< Tilbake til oversikten

Forstoppelse :(

Gladimat sa for siden:

Har hatt forstoppelse i en uke nå, og for to dager siden fikk jeg den ideen at jeg skulle spise karbohydrater siden noen kan få diare da...Jeg spiste karbohydrater i to dager (spiste ris, masse grønnsaker, iskrem, en muffins, peanøtter, og ei skive loff med smør...)- men har forstoppelse enda. Og nå er det værre. Magen buler ut, jeg er STINN og har vondt... I dag er jeg tilbake på skaldemans igjen, jeg har drukket masse vann... jeg vet snart ikke min arme råd... Skulle tatt en stor dose magnesium, men nå er jeg tom for det også. Og så veide jeg meg... jeg har på TRE dager lagt på meg TRE KILO :eek: HJELP!!! Råd, oppmuntring, tips og motivasjon mottas med stor takk... :rolleyes:

Siljevanilje sa for siden:

det som funker best på meg er en pakke heistad sviske kompott :D

Gladimat sa for siden:

Heistad sviskekompott finnes ikke på butikkene i nærheten her. De har nettopp begynt å ta inn Heistad bringebærgele... :rolleyes: Men takk for tipset :)

BiB sa for siden:

Hei! Ja, jeg skjønner at dette er kjipt. Neste gang du vil prøve karbohydrater for å få diare (sjøl om jeg tror det fins bedre metoder)anbefaler jeg ikke stoppende matvarer som ris, loff og melk, det bare forværrer problemet :o (medmindre du feks er allergisk mot noen av proteinene i det du inntar, feks mnelkeprotein, da kan det hende diare blir konsekvensen).

Så, hva kan du gjøre, da? Jeg anbefaler vann, vann og atter vann, hver dag, forstoppelse eller ei. I tillegg fysisk aktivitet. Kiloene skal du ikke bekymre deg for, de havner nok i dass :o

Lykke til!

Vivendel sa for siden:

:hest: Jeg har stor nytte av en teskjed med linfrø hver morgen. De bør tygges for da frigjøres de høyst nyttige oljene inni. Svelges de hele vil de ikke være like nyttige for fordøyelsen! Viktig! Det er litt rart til å begynne med men nå liker jeg det faktisk. Tipset fikk jeg av en fysioterapaut som har behandlet folk med Atkins, og er autorisert til dette. De to første ukene jeg gikk på Atkins var har mage et stort problem, så linfrøene gjør en god jobb for meg.:goodluck:

Isalien sa for siden:

Kjøp mini-klyster for en gangs skyld og begynn å ta linfrø hver dag slik som nevnt over. Det hjelper, og du kan sikkert redusere etter hvert. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.