykling (ergometer) skal ihvertfall stå på timeplan min til høsten/vintern...:D
Nå har jeg bestilt den fra ellos..Håper den funker! host men den funker nok ikke om den blir liggende under sengen...Tok det lang tid før det kom resultater?Nå er jeg ikke helt tykk,men jeg er bred!rar kroppsfasong...
Jeg har bare brukt den en og en halv uke.. og "glemmer" det noen dager.. Men jeg kjenner det godt i magemusklene, spesielt i de musklene lavt på magen, og på siden..(rett over hoftebøyerne).. visste ikke det var muskler der en gang:)
Må nok bruke den noe mer, så jeg får inn teknikken, for jeg blir sliten i armene, og litt i ryggen før magen..derfor klarer jeg ikke lange øktene..Men i følge reklamen trenger man jo ikke mer enn tre minutter per dag heller!!
Synes faktisk også at magemusklene ser mer definerte ut, men det kan jo være for at jeg har gått ned..jippi!!
Kjøpte min på ellos. den funker helt fint og er jo billig, selvom jeg er enig med Nille i at den kan virke litt skranglete.. Men men så lenge den gjør nytta si (I motsetning til den dyre, fancy trimsykkelen til foreldrene mine, som blir flyttet lengre og lenger vekk ra de rommene de oppholder seg i...hahaha)
Nå har forøvrig den fra Ellos gått ned i pris med 20 kr,så nå koster den 129... Typisk,akkurat når jeg har bestilt den og venter den i posten..Kunne fått to runder biljard for den tyvisen..:o
Har fått den nå,trent tre dager.Er ikke støl eller noe ellers,men i det jeg strekker meg,da kjenner jeg det!Håper den virkelig funker,og det bør den jo siden jeg faktisk bruker den og ikke lar den bare støve ned..
Har sett magen din - og den var fin den!! Men du? Hvordan har du armene i utgangsposisjonen? I 90 grader fra skuldrene - eller starter du rett foran knærne?
Har akkurat vært på stua og "rullet" skjønner'u og da begynte jeg plutselig å lure litt.... (FOR en tid å trene på.....)
Vi rullet samtidig vi da !! - Jeg står på knærne på "alle fire" og skyver kroppen fremover slik at jeg blir stående slik om dama på bildet. Dess lengre frem du har armene, dess vanskeligere er det.
Skjønner det er godt ment, med denne rulla får du ingenting gratis, tro meg !! Og du må gjøre hele treningen selv. Rulla er bare et verktøy som gjør det mulig.
Fysioterapeuten min har forbudt meg å gjøre sit-up på grunn av ryggen. Dvs. de "situps'ene" jeg kan klare har mye mindre virkning enn denne rulla. Dessuten trener den ikke bare magen men alle musklene (små og store muskelgrupper) i både rygg og mage + armene - i henhold til fysioterapeuten min..... Og han stoler jeg på siden han har fått meg frisk igjen....:o
:ja: Som jeg skulle ha sagt det selv !!
Så rull i vei alle sammen. Det har gjort underverker på min mage og rygg. Jeg kan nå annonsere at jeg kan gå i hoftebukse (str 42 fra Hennes, 40 fra Kappahl) uten at magen henger uttafor. Det var faktisk ganske fint. OK så er et ikke hoftebukse som så vidt dekker rumpa da, men en hvor linningen går en cm eller to under navlen (tips fra Trinny & Susanna). Neida, jeg kal ikke gå med gensre som viser bar mage ! Jeg er godt tildekket.....:o Er jo bestemor snart og må jo holde stilen !
Sikkert ikke eneste alternativ. Fikk "Nytt og Nyttig" i posten her om dagen - der hadde de også en versjon av denne dingsen. Kosten 199,- kroner. Men dette "ekstremt viktige, nyttige og lærerike naturvitenskaplige magasinet Nytt og Nyttig" er altså et reklameblad - som alle får i posten tror jeg?
Noe sier meg at dere sikkert har "Uadressert reklame - Nei takk" på postkassa.... :p
Skal få ut fingeren og få tak i en slik magerulle jeg også. Ellers så lærte jeg en mageøvelse av Jill Jahrmann i vår, som jeg synes er genial å supplere med rette og vridde sit-ups. For denne øvelsen tar på både rygg, mage og hofter, og når det gjelder magemusklene, så tar den på de nedre magemusklene som går på tvers. Akkurat der magen henger...
Ligg på ryggen på en matte, med armene ned langs siden. La bena stå i vinkel med hælene nesten inntil rumpa. Dette er utgansposisjonen. Så løfter du bena bare 2 mm over gulvet (lar bena såvidt berøre gulvet), mens du strekker dem helt ut. Men OBS: Man skal IKKE strekke ut bena lenger enn man klarer å holde korsryggen nedi underlaget. Men jo mykere underlag, desto lettere er det å holde korsryggen riktig. Så drar du bena rolig tilbake til utgangsposisjon, fortsatt mens du såvidt er borti gulvet med fotsålen. Gjenta så mange ganger du orker. Husk å spenne bekkenmuskulaturen, og pust rolig sammen med bevegelsen. Pust inn mens du retter ut bena, og pust ut mens du drar dem inntil deg.
UÆÆÆH!!!...Den siste øvelsen høres ut som en rygg-killer? For du får da en veldig stor vektstang når bena er helt utstrekte som vil føre til, hvis du ikke er sterk nok i ryggen, at du svaier og skaper en kjempebelastning på ryggen med medfølgende skader.
Vet den er megabra for magen, :) men da skal man jaggu være helt sikker på at man har ryggmuskler som tåler den.
Har forresten alltid lurt på om kjevla i kjøkkenskapet kan gjøre samme susen som den rulledingsen jeg.....
Takk Carbokiller, for at du minnet meg på at jeg må gjøre en tilføyelse i beskrivelsen av øvelsen. Man skal IKKE strekke ut bena lenger enn man klarer å holde korsryggen nedi underlaget. Men jo mykere underlag, desto lettere er det å holde korsryggen riktig. Jeg har jo en skranglete rygg om dagen, men jeg føler denne øvelsen går fint.
Jeg prøvde den i senga etter jeg hadde lagt meg i går. Passe underlag for meg. Det fungerte bra:D Jeg hadde tenkt å prøve i morges, men glemte det. Det kan være en glimmrende øvelse å gjøre mens en venter på at badet skal bli ledig :) ....og det er gjerne føøøør frokost....
....eller en glimrende øvelse å gjøre når man ligger i sengen og venter på at noen skal bli ferdig på badet om kvelden.....så kan man selv ligge der og trene two-packen (som kanskje kan bli en 6-pack...) og gjøre seg så lekker man bare kan...
Denne har jeg, men skal jeg være ærlig støver den mer ned enn den blir brukt til trening... :o Føler at jeg trener ARMENE mer enn MAGEN!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.